Kylpyammeiden kieltäminen vedentuhlauksen
vuoksi. Miksi kerrostaloissa kylpyammeita ei ole kielletty? Aivan järjetöntä, että koko taloyhtiön asukkaat maksaa jonkun yhden henkilön päivittäisistä kuumista kylvyistä. Mahdollisesti vielä jonkun pienessä asunnossa asuvan, jolla pieni yhtiövastike.
Kommentit (43)
70-luvun taloissa oli joka asunnossa amme. 95 % on jo rempattu.
Kylppärit on rempattu. Miten se estää ammeen olemassaolon?
Vierailija kirjoitti:
Jos kylppärit on rempattu putkiremontin yhteydessä, niin silloinhan siellä on myös vesimittarit.
Suomessa ei vesi tule loppumaan kesken. Muutenkin nykyään jokainen maksaa itse käyttämästään vedestä. Jos näin ei ole niin laita taloyhtiön hallitukselle noottia.
Mie toivoisin ammetta että sais rennosti pötköllään ottaa suihkun.
Monessa asunto-osakeyhtiössä on asuntokohtaiset vesimittarit.
Kyllä minua harmitti, kun vuokra-asunnon kylppärirempassa poistettiin kylpyamme. Luultavasti suihkutilan lattiassa on vieläkin kupru juuri lattiakaivon vieressä, vuosikymmeniä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Siten se estää, että amme kannettiin pois.
Ämpärit pitää kieltää kanssa. Ne ovat portti lotraukseen veden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vesi tule loppumaan kesken. Muutenkin nykyään jokainen maksaa itse käyttämästään vedestä. Jos näin ei ole niin laita taloyhtiön hallitukselle noottia.
Ihan tiedoksi että Helsingissä on kymmeniä ellei satoja tuhansia vanhoja asuntoja joissa maksetaan vain kuukausittainen vesimaksu joka on yleensä 20 €.
Pari kertaa ollut kylpyammeessa. Ei se nyt niin erikoitsa ole. EIkä siellä sitten jaksa ollakaan kun jotain 10 minuuttia. Ihan turhaa luonnonvarojen tuhlausta, vaikka kuinka "Suomessa vettä riittää".
Ammeen saa vaikka puisena tai kumisena joten eipä ratkaise mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi että Helsingissä on kymmeniä ellei satoja tuhansia vanhoja asuntoja joissa maksetaan vain kuukausittainen vesimaksu joka on yleensä 20 €.
Mikä edelleen estää tekemästä aloitetta taloyhtiön hallitukselle, että asennetaan asuntokohtaiset mittarit? Oma saamattomuus kun on helpompi kitistä netissä?
Kylpy on ihana ja jokainen maksaa vedestään
On tuo vähän turhamaista että kylpyammeita ei kielletä vaikka ovat täyttä kerskakulutusta. Pitäisi tehdä EU-asetus että kylpyammeet on korvattava kiukailla niin loppuu se lutraaminen.
En nyt hetikohta rupea ammettani minnekään roudaamaan, on oikein kauniskin. Ei siinä juuri koskaan liota kylvyssä, koska se on nykytietämyksen mukaan epähygieenistäkin, siinä likoaa väistämättä omissa bakteereissaan.
Siinä on joskus kätevä pestä isompia pyykkejä, jotka ei sovi pesukoneeseen. Ja onhan se kaunis vanha tassuamme. Eikä paljon leipää syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edelleen estää tekemästä aloitetta taloyhtiön hallitukselle, että asennetaan asuntokohtaiset mittarit? Oma saamattomuus kun on helpompi kitistä netissä?
se että tuollainen aloite ei mene läpi koska taloyhtiöllä on hyvin varaa tasanmaksuun ja käytännössä saa olla todella pillunhajuinen vanhapiika jos ei edes tuon edestä vettä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit tehdä aloitteen vaikka talon julkisivun pinnoittamisesta kullalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kylppärit on rempattu putkiremontin yhteydessä, niin silloinhan siellä on myös vesimittarit.
Ei välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mie toivoisin ammetta että sais rennosti pötköllään ottaa suihkun.
Voihan maata suihkun alla rennosti ilman ammettakin :)
Eikö teillä ole vesimittareita? Onko putkiremppa jäänyt tekemättä?