Kaksi asiaa, jotka ärsyttää julkisissa tiloissa:
1. Julkiset vessat ilman kopin sisäistä koukkua laukulle/takille. Mitä ihmettä se on olevinaan? Miksi kukaan haluaisi laittaa laukkunsa vessanlattialle.
2. Ovet, jotka avautuvat vain ulospäin ja jotka pitää avata ulkoapäin vetämällä. Pitäisi olla ovi, jonka saa aina jalalla porkaisemalla auki, että ei tarvitsisi koskea likaisiin kahvoihin. Eli se ovi josta tarkoitus mennä sisälle aukenisi sisäänpäin ja se, josta ulos aukenisi ulospäin. Sörnäisten metroasema on tästä hyvä esimerkki. Ällöttää aina joutua koskemaan siihen likaisen kahvaan, kun on matkalla metroon.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat saada oven jalalla auki, mutta mitenkä tuo lukkoon laittaminen?
Esim. Yhdysvalloissa kaikki ovet avautuvat sisäänpäin. Eiköhän nekin lukkoon saada.
Siinä menee koko jalalla avattavan oven idea hukkaan kun kumminkin pitää kädellä koskea lukkoa.
Haloo, ei ovet ole lukossa julkisissa tiloissa päivällä. Ne laitetaan yöksi lukkoon.
Käyt julkisessa vessassa etkä laita ovea lukkoon toimituksen ajaksi? No, kiksinsä kullakin.
Puhuin sisäänkäyntiovista. Julkisissa vessoissa avaan kahvan paperilla ja yleensä sen jälkeen on käsienpesualtaat niin pesen kädet saippualla. Yleensä kuitenkin vältän julkisia vessoja viimeiseen asti.
Minua taas ärsyttää avoimet vessat. Miksi ei tehdä hyttiä ettei tarvi kuulla jokaisen tarpeiden tekoa.
Yleisten tilojen ulko-ovet on hyvä olla ulospäin avautuvia siitä syystä, että jos tulee onnettomuus ja paniikki rakennuksen sisällä, ovelle ryntäävät ihmiset pääsevät ulos vaikka ovelle kasautuu ihmismassat. Muuten voi jäädä sisällä jumiin ja tallautua kun ovea ei saa vedettyä auki.
Itse nuolaisen aina jokaisen julkisen vessan kahvaa sellaisessa käydessäni parantaakseni vastustuskykyäni. En olekaan sairastanut vuosiin.
Julkisissa tiloissa on muutakin kuin vessoja, vaikka näistä teksteistä ei juurikaan muuta ilmene. Vessoista saisi ihan oman ketjun.
Minua ärsyttää kaikkialla raikaava jumputtava musiikki ja liian kirkkaat spottivalot. Olen kääntynyt monen putiikin ovelta pois näistä syystä. Ärsyttää myös, ettei ole penkkejä jotta voisi lepuuttaa jalkojaan. Roskisten puuttuminen on myös ärsyttävää.
Käyt julkisessa vessassa etkä laita ovea lukkoon toimituksen ajaksi? No, kiksinsä kullakin.