Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (381)

Vierailija
81/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tuotä 600e korotusta voi hakea kun ei mun palkkani ole noussut kuin kymppejä.-sh

Vierailija
82/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minun peruspalkka oli 350e pienempi neljä vuotta sitten lokakuussa. Ei ole isot korotukset.

Siivoajien palkka taas on kymmenessä vuodessa huonontunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikälisien kans peruspalkja 3080 e ja päälle vuorolisät. Mulla kk-palkka noussut muutamassa vuodessa yli 700 e kuussa.

Lähäri

Vierailija
84/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on jossain muualla kuin hoitajien palkoissa. Miksi julkinen erikoissairaanhoito on niin massiivinen? Miksi hoitoja ei rajata? Miksi yhä enenevästi yritetään hoitaa lääketieteen avulla tiloja, jotka eivät ole sairauksia vaan yksilön ominaisuuksia? Miksi hyvävelijärjestelmä sallitaan erikoissairaanhoidossa? Miksi talouskuria ei ole? 

Vierailija
85/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla peruspalkka on noussut reilusti. Sairaanhoitajilla ei niinkään. 

Vierailija
86/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni hoitaja tekee 70 % työaikaa ja ottaa häluvuoroja täytteeksi. Niitä riittää. Hälyraha 190 e viikonloppuna ja arkena 130 e viikolla. Tämä on ollut yleistä.

Vierailija
87/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minun peruspalkka oli 350e pienempi neljä vuotta sitten lokakuussa. Ei ole isot korotukset.

Siivoajien palkka taas on kymmenessä vuodessa huonontunut!

Paitsi sotella. Peruspalkka on mulla nyt 2321 ja risat, tili toki tehdään lisillä. Jo työvuoron muutoskorvauksia oli edellisessä tilissä 960 euroa.

Vierailija
88/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mä tienasin hälyvuoroineen lähärinä 51 000 euroa viime vuonna. Ei voi sanoa palkkaa pieneksi.

Vierailija
89/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon enemmän hoitajia kuin muissa Euroopan maissa. Työnteko vain on Euroopan tehottominta. 

Hoitajat työttömiksi ja menet pesemään ja pyyhkimään äitisi persettä. Ei kai ole ongelma sinulle?

Ei, vaan teidän hoitajien pitää pystyä ripeämpään työtahtiin velttoilun sijaan eli pyyhkiä useampia perseitä per päivä. Suomalainen työnteko on vetelää. 

Vierailija
90/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma sotealueen rahojen riittävyydessä,hallinto on myös ongelma,hoito heikkenee,mutta rahanmeno on ryöstäytynyt käsistä,että loistouudistus henkilöstölle,ei sairaille.

Kiitos Vasemmistohallitus,ryssitte tämänkin kaiken muun lisäksi.

Sen jälkeen kun nykyinen pääministeri Petteri Orpo julisti vaalilöpinöissään, että pitää turvata mahdollisimman pitkään kotihoito ja että  ympärivuorokautinen hoito ei voi viedä kotihoidon hoitajia -- oli päivänselvää, että oikeisto ei tiedä tai ei halua tietää, vanhustenhoidon tilasta mitään.

Vanhustenhoidossa on tällä hetkellä se tilanne, että jokainen prosessin nivelkohta on kriisissä. Kotona elää ja yrittää pärjätä iso joukko vaikeasti muisti- ja monisairaita ihmisiä. He kuormittavat kaikkia sairaanhoidon päivystyspisteitä. Lyhytaikais- ja kriisiosasot ovat täpötäynnä sekavia vanhuksia odottamassa pitkäaikaissijoitusta. Ympärivuorokautista hoitoa saa jonottaa usein niin pitkään, että kuolema korjaa ennen sitä.

Jos halutaan arvostaa vanhenevaa kansanosaa oikeasti eikä vain juhlapuheissa, sinne tulee resurssoida tarpeeksi. Nämä ovat arvokysymksiä - syydetäänkö rahaa kansanedustajien palkkioihin, takuueläkkeisiin ja sopeutumisrahoihin, kelatukiin  jne, vaiko  pidetään huolta suomalaisesta demokraattisesta hyvinvointiyhteiskunnasta, joka arvostaa jokaista kansalaista - ei vain politikkoja ja näiden sukulaisia.

Mitä tulee hoitajien palkankorotuksiin, edelleen odotan omaani, jota Helsingin kaupunki ei ole maksanut helmikuusta lähtien.

Vierailija
91/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sh palkka on pienempi kuin julkisen lähihoitajan.

Vierailija
92/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Jotkut on kaikille kateellisia. Ihan kaikille. 

Vierailija
93/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on yksityisellä sektorilla (pienehkö toimija) ja vaikka palkka on huonompi niin ei vaihtaisi pois.

Vierailija
94/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen palkkaani. Työ on rankkaa. Mutta käytynä kuitenkin vaan amis. Peruspalkka kokemuslisineen kuitenkin yli 3000 e. Olen kotihoidossa lähihoitajana.

Vierailija
95/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se jo kertoo siitä, että systeemi on rikki.

Vierailija
96/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työtön saa edelleen sen 595 e.

saa paljon enemmän, 715€ kuussa. miksi valehtelet?

Vierailija
97/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi päivääkään suljetulla osastolla kolmivuototyössä. Sama juttu vanhusten dementiaosastolla. Äitini oli vuosina sellaisella ja hatun nosto hoitajille! Itsellä siisti päivätyö ja jää noin 3100 e/kk käteen. Olen ihan tyytyväinen. 

Vierailija
98/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on yksityisellä sektorilla (pienehkö toimija) ja vaikka palkka on huonompi niin ei vaihtaisi pois.

Ei se palkka aina ratkaisekaan. Mutta jos Attendon sairaanhoitaja tienaa huomattavasti vährmmän kuin julkisen palveluasumisen on se väärin.

Vierailija
99/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tämä palsta on hoitsujen suosiossa, mutta todellisuutta on se, että todella moni hoitaja tulee menettämään työpaikkansa kavereidensa palkankorotusten takia.

Yksityinen puoli yritti tätä selittää (mistä rahat, kun kauppa ei käy), mutta huoli ohitettiin. Nyt tilanne onkin -pahempi- kuin mitä pelättiin.

Hoitajille käy paperialan työntekijöiden kohtalo.

Ja hoidettavat vähenee, kun suuret ikäluokat kuolee kohta pois. Toivottavasti tulee sit vaikka vauvabuumi, niin voivat mennä niitä hoitamaan.

Ei ne ihan vielä kuole pois. Suuret ikäluokat syntyivät 50-luvulla.

Nykyiset hoitokotien ja laitosten vanhukset on syntynyt 1930 ja 1940 -luvuilla. Suurin osa siis, joku aiemminkin ja vielä harvempi myöhempi eli on noin 70-vuotias.

Väestöennusteiden mukaan yli 84- vuotiaiden määrä kaksinkertaistuu vuoteen 2050 mennessä, eli heitä olisi 350 000. Nopeintakasvu on 2030-luvulla. Juuri nämä suuret ikäluokat kyseessä. 

Tälläkin hetkellä kotihoito on pulassa, hoitopaikkoja ei ole tai jonoa ainakin on. Sote alijäämät, lakkautetaan ja supistetaan terveyskeskuksia, sairaaloita, päivystyksiä. 

Joten, pitäisiköhän hoitaa omat lapset ja vanhukset kotona. Vai lopettaa valittaminen. 

Vierailija
100/381 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tämä palsta on hoitsujen suosiossa, mutta todellisuutta on se, että todella moni hoitaja tulee menettämään työpaikkansa kavereidensa palkankorotusten takia.

Yksityinen puoli yritti tätä selittää (mistä rahat, kun kauppa ei käy), mutta huoli ohitettiin. Nyt tilanne onkin -pahempi- kuin mitä pelättiin.

Hoitajille käy paperialan työntekijöiden kohtalo.

Heh, todella moni kansalainen menettää silloin myös hoidon. Valmistautukaa tosiaan hoitamaan vanhukset itse.

Ei menetä. Hoitajat joutuvat vain hoitamaan enemmän kuin yhden potilaan tunnissa.

Teille tulee rankat paikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä