Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (383)

Vierailija
101/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omainen oli sairaalassa. Ei käy kateeksi. Neljän hengen huoneessa, yksi ei liikkunut ollenkaan, ihmettelin notolaitetta niin omainen sanoi että se on semmoinen nostolaite, jollla nostetaan naapuria joka ei itse liiku. Yksi tiputti sinä aikana mukinsa lattialle, toista katsomassa oleva vieras nosti sen. Omainen ei itsekään paljon liikkunut mutta pääsi sängystä ylös, vessaan tarvitsi jo apua. YKsi painoi varmaan 200 kg. 

Ihmettelen miten kukaan jaksaa olla sairaalassa töissä. Minä saan paremman rahan piirtelemällä tekniikkaa, pidän työtäni helpompana. 

Vierailija
102/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omainen oli sairaalassa. Ei käy kateeksi. Neljän hengen huoneessa, yksi ei liikkunut ollenkaan, ihmettelin notolaitetta niin omainen sanoi että se on semmoinen nostolaite, jollla nostetaan naapuria joka ei itse liiku. Yksi tiputti sinä aikana mukinsa lattialle, toista katsomassa oleva vieras nosti sen. Omainen ei itsekään paljon liikkunut mutta pääsi sängystä ylös, vessaan tarvitsi jo apua. YKsi painoi varmaan 200 kg. 

Ihmettelen miten kukaan jaksaa olla sairaalassa töissä. Minä saan paremman rahan piirtelemällä tekniikkaa, pidän työtäni helpompana. 

Kävisit akuuttiosastoilla. Tuo kuulostaa rauhalliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä sh palkka on pienempi kuin julkisen lähihoitajan.

Tuttu on yksityisellä sektorilla (pienehkö toimija) ja vaikka palkka on huonompi niin ei vaihtaisi pois.

Ei se palkka aina ratkaisekaan. Mutta jos Attendon sairaanhoitaja tienaa huomattavasti vährmmän kuin julkisen palveluasumisen on se väärin.

Se on täysin oikein. Yksityiset kuppaa verovaroja ja vetävät aina voiton välistä! Juuri julkiseen sektoriin pitää keskittää sairaanhoito ja sotehoito. 

Vierailija
104/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vanhustenhoito taitaa aika hyvää olla Suomessa, kun luonnollista poistumaa ei ole. 

Vierailija
105/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä sh palkka on pienempi kuin julkisen lähihoitajan.

Tuttu on yksityisellä sektorilla (pienehkö toimija) ja vaikka palkka on huonompi niin ei vaihtaisi pois.

Ei se palkka aina ratkaisekaan. Mutta jos Attendon sairaanhoitaja tienaa huomattavasti vährmmän kuin julkisen palveluasumisen on se väärin.

Se on täysin oikein. Yksityiset kuppaa verovaroja ja vetävät aina voiton välistä! Juuri julkiseen sektoriin pitää keskittää sairaanhoito ja sotehoito. 

No nimenomaan näin! Yksityiset saa perusteetonta kilpailuetua maksamalla pientä palkkaa. Katoaisivat markkinoilta ja julkinen järjestäisi hoidon.

Vierailija
106/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä ole pitkä aika kun hoitajien työtaistelun jälkeen pilkattiin, että miten surkean korotuksen hoitajat taas "taistelivat" itselleen. Joo, kyllä mä olen melko tyytyväinen siihen mitä nykyään tienaan. Eli bruttona 3500e/kk, tuossa ei ole siis vielävuorolisiä, vain kokemuslisä ja henk.koht lisä. 

Vierailija
107/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger piirtelee tekniikkaa eikä ymmärrä sairaalassa multitaskaten juoksentelevaa adhd:ta, joka ei ymmärrä, kuinka asperger jaksaa piirrellä tekniikkaa. Jokaiselle on jotakin.

Vierailija
108/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tässå hei:

Tiedän, että hoitoalalla on paljon parannettavaa, huonoa johtamista, hankalat työajat ym.

Silti:

Mikään ammattiryhmä ei hauku omaa työtään yhtä paljon kuin hoitajat. Some täynnä kitinää palkoista, meemejä paskasta työstä ym. (Huumoria...joo.)

Työ on kivaakin ja palkkaus alkaa olla jees! Ja ammatin valinta on itse tehty!

Vierailija
109/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne palkat vieläkään päätähuimaavia ole.

Vierailija
110/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tämä palsta on hoitsujen suosiossa, mutta todellisuutta on se, että todella moni hoitaja tulee menettämään työpaikkansa kavereidensa palkankorotusten takia.

Yksityinen puoli yritti tätä selittää (mistä rahat, kun kauppa ei käy), mutta huoli ohitettiin. Nyt tilanne onkin -pahempi- kuin mitä pelättiin.

Hoitajille käy paperialan työntekijöiden kohtalo.

Heh, todella moni kansalainen menettää silloin myös hoidon. Valmistautukaa tosiaan hoitamaan vanhukset itse.

Ei menetä. Hoitajat joutuvat vain hoitamaan enemmän kuin yhden potilaan tunnissa.

Teille tulee rankat paikat.

Oliskin yksi potilas tunnissa. 

Vierailija
111/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja tässå hei:

Tiedän, että hoitoalalla on paljon parannettavaa, huonoa johtamista, hankalat työajat ym.

Silti:

Mikään ammattiryhmä ei hauku omaa työtään yhtä paljon kuin hoitajat. Some täynnä kitinää palkoista, meemejä paskasta työstä ym. (Huumoria...joo.)

Varhaiskasvatus on erikoistunut tähän haukkumiseen. Päiväkodeissa ei ole mitään hyvää. Kaikkia vihaavat työtään, lapset vaikeita, vanhemmat hankalia ja eivät ymmärrä mitään, työkaverit kai pahin ongelma sekä esimies. 

Tälläisen käsityksen saa keskustelupalstoilta, etenkin täällä pitkä ketju ongelmista.

Pieni toivon ripe on, että ne jotka pitävät työstään eivät ehkä osallistu keskusteluun, että heitäkin ehkä on olemassa. 

Vierailija
112/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja tässå hei:

Silti:

Varhaiskasvatus on erikoistunut tähän haukkumiseen. Päiväkodeissa ei ole mitään hyvää. Kaikkia vihaavat työtään, lapset vaikeita, vanhemmat hankalia ja eivät ymmärrä mitään, työkaverit kai pahin ongelma sekä esimies. 

Tälläisen käsityksen saa keskustelupalstoilta, etenkin täällä pitkä ketju ongelmista.

Pieni toivon ripe on, että ne jotka pitävät työstään eivät ehkä osallistu keskusteluun, että heitäkin ehkä on olemassa. 

On olemassa, kyllä toki on päiviä kun tuntuu siltä, että kaikki menee huonosti.

Jatkuva negatiivisuus myös kuluttaa.

Hoitaja

Vierailija
113/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon enemmän hoitajia kuin muissa Euroopan maissa. Työnteko vain on Euroopan tehottominta. 

Juu juu. Pohjoismaiden kirein hoitajamitoitus.

Vierailija
114/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varhaiskasvatus on erikoistunut tähän haukkumiseen. Päiväkodeissa ei ole mitään hyvää"

Siinä työssä ei ole mitään hyvää. Oikeasti. Lastentarhanopettaja tekee töitä lähihoitajan palkalla lisäksi vaikka yliopisto koulutus.

Vierailija
115/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Monissa muissa maissa vanhukset asuvat perheidensä luona eivätkä hoitolaitoksissa. Sama koskee vammaisia myös. Jos äidit, siskot jne. hoitavat maksutta niin ei silloin tarvita niin paljon palkattuja hoitajia.

Näinpä. Jos sukulainen sairastuu, niin lähiomaiset hoitaa sairaalassa vuorotellen. Syöttävät, käyttävät vessassa ja suihkussa jne. Suomessa omaiset soittavat hoitajan paikalle, kun vesilasi on tyhjä, vaikka lavuaari ois siinä vieressä.

Vierailija
116/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä itsensä korostamista: Minä täällä pienellä palkalla raadan raskaassa työssä. Kaikki on paskaa, ihailkaa minua.

Vierailija
117/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia on Suomessa eniten mutta Suomessa he tekevätkin paljon tehtäviä joita muissa maissa tekevät vain lääkärit, eli tulevat oikeastaan halvemmaksi. 

Unohtamatta aivan loputtomia, mitä järjettömämpiä EU:n pakottamia kirjauksia kustakin "omasta asukkaasta/potilaasta" esim. vanhainkodeissa tai sairaaloissa. 

Vierailija
118/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vanhustenhoito taitaa aika hyvää olla Suomessa, kun luonnollista poistumaa ei ole. 

Taidat olla vähän yksinkertainen. 

Vierailija
119/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä ole pitkä aika kun hoitajien työtaistelun jälkeen pilkattiin, että miten surkean korotuksen hoitajat taas "taistelivat" itselleen. Joo, kyllä mä olen melko tyytyväinen siihen mitä nykyään tienaan. Eli bruttona 3500e/kk, tuossa ei ole siis vielävuorolisiä, vain kokemuslisä ja henk.koht lisä. 

Joo, mutta terveydelle vaaralliset/toisille kohtalokkaat koronapiikit oli pakko ottaa.

En ottaisi ikinä tuolla summalla, enkä millään muullakaan. 

Vierailija
120/383 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työtön saa edelleen sen 595 e.

Entä sitten? Matalapalkka-alallakin saa melkein kolme kertaa enemmän. Tun ääliö! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän