Miten saa teinin siivoamaan?
Lopulta päädyn aina jossain vaiheessa siivoamaan hänen huoneensa, kun ei kerta kaikkiaan siivoa IKINÄ.
Ei tuota ongelmia hänelle asua kaatopaikalla.
On kyllä iloinen, kun olen raivannut huoneensa, mutta ei älyä tehdä itse sitä vaikka olen lukuisia kertoja asiasta paasannut.
Minua yksinkertaisesti kuvottaa se huone tietyssä pisteessä ja on pakko aloittaa urakka.
Kommentit (19)
Kun teini lähtee kouluun niin tyhjennä teinin huone kaikista peleistä ja pleikkarista ja vie varastoon ja tavaroita saa takas kun alkaa siivous kiinnostamaan.
Alat kantaa roskikset teinin huoneeseen muusta taloudesta.
Kännykkäliittymä kiinni jos ei siivous onnistu, toimii
Rahan säännöstely toimii kummasti. Ei siihen muuta tarvita.
Ei millään. Me siivotaan se huone yhdessä. Ihan turha edes yrittää saada siivoamaan ihan itse. Plus sellainen juttu että viimeistään seuraavana päivänä on taas saman näköinen.
Ei tuota ongelmaa pysty enää teini-iässä ratkomaan. Olisi pitänyt aiemmin aloittaa ja vaatia siivoamaan. Itselläni on kokemusta 2 pojasta joista ekan kanssa meni pieleen kun oli kokeilukappale, seuraavan kanssa aloitimme jo tarhaiässä koulutuksen ja tulos oli hämmästyttävä. Siivosi itse ja siivoaa nykyäänkin, toinen jäi tyttöystävän vaivoiksi 😔
Poistat huoneen oven? Takas saa kun pitää huoneen siistinä. Luulis auttavan :D
N32
Vierailija kirjoitti:
N32
Lapsilla on oikeus yksityisyyteen. Tuosta voisi tehdä lasun ja lapset tietää sen.
Paasaus ja negaaminen estää hänen siivoamisen, ei siis kannusta siihen, kuten positiivisuus olisi tehnyt. Olet pilannut sen että hän kykenisi siivoaamaan, toivottavasti ei mennyt kokonaan. Vaikka teini-ikä voi vaikuttaa että uupuu eikä pysty, koulu uuvutti ja aikaiset aamut. Lopeta kaikki paasaus heti ja ala kohtelemaan toista ihmisenä. Kunnioita muita vaikka siivous harmittaa. Psykologinen juttu. No on parempi että siivoat tai toinen vanhempi. Kyllä hän parin vuoden päästä taas siivoaa, ainakin omaa asuntoa jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Lapsilla on oikeus yksityisyyteen. Tuosta voisi tehdä lasun ja lapset tietää sen.
Whaat? Ei kai oma huone mikään itsestäänselvyys ole?! Ei suurilapsisissa perheissä kaikilla voi olla omaa huonetta. Ja ei nyt iso homma ole pitää huonetta edes jokseenkin asuinkelpoisen siistinä. Ei tässä nyt mitään kiiltopuhdasta haettu.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Whaat? Ei kai oma huone mikään itsestäänselvyys ole?! Ei suurilapsisissa perheissä kaikilla voi olla omaa huonetta. Ja ei nyt iso homma ole pitää huonetta edes jokseenkin asuinkelpoisen siistinä. Ei tässä nyt mitään kiiltopuhdasta haettu.
N32
Kyse onkin selvästä vallankäytöstä jossa käytät yksityisyyden rajoittamista rankaisukeinona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
N32
Kyse onkin selvästä vallankäytöstä jossa käytät yksityisyyden rajoittamista rankaisukeinona.
No huh huh. Onneksi mulla ei oo lapsia ku oon tällainen vallan väärinkäyttäjä 😅
N32 (lakialalla töissä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Höpö höpö, minulle tehtiin noin lastensuojelu laitoksessa! Ei sotkuisuuden takia, mutta silti.
Meillä on ollut aina viikkosiivouspäivä ja lapset pienestä asti siivonneet mukana. Nyt kun isompi on teini, siivoaa oman huoneensa siivouspäivänä. Pienempi laittaa oman huoneen tavarat paikalleen ja aikuinen imuroi.
En tiedä toimisiko teilläkin, mutta voithan kokeilla. Sovitte yhdessä siivouspäivän ja silloin kaikki osallistuu.
Saako viikko- tai kuukausirahaa? Jäihin rahat, jos huone ei pysy siistinä.