Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨~¨Tiistaita HELMET-06¨~¨

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatoin kyllä helpostikin tehdä vääryyttä Siivoselle. Ajatus oli kai, että se ei varmastikaan ole KENENKÄÄN etujen mukaista jos julkinen terveydenhuolto ajetaan alas, seurauksena siitä että siellä käy vain pieni osa kansasta. Ei mulla, enkä usko että Siivosellakaan ole tarkotus holhota pienempituloisia, kyse on ehkä enempi siitä, miten jokainen kansalainen voi halutessaan osallistua yhteiskunnan istitutioden ylläpitämiseen. Itsellä tuli ehkä tuon tekstin kautta vaan sellanen herätys, että tuota asiaahan voi pohtia monistakin eri näkökulmista, kun ennen on ollut vaan tyytyväinen kun on ollut jääkaapin ovessa joku numero johon soittaa jos hätä tulee. Ja meilläkään kun ei todellakaan olisi varaa yksityisellä käyttää, vaikka ne rahat tulevatkin sitten joskus melkein kokonaan takaisin. Kun on itse ollut ikänsä sellainen ettei mitään tauteja ole tarvinnut sairastaa ja nyt onkin näiden lasten kanssa joutunut tosi nopeella aikataululla tutustumaan siihenkin maailmaan, vielä kaiken muun hässäkän ohessa. Olo on joskus ku Liisalla Ihmemaassa.

Ja KL, kyllähän me varmasti nyt tilapäisesti ollaankin ' köyhiä' , mutta on myös niitä joilla ei KOSKAAN ole mahdollisuutta yli parin sadan euron kuukausituloihin.

Sasuliini: meillä oli aikoinaan kokonainen sukuhistoria hamstereita: Kamu I, Kamu II, Kamu III jne. Kun nimeen mieltyy niin minkäs teet :) Mukavia lemmikkejä.

Vilja edelleen

Vierailija
22/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona on kuolannut pari päivää niin, että perässä melkein kulkee sellainen kuolavana. Aamulla kurkkasin jäbän suuhun ja sinnehän on puhjennut kolme poskihammasta ihan huomaamatta. Nyt olikin pitkä tauko ennen näitä, ettei tullut uusia hampaita. Yhteensä niitä on nyt sitten 10 kappaletta.

Meillä on molemmilla lapsilla vakuutukset. Kyllähän se näillä tuloilla kirpaisee, kun juuri niistä tippui lasku postiluukkuun, lähes 400¿. Veetillä vakuutusta ei juurikaan olisi tarvittu tähän mennessä, mutta Joonalla se on tullut tarpeeseen, kun on ollut niitä korvatulehduksia ja allergioita. Mä otin vakuutukset lähinnä siksi, että meillä on oikeasti ollut ala-arvoinen omalääkäri. Meidän terveyskeskuksessa on myös useita pidettyjä ja ammattitaitoisia lääkäreitä, mutta meille osui se heikoin lenkki. Mielestäni omalääkärijärjestelmä on juuri siitä huono, että jos osuu tällainen lääkäri kuin meille, niin ei siellä juurikaan viitsi käydä. Jos olisimme päässeet jollekin muulle lääkärille, olisin saattanut jopa jättää vakuutukset ottamatta. Nyt tampereella on lääkäreitä vaihdeltu ja netistä katsoin, että meilläkin on nyt eri omalääkäri. Toivottavasti häneltä saisi edes hiukan parempaa hoitoa ja asiakaspalvelua. Tämä edellinen omalääkäri mm. kielsi käyttämästä minipillereitä imetysaikana ja väitti erään minulle krooniseen sairauteen määrätyn lääkkeen aiheuttavan sikiövaurioita raskausaikana, kumpikaan ei todellakaan pidä paikkaansa. Näitä esimerkkejä olisi lisää, mutta se siitä.

Tampereen seudun helmet: Miten olisi tapaaminen vapun tienoilla täällä meillä? Olisi kiva nähdä teita, kun emme viimeksi päässeet mukaan!

Minkille voimia ja toivottavasti flunssa menee pian ohi!

Hyvää viikonloppua kaikille=)

nonnu78 ja ipanat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut välillä helmien ketjuja, mutten ole tainnut pahemmin itse kirjoitella, mutta nyt mua on alkanut jurppimaan tämä " yksinolo" . Lähipiiristä ei vielä paljoa lapsiperheitä löydy, eli olen/olemme paljon tytön kanssa ilman muiden lasten ja äitien seuraa. Tyttö on kuitenkin selvästi kiinnostunut jo muista lapsista ja itsekin kaipaisin vertaisseuraa. Ilmeisesti teillä on ollut myös Tampereella helmikuisten tapaamisia? Voisikos vielä liittyä mukaan kun/jos seuraavaa tapaamista suunnittelette?

Tyttö on siis meidän esikoinen ja pääsääntöisesti erittäin sosiaalinen, mitä nyt joskus saa äitiintakertumis kohtauksia. Ollaan harrastettu muskaria ja jumppaa, mutta ne loppuvat nyt kuun vaihteessa ja olenkin " kauhuissani" mitä teen koko pitkän kesän tytön kanssa ilman harrastuksia. Avoimissa kerhoissa tai vastaavissa ei olla käyty, onkohan niitä täällä Tampereella kesäaikana ja mitä keskusta/Kaleva/Viinikka alueen sellaisia suosittelisitte ketkä niissä käyvät?

Vierailija
24/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaa, nyt on paikallaan mun pyydellä hattu kourassa anteeksi. Nimittäin vaikka heittelen näitä köyhäjuttuja, niin oikeastihan mulla ei ole mitään kokemusta siitä millaista on olla köyhä. Meillä on sentään isäntä töissä, puuroa pöydässä ja katto (joskaan ei kokonaan maksettu) pään päällä.

Dagmar79, toki mahdut mukaan tapaamisiin, tervetuloa!

Nyt väsyttää niin paljon, että painun pehkuihin. Huomenaamulla taas vauvauintiin...

KL.

Vierailija
25/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entisellä naapurilla oli peräkanaa seitsemän (siinä vaiheessa muutin pois) cavalieria, kaikkien nimi oli Sepe. Hyvä nimi, miksi vaihtaa?

KL.

Vierailija
26/40 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin pikaisesti lukemaan helmi-ketjun... Täytyisi mennä nukk, mut nopsaan kirj.

Minkki: Tosi paljon voimia! Toivottavasti olet apua saanut! Mitäs ne sieltä neuvolasta sanoi/auttoi? *Halaus* Ja paranemis tuulahduksia täältä!

Meillä myös Einolla vakuutus, mutta on ollut terve heppu. kaksi kertaa ollaan lääkärillä(yksit.) käyty, ekan kerran puolivuotiaana kun siitä calmetoinnista nivus-imusolmuke turposi ja ei ole vieläkään laskenut... Kuulemma voi olla loppuelämän siinä sellainen... Ja toisen kerran muutama vko sitten kun tuli se vauvarokko ja olin ihan hädissäni kun oli niin kova se kuume ja poika ei oikein juonut... " ehkä turhaan maksamme" vakuutusta.

Meillä myös se heikoin lenkki omalääkärinä tk:ssa, ei jaksa perehtyä mihinkään... Lasten Neuvola lääkäri aivan älyttömän ihana, mutta hänelle ei pääse kuin niihin " normaaleihin" neuvola lri käynteihin. Harmillista.

Piti vielä jotain kirjoittaa mutta on niin väsy ettei muista... Mut Hyveli yöteli ja mukavaa viikonloppua! T:hä

Vierailija
27/40 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kaalilaatikolle ja muille raskautuneille :)))

Ah, tytöt ovat sairastaneet viimeisen kuukauden ajan mm. vauvarokkoa, nokkosrokkoa (esikoiselle tuli koko selän kokoinen järkky allerginen rakkulainen ihottuma nuhakuumeen yhteydessä), sitkeää nuha-kuumetta yms...joten kotona ollaa kökötetty ihan urakalla. Nyt tytöt ovat terveitä yskää lukuunottamatta.

Joten ovatpa nuo terveyspalvelutkin tulleet erittäin tutuiksi! Meidän tytöillä ei ole kuin tapaturmavakuutukset, laskettiin moneen kertaan, että ei ole kovin kannattavaa perusterveille lapsille, ja kun tuo tk vetää täällä Tampereella ihan hyvin ja julkiset terveydenhuoltopalvelut on hyviä ainakin lapsille.. Itse olen ekalta ammatiltani terkka, ja uskon kyllä että tk-lääkäri osa tarkastaa korvat, keuhkot yms. perussetit, ainoa miinuspuoli on joskus pitkät odotusajat. Muutaman kerran ollaan viety tyttöjä yksityiselle, ja silti näin on tullut halvemmaksi. Vaikka julkista terveydenhuoltoa parjataan, niin meidän kohdalla se on toiminut hyvin- vakuutukseen ei ole tarvetta mun mielestä, niin kauan kunhan ei mennä Amerikan malliin!

JEEE! Meillä nukutaan yöt läpeensä!! Lopetin imetyksen, ja kolme iltaa Lisbetti huusi, ja sitten alkoi nukkua yönsä yhdellä heräämisellä, ja nyt tyttö nukkuu yönsä heräämättä! Ihan käsittämättömän upeaa, johan tässä yli vuosi on menty heräten joka yö imettämään...sama homma oli esikoisella. Kaiken lisäksi tyttö syö nyt tosi hyvin, kun ei saa enää rintaa, josko nyt nuo syömistaistelut olisivat taaksejäänyttä aikaa, ainakin toistaiseksi.Kirppu tuo tyttö silti on, olisiko n. 74cm ja 8,5kg. Olen kyllä iloinen, kun lapset kasvavat :) Päästään jopa miehen kanssa tänä kesänä kaksin juhlimaan tuttavien häitä ja esikoisen kummisedän kolmekymppisiä.

Enpä tiedä mitä mun opiskelustani tässä sivussa tulee...tänä keväänä olisi vielä kaksi tenttiä ja yksi kirjallinen työ, ei vaan tunnu koskaan olevan aikaa niille, pakko lukea illalla ja päiväuniaikaan, mikäli saan tytöt yhtaikaa nukkumaan. Mua tosissaan stressaa nuo keskeneräiset työt, voipi olla että syksyllä haen edes osa-aikasita hoitopaikkaa tytöille (jos raskin pidentää tätä napanuoraa ;o)

Vierailija
28/40 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun noita jyrsijöiden ystäviä on muitakin!

Kyselyihin piti vastata jo aiemmin, mutta unohdin....

Eli me ei olla vielä suunniteltu mitään kesälomareissuja. Mulla on 20 päivää lomaa kertynyt joista suunnittelin 14 pitäväni kesällä ja 6pv talvella, mulle kun ei tuota talvilomaa enää kertynyt. Varmaan käydään suk(k)uloimassa arealla Pirkkala-Rauma :)

Meidän pojalle otettiin vakuutus joka oli kyllä sitten tarpeen. Eetullahan oli pahaa ihottumaa joka sitten yksityisellä lääkärillä selvitettiin ja siinä vaiheessa oltiin tosi tyytyväisiä kun oli vakuutus otettu. Ja onhan meillä kaikki muukin vakuutettu niin miksi ei lapsikin.

Meille tuli sitten uusi perheenjäsen tänään! Ihana, noin 8 viikkoinen, harmahtava hamsteri! Unohtui kysästä sukupuoli, mutta eiköhän se selvinne ajan mittaan ja sitten pitäis se nimikin keksiä. Isäntä ehdotti Dumboa kun karvakasalla on niin isot korvat (no onhan ne gerbiiliin verrattuna aikamoiset). Mietintä jatkuu edelleen...Mun edellinen hamsteri oli nimeltään Rudolf...Runttu se sit pääasiassa oli :)

Jep, pitää päästää isukki koneelle, viikonloppuja!

Sasuliini ja kumppanit

Vierailija
29/40 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe kasvoi tiistai-iltana pienellä pojalla. Strategiset mitat syntymähetkellä 3850g ja 51cm. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja siitä 2,5 tunnin päästä poika oli jo maailmassa. Kaikki meni tosi hyvin, kotiin päästiin torstaina. Vauva on aivan eri maata kuin siskonsa, ei tee muuta kuin syö ja nukkuu. Iita kun ei koskaan nukkunu kovin pitkiä pätkiä. Itse olen toipunu synnytyksestä hyvin ja nyt sit pikkuhiljaa opetellaan kaksilapsisen perheen elämää. Iita on ottanu pikkuveikan vastaan ihan yllättävän hyvin. Isin perään on kovasti ja tavallista useammin iskee kiukku, mutta paremmin on menny kuin mitä odotin. Ihanaa kun raskausaika on takana, en todellakaan kaipaa mitään siitä! Tällä hetkellä tuntuu siltä, että meidän perhe on nyt tässä, mutta saas nähdä muuttuuko mieli vielä joskus..

Onnea kaikille uusille raskautuneille ja aurinkoa helmien kevääseen! Nyt nukkumaan..

-elmiina, Iita ja pikkujannu 4 vrk

Vierailija
30/40 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmiina80, tuhannesti onnea!!!

KL.

Vierailija
31/40 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kaikki meni hyvin.

Onnellista vauva-aikaa pienen pojan kanssa koko perheelle=)

nonnu78

Vierailija
32/40 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teidän koko perheelle!! =)

Vierailija
33/40 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelee Sasuliini perheineen

Vierailija
34/40 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottaa napero + pojat

Vierailija
35/40 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kaikki meni hyvin ja poika tyytyväinen=)

Ihanaa!

T:äippä ja Eino

Vierailija
36/40 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin muka olla pihalla ja haravoida mutta p*skat siellä tässä kunnossa voi olla!!! Tulinpa sitten sisälle ja koneelle mourottamaan.

Onni on päikkäreillä, saa nähdä kauanko tässä saa olla...

Viljaalle yritän vastata jotakin... Sä asetit mulle paineita! ;-) Piti ihan miehen kanssa keskustella asiasta ja meillä on kyllä Onnilla joku tapaturmavakuutus ja sit semmoinen mikä korvaa lääkekuluja. Täällä meillä maalla on kyllä surkea tuo lääkäritilanne ja yleensäkin koko terveyskeskuksen toiminta!! Lääkäreissä on paljon semmoisia " kiertolaisia" jotka ei viitsi/ehdi paneutua kenenkään tilanteeseen hyvin. Poikkeuksiakin toki varmaan on. Samoin vakituisissa lääkäreissä on toivomisen varaa! Ovat nuoria ja ei oo kokemusta ja sitten ei osata hoitaa kunnolla... Tilanteeseen vaikuttaa myös se, että meillä yritetään säästää erikoissairaanhoidon ym. kuluissa ja ihmisiä ei yksinkertaisesti hoideta!!! Sanotaan vaan, että ei sulla mikää oo, mene kotiin! Sitten, kun käyvät yksityisellä niin siellä selsiää ties mitä sairauksia! Ja terveyskeskuksen toiminta on semmoista, että puhelimella on tosi vaikea saada sieltä ketään kiinni, hukkaavat esim. röntgenkuvia ym. Mullekin kerran kävi niin, että joku lapsettomuuteen liittyvä verikoetulos oli mystisesti hävinnyt...

Meidän ei ole onneksi vielä tarvinnut käyttää Onnia yksityisellä mutta monet meidän ystävistä käyttää lapsiaan. Ja usein on löytynyt joku sairaus mitä tk:n lääkärit ei oo " löytäneet" ... :(

Mies oli sitä mieltä, että oikeestaan turhaan maksetaan Onnille semmoista kallista vakuutusta mutta en minä ainakaan uskalla sitä lopettaa! ;-) Onhan se vakuutus tosi hyvä jos sattuukin niin, että lapsi sairastaa paljon! En minä ainakaan luota näihin meidän lääkäreihin!

Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain selkoa! Saa nähdä millaisia tulikiven katkuisia kommentteja tuosta taas satelee mutta en jaksa alkaa nyt mitään sanamuotoja siistimään! ;-)

Mä olen muutenkin nyt alkanut miettimään syitä miksi me asutaan täällä?! Täällä kun ei oikeesti oo mitään!! Ainoa mikä meidät täällä pitää on varmaan miehen vaiktuinen työ, talo ja sukulaiset. Muutapa täällä ei olekkaan..

Mulla on meneillään täällä kotona kaappien siivous. Ostin isoja kannellisia laatikoita mihin tuota romua voi säilöä ja viedä varastoon. Pitäis taas vaan saada itseään niskasta kiinni! Ja kirpparille vois kans viedä vaatetta ym. Mulla on vaatehuone täynnä semmoisia vaatteita mitä säästän siltä varalta, että jos satun laihtumaan... Ei kai ne enää siinä vaiheessa taida olla kovin muodikkaita joten parempi kai ne olis laittaa kiertoon!

Jaahas, Onni heräsi.

kumppari & Onni 1v2kk+1pvä

Vierailija
37/40 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo odottelinkin näitä uutisia!!!!!!!

Mulla oli eilen selkä niin jumissa et vitutti kympillä kun ei taivu venyttelemään..tietäsin tasan tarkkaan kuinka jännitys laukeis vaan ku ei taivu!!!

kuumetta

Vierailija
38/40 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeltsu(taustalla olija) & Oona 1v2kk

Vierailija
39/40 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Elmiina!!!

Kiitos kaikille lääkäriasiaa kommentoineille, erityisesti Kumpparille!

Sateista tiistaita toivottelee

Vilja ja pojjaat

Vierailija
40/40 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies reissussa, mulla täällä päivätkin sekasi.