Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se on jännä miten eron jälkeen voi tuntea itsensä ihan eri ihmiseksi

Vierailija
08.11.2025 |

Tuntuu, että koko tapani käyttäytyä muuttui, kun sain eron käsiteltyä. Olin koko meidän 10 vuoden suhteen ajan tosi huomionhakuinen esimerkiksi somessa ja opinnoissa, yksin oleminen oli hyvin ahdistavaa ja roikuin väkisin esimerkiksi huonoissa kaverisuhteissa. Nyt koen yksin puuhailun itselleni kaikista mukavimpana vaihtoehtona ja somessa olen hiljentynyt lähes kokonaan. Lopetin kaikki huonot ihmissuhteet. Kävin ennen paljon keikoilla, nyt ei enää kiinnosta edes musiikin kuunteleminen.

On se mystistä. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus.

Vierailija
2/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus.

Ei mua masenna, ihan päinvastoin. Masensi enemmän sen suhteen aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus.

Masennus lakkaa kun pääsee myrkyllisistä suhteista eroon.

Vierailija
4/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihminen sitä on eronkin jälkeen, mutta tavat, tottumukset ja kaikki rutiinit vaihtuu toisiksi ja asioita katsoo toiselta kantilta ja joutuu jopa opettelemaan uusia asioita, jotka ovat suhteen aikana ehkä olleet itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
5/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä kun erosin v. 2005 tosi raskaasta ja stressaavasta suhteesta vihdoin ja viimein, olin monta viikkoa sellainen hullun maaninen hymy huulilla kun uskalsin itse vihdoin olla se aktiivinen osapuoli ja päättää yhteydet.

Tuo kyseinen mies itkee perääni vielä tänäkin päivänä...

Vierailija
6/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen huojennuksen tunteen kun viimeisimmästä erosin. Nyt sinkkuna ollut monta vuotta enkä vieläkään kaipaa uutta suhdetta.

Vierailija
7/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Kun siivosin rajoja rikkovat "kaverit" elämä parani kummasti. Taloudellinen tilanne vain pitää pakosta rajoja rikkovan ja manipuloivan puolison vielä hetken kuvioissa.

Vierailija
8/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kaksi vuotta erosta. Nyt alkaa olla ihanan vapautunut ja itsenäinen olo.

Olen päässyt liiasta alkoholinkäytöstä (harrastettiin suhteessa yhdessä), olen päässyt liikuntaharrastuksiin kiinni, saan syödä mitä haluan ja terveellisesti, voin nukkua rauhassa ilman lääkkeitä ja ennen kaikkea saan olla kotonani rauhassa ilman ahdistusta (ei tarvitse pakoilla töissä tai autoajeluilla). 

Elämä on monin tavoin ihanaa! 

Vierailija
9/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuteen elämänvaiheeseen, nauti kunnolla ja hemmottele hieman itseäsi, olet sen ansainnut.

Vierailija
10/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea uuteen elämänvaiheeseen, nauti kunnolla ja hemmottele hieman itseäsi, olet sen ansainnut.

Kiitos! Niin nautin. 

Jäi vielä tuosta listasta lähes tärkein: saan rauhassa kasvattaa lapseni tasapainoiseksi ihmiseksi. 

Vierailija
11/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannuitko kuin Inari?

Vierailija
12/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Niin nautin. 

Jäi vielä tuosta listasta lähes tärkein: saan rauhassa kasvattaa lapseni tasapainoiseksi ihmiseksi. 

Ja lapset näkevät myös sen, että sinulla oli itsekunnioitusta lähteä huonosta suhteesta ja sellainen asia on ok. Vaikuttaa myös lasten itsetunnon kehitykseen positiivisesti.

Vierailija
13/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helpompaa yksin kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
14/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmisiä ole tarkoitettu mihinkään parisuhteisiin. Seksiä harrastetaan ja joskus sen johdosta syntyy lapsia.

Vierailija
15/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 3 vuotta sitten 10 vuoden suhteesta. Vaiheita on ollut monenlaisia sen 3 vuoden aikana. Tällä hetkellä on kuitenkin sellainen olo, etten tiedä enää kuka olen. Tämä on oikeasti aika ahdistavaa. Olen muuttunut parempaan suuntaan ja asiat ovat tavallaan hyvin. Se vain tarkoittaa sitä, että vanha minäni on kuollut, enkä tiedä kuka tämä uusi on. Jotkin ystävyyssuhteetkin tuntuvat vain raskailta. Ehkä aika korjaa. 

Vierailija
16/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaannuitko kuin Inari?

Arvasin että tänne tulee tällainen kommentti, seuraan sitä ketjua itsekin :D En, ei tee seksiäkään mieli, suhteessa en sanonut koskaan ei. 

Vierailija
17/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin viisi vuotta kimpassa työssä käyvän juopon miehen kanssa.

Jätin juomisen kokonaan kun erosin. Äijä varmaan luuli, että suruuni alkaisin juomaan. Kun tuli selville hänen toinen nainen. 

Vierailija
18/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Niin nautin. 

Et sä kasvata. Ei tuollaiset ihmiset koskaan kasvata, jotka näkee vikaa vain toisessa eikä itsessään.

Ja toivottavasti tuet lapsesi suhdetta toiseen vanhempaan etkä sabotoi sitä.

Vierailija
19/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Niin nautin. 

Ja lapset näkevät myös sen, että sinulla oli itsekunnioitusta lähteä huonosta suhteesta ja sellainen asia on ok. Vaikuttaa myös lasten itsetunnon kehitykseen positiivisesti.

😆😆 Lapset näkee jotain ihan muuta. Lapset näkee kyllä molempien vanhempien epätäydellisyydet, vaikka vanhempi kuvittelee itsestään jotain muuta.

Vierailija
20/57 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paska olet edelleen, vaikka tuntuisi hetken miltä.