Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tilan/ympäristön olet hahmottanut/"tiennyt " ennalta?

Vierailija
08.11.2025 |

Lapsena osasin kuvitella, miltä radion studiossa näyttää.

Samoin korkealla ilmassa, katolla, nosturin nokassa. Näin tällaisista unta. Todellinen kokemus puuttui. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena olin perheeni kanssa lomalla Kreikassa, kylässä, jossa en olmut koskaan ennen käynyt. Jotenkin tiesin, että hotellin takaa lähtee syrjäinen polku, joka johtaa kylän keskustaan. Ja näin oli.

Reinkarnaatio antaa tähän(kin) vastauksen.

Vierailija
22/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin älytön juttu ja saattaisin paljastaa henkilöllisyyteni.

Glitch in The Matrix, muu ei selitä. Toki skitsofrenia, mutta harvoin tämä antaa kyvyn nähdä tulevaisuuteen. J,osko koskaan.

Kaikki on jo tapahtunut. Näin itse ajattelen. Kuljemme ajan halki, mutta kaikki mennyt ja tuleva on jo tapahtunut. Joten ns. ennaltatietäminen ei ole mikään kummallisuus. Itsellekin joskus käynyt niin.

Tuo onkin kiintoisa teoria. 

Muistaakseni tätäkin on tutkittu yhtenä vaihtoehtoteoriana. Pitäisi joskus perehtyä aiheeseen tarkemmin. Omasta mielestäni tässä olisi logiikkaa. Koska pystymmehän näkemään tähtien, jotka ovat jo kuolleet, valoa. Joten näemme tavallaan sen tähden elämän janan. Samalla logiikalka jokaisella tai

Yksi versio tästä on universaali jaettu tietoisuus. Kokemuksemme ja havaintomme muokkaavat geenejä, soluja, ominaisuuksia sopeutumaan kuhunkin ympäristöön ja niiden mukana tulee vaistot tai aavistukset vaikka olosuhteet muuttuisivatkin. Alitajunnassamme siis kannamme kokemuksia jotka eivät ole omiamme, mutta mihin geenimme ovat sopeutuneet. Solumme ovat ohjelmoitu muistamaan, mutta emme aina tiedä mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha iso koulurakennus, johon minun piti mennä luennolle. Näin etukäteen unta, että olin yläkerroksessa käytävällä ja käytävän vasemmalla seinän vieressä oli jostain syystä yksinäinen vanha pulpetti. En ollut käynyt rakennuksessa aiemmin, mutta kun menin sinne ja tulin yläkerrokseen, niin käytävällä vasemmalla seinän vieressä jostain syystä oli vanha pulpetti. Tuo ei voi olla menneen elämän muisto.

Vierailija
24/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Glitch in The Matrix, muu ei selitä. Toki skitsofrenia, mutta harvoin tämä antaa kyvyn nähdä tulevaisuuteen. J,osko koskaan.

Kaikki on jo tapahtunut. Näin itse ajattelen. Kuljemme ajan halki, mutta kaikki mennyt ja tuleva on jo tapahtunut. Joten ns. ennaltatietäminen ei ole mikään kummallisuus. Itsellekin joskus käynyt niin.

Tulevaisuutta ei ole lukittu toisn kuin menneisyys. Voimme nähdä eri vaihtoehtoja tulevaisuuden olemuksesta, mutta ne eivät ole kiveen hakattuja vaan tämänhetkiset tekomme muodostavat tulevaisuuden.

Onkin mielenkiintoista, kuinka sitkeästi historia toistaa itseään, ihan kuin emme voisi valita. Ehkä samoista syistä aina asiat toistuvat samantapaisia, koska ydin on ihmisyydessä ja perustarpeissa sama. Menneisyyttäkään ei ole lukittu, koska sitä voidaan tarkastella ja muistaa eri perspektiivistä, jolloin sille annetut merkitykset - ja opit- vaihtelevat. Objektiivista totuutta harvoin tavoitamme kaikilta osin.

Vierailija
25/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuutta ei ole lukittu toisn kuin menneisyys. Voimme nähdä eri vaihtoehtoja tulevaisuuden olemuksesta, mutta ne eivät ole kiveen hakattuja vaan tämänhetkiset tekomme muodostavat tulevaisuuden.

Onkin mielenkiintoista, kuinka sitkeästi historia toistaa itseään, ihan kui

Tarkoitinkin juuri menneisyyden lukittamisella sen objektiivista aspektia, todellista totuutta, en subjektiivista tulkintaa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi