Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tilan/ympäristön olet hahmottanut/"tiennyt " ennalta?

Vierailija
08.11.2025 |

Lapsena osasin kuvitella, miltä radion studiossa näyttää.

Samoin korkealla ilmassa, katolla, nosturin nokassa. Näin tällaisista unta. Todellinen kokemus puuttui. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin älytön juttu ja saattaisin paljastaa henkilöllisyyteni.

Glitch in The Matrix, muu ei selitä. Toki skitsofrenia, mutta harvoin tämä antaa kyvyn nähdä tulevaisuuteen. J,osko koskaan.

Vierailija
2/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glitch in The Matrix, muu ei selitä. Toki skitsofrenia, mutta harvoin tämä antaa kyvyn nähdä tulevaisuuteen. J,osko koskaan.

Olen itse henkisesti terve. Olen myös luonnostaan visuaalinen ja hyvä mieltämään erilaisia tiloja. Siitä lienee kyse. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus jonkun rakennuksen ulkonäkö antaa paljon vihjeitä siitä, miltä sisällä näyttää.

Vierailija
4/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen, kiitos google mapsin ja internetin sivu- ja kuvahaun.

Vierailija
5/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus jonkun rakennuksen ulkonäkö antaa paljon vihjeitä siitä, miltä sisällä näyttää.

Totta kai, mutta pitää olla jokin kokemus tai mielikuva pohjalla. 

Meillä ei ollut esim. tv:tä, enkä ollut käynyt missään korkeassa talossa. 70-luvun vähävarainen koti. 

Vierailija
6/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monen, kiitos google mapsin ja internetin sivu- ja kuvahaun.

Mutta ilman näitä?

7/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, ku en vielä ollu Parkis töis, näin unta, että olin taukotilas aamupalaveris 😃 En edes tiennyt, että sellainen pidetään oikeasti joka aamu, mutta olinpa vaan 😄 Ja kun sitten aloitin työt, niin se taukotila oli just sellainen, ku se oli unessa ollu. Ja aamupalaverit pidettiin siellä 😎 Nykyään ne pidetään pihalla 

Vierailija
8/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Joskus, ku en vielä ollu Parkis töis, näin unta, että olin taukotilas aamupalaveris 😃 En edes tiennyt, että sellainen pidetään oikeasti joka aamu, mutta olinpa vaan 😄 Ja kun sitten aloitin työt, niin se taukotila oli just sellainen, ku se oli unessa ollu. Ja aamupalaverit pidettiin siellä 😎 Nykyään ne pidetään pihalla 

Samantapaisia kokemuksia myös itselläni. 

Ap

Vierailija
9/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matriisissa pätkii.

Vierailija
10/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on jo tapahtunut. Näin itse ajattelen. Kuljemme ajan halki, mutta kaikki mennyt ja tuleva on jo tapahtunut. Joten ns. ennaltatietäminen ei ole mikään kummallisuus. Itsellekin joskus käynyt niin.

Vierailija
11/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on jo tapahtunut. Näin itse ajattelen. Kuljemme ajan halki, mutta kaikki mennyt ja tuleva on jo tapahtunut. Joten ns. ennaltatietäminen ei ole mikään kummallisuus. Itsellekin joskus käynyt niin.

Eli tavallaan istumme kaikki aikakoneessa ja mietimme miten sitä voisi aikamatkustaa ja keksiä aikakoneen.

Vierailija
12/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse henkisesti terve. Olen myös luonnostaan visuaalinen ja hyvä mieltämään erilaisia tiloja. Siitä lienee kyse. 

Ap

Olen myös visuaalinen ajattelija ja näen kaiken kuvina esim. kirjoja lukiessa, vaikken tietenkään ole tarinaa aiemmin nähnyt. Olen huomannut, että olen nähnyt ne paikan/tilan konseptit jossain muualla ja sitten muokkaan niitä vähän sopimaan kyseiseen tarinaan tai tunnelmaan. Esimerkiksi nähdyn kuvan perusteella voi ympäristöön ikäänkuin astua sisään ja mielikuvitella sen tarkastelemisen kolmiuloitteisena sen sisällä.

Pystyn yleensä myös päässäni täsmällisesti arvioimaan, mahtuuko ja istuuko jokin huonekalu tilaan mittaamatta. Laitan sen sinne päässäni helposti jotenkin oikeilla mittasuhteilla, mikä monilta kokemukseni mukaan epäonnistuu tai ei onnistu lainkaan. Sovella mittoja helppoihin konsepteihin, kuten sänkyjen standardimittoihin, mistä on näkemystä monissa erilaisissa tiloissa (sängyn pituus 200cm, lipasto 100cm leveä, niitä 2 jonoon huoneen keskustaa kohti, käännetään  seinän viereen, puolet pois ja näen onko lipasto sopiva siihen paikkaan vai tuleeko ahdasta). Ok, kuulostaa selitettynä itseasiassa vähän oudolta :'D Mutta toimii.

Vierailija
13/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin kiintoisa teoria. 

Vierailija
14/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukokatsominen. Unet. Meditaatio. 

Vierailija
15/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useista työpaikoistani ennalta unia. Joku tiedemies varmaan sanoisi sitä valemuistoksi mutta minä olen varma.

Vierailija
16/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin kerran musiikkivideon mielessäni. Paljon actionia. Tuo oli 80-luvun musiikkivideoiden kulta-aikaan. En tiennyt että sellaista tulee oikeasti olemaan. Sitä actionia. 

Vierailija
17/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin Mona Lisan suuremmaksi, olikin ihan postimerkin kokoinen. Ja mikä vartiointi ja silti rorvot pääsivät nyt yllättämään. 

Vierailija
18/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin perheeni kanssa lomalla Kreikassa, kylässä, jossa en olmut koskaan ennen käynyt. Jotenkin tiesin, että hotellin takaa lähtee syrjäinen polku, joka johtaa kylän keskustaan. Ja näin oli.

Vierailija
19/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin kiintoisa teoria. 

Muistaakseni tätäkin on tutkittu yhtenä vaihtoehtoteoriana. Pitäisi joskus perehtyä aiheeseen tarkemmin. Omasta mielestäni tässä olisi logiikkaa. Koska pystymmehän näkemään tähtien, jotka ovat jo kuolleet, valoa. Joten näemme tavallaan sen tähden elämän janan. Samalla logiikalka jokaisella taivaankappalella on oma janansa, ja me ihmiset olemme vain osa yhden tällaisen kappaleen janaa. Fyysikot varmaan nauraisi tälle selitykselleni teoriasta. :D

Vierailija
20/25 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuutta ei ole lukittu toisn kuin menneisyys. Voimme nähdä eri vaihtoehtoja tulevaisuuden olemuksesta, mutta ne eivät ole kiveen hakattuja vaan tämänhetkiset tekomme muodostavat tulevaisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi