Nyt kun puhutaan että ihmiset ei enää kuluta rahaa niin itse ainakin lopetin oman kulutuksen korona aikana.
Korona aikana minä tajusin että pystyn elämään ilman turhuuksia eli sen jälkeen en ole tuhlannut rahojani ravintoloihin, yleisötapahtumiin tai mihinkään turhuuksiin. Olen nykyään pihi rahan suhteen ja kaiken ylimääräisen rahan minä sijoitan ja säästän. Tunnen paljon ikäisiäni ihmisiä jotka elää kuten minä eli käytämme rahaa hyvin vähän elämiseen ja kaiken muun rahan sijoitamme rahastoihin tai osakkeisiin. Itse en ole hyvätuloinen vaan palkkaa saan brutto 3600e/kk ja netto 2600e/kk, tästä summasta pystyn sijoittamaan joka kuukausi 1000e.
Monesti ihmiset kysyy miksi teen näin ja vastaukseni on se että haluan olla joskus vauras eli sellainen ettei minun tarvitset raataa orjatöissä eläkeikään asti. Haluan jättää työelämän taakseni 50 vuotiaana ja muuttaa kenties parempaan maahan asumaan.
Onko palstalla muita kaltaisiani ihmisiä?
M34
Kommentit (4)
Jep, lopetin kuluttamisen kun jouduin työttömäksi, on säästöjä ja velaton kämppä.
Saan tukea siis vain 595 e kuukaudessa, muuta ei tipu. Asumiskustannus eli yhtiövastike ja sähkö on jo 600 e kuussa.
Joudun elämään siis säästöilläni ja jossain kohtaa olen sitten persaukinen. En siis halua kuluttaa mitään turhaa, silloin olen nopeammin persaukinen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, lopetin kuluttamisen kun jouduin työttömäksi, on säästöjä ja velaton kämppä.
Saan tukea siis vain 595 e kuukaudessa, muuta ei tipu. Asumiskustannus eli yhtiövastike ja sähkö on jo 600 e kuussa.
Joudun elämään siis säästöilläni ja jossain kohtaa olen sitten persaukinen. En siis halua kuluttaa mitään turhaa, silloin olen nopeammin persaukinen.
Miksi et mene töihin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole kassan jäsen.. Olisit saanut enemmän. No nyt voit käyttää niitä rahoja, jotka säästit kun et maksanut kassan jäsenyyttä.
Monet aloittaa tuon elämäntyylin opiskelu aikana, he ottavat opintolainaa ja sijoittavat sen rahan koska se on pienikorkoista rahaa.