Kaksi asiaa, jotka ärsyttää julkisissa tiloissa:
1. Julkiset vessat ilman kopin sisäistä koukkua laukulle/takille. Mitä ihmettä se on olevinaan? Miksi kukaan haluaisi laittaa laukkunsa vessanlattialle.
2. Ovet, jotka avautuvat vain ulospäin ja jotka pitää avata ulkoapäin vetämällä. Pitäisi olla ovi, jonka saa aina jalalla porkaisemalla auki, että ei tarvitsisi koskea likaisiin kahvoihin. Eli se ovi josta tarkoitus mennä sisälle aukenisi sisäänpäin ja se, josta ulos aukenisi ulospäin. Sörnäisten metroasema on tästä hyvä esimerkki. Ällöttää aina joutua koskemaan siihen likaisen kahvaan, kun on matkalla metroon.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kanna vaikka nessupakettia laukussa ja nessulla voit avata kahvan. Pientä käsidesi pulloakin voi kantaa laukussa.
Käsidesi ei tapa noroa.
En koske koskaan kahvoihin tai lukkoihin muuten kuin paperilla
Älkää käyttäkö myöskään puhallinta käsien kuivaamiseen. Kannattaa myös hakeutua pois tilasta kun joku toinen käyttää sitä.
Itse kyllä käytän paperia aina kun huuhtelen painamalla vessan. Ja paperia voi käyttää kun avaa oven. Tämä menstruaalitaiteilija kuulemma painaa vessan napin paskaisila kengillään. Todella törkeää.
Ei varmaa kannata käydä yhtään missään. Kaikki pinnat kuhisee bakteereja. Oma koti kannataa suihkuttaa joka päivä jollain aineella, joka tappaa 100% ihan kaiken. Miinus puolena tulee se, että sitten itse sairastut. Bakteerit kuuluu elämän.
Pönttötilat jossa ei ole käsienpesuallasta, eli ensin hankaat kaikki paskat ja liat vaatteisiin ja vartaloihin ja sitten poistut pönttötilasta pesemään kädet yleisen tilan pesualtaalle?
Vierailija kirjoitti:
Pönttötilat jossa ei ole käsienpesuallasta, eli ensin hankaat kaikki paskat ja liat vaatteisiin ja vartaloihin ja sitten poistut pönttötilasta pesemään kädet yleisen tilan pesualtaalle?
Ja tässähän ne kaikki sonnat joutuu tartuttamaan sitten siihen kahvaan ja lukkoon samalla kun liat pestään käsistä pois vasta siinä yleisessä tilassa, hullua.
Kuvittelen aina vessasta lähtiessä että ovenkahva on paskainen.
Vierailija kirjoitti:
En koske koskaan kahvoihin tai lukkoihin muuten kuin paperilla
Menee paljon paperia jos joka päivä kulkee julkisilla paikoilla.
Haluat saada oven jalalla auki, mutta mitenkä tuo lukkoon laittaminen?
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä käytän paperia aina kun huuhtelen painamalla vessan. Ja paperia voi käyttää kun avaa oven. Tämä menstruaalitaiteilija kuulemma painaa vessan napin paskaisila kengillään. Todella törkeää.
Itse pesen kädet huolellisesti wc-käynnin jälkeen niin ei tarvitse sekoilla minkään paperien kanssa. Kokeile sinäkin.
Ps. Käsien huolellinen pesu ei tarkoita sitä, että saippua huuhdellaan välittömästi pois käsistä. 99,9 % naisista "pesee" kätensä vesihanan alla eikä saippualla. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Yhdysvalloissa kaikki ovet avautuvat sisäänpäin. Eiköhän nekin lukkoon saada.
Ennen kaikkea ihmiset, jotka ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen...ja niitä on yllättävän paljon.
1) Harmittaa, jos ei ole mitään paikkaa, mihin välillä istahtaa. Vihamielinen arkkitehtuuri haluaa ihmisten vain nopeasti poistuvan paikalta.
2) Olen huomannut myös roskiksien vähentymisen. Jonkun pitää niistä huolehtia, eikä siitä haluta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkea ihmiset, jotka ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen...ja niitä on yllättävän paljon.
Tämä. Ja nekin jotka pesevät, huuhtaisevat vaan sormenpäät vedellä eivätkä edes saippuaa käyttävät hiero saippuaa käsiinsä, heti vaan hanan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Yhdysvalloissa kaikki ovet avautuvat sisäänpäin. Eiköhän nekin lukkoon saada.
Siinä menee koko jalalla avattavan oven idea hukkaan kun kumminkin pitää kädellä koskea lukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä menee koko jalalla avattavan oven idea hukkaan kun kumminkin pitää kädellä koskea lukkoa.
Haloo, ei ovet ole lukossa julkisissa tiloissa päivällä. Ne laitetaan yöksi lukkoon.
Mua ärsyttää jos siellä vessassa on koukku, mutta heti sen alapuolella on joku tamponiroskis. Kiva kun sitten vaikka takin helma ui siellä.
Kanna vaikka nessupakettia laukussa ja nessulla voit avata kahvan. Pientä käsidesi pulloakin voi kantaa laukussa.