Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä
Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.
Kommentit (381)
Hoitajahullun aloitus numero 251151351.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voidaan aina jättää just sun kohdalla hoito väliin
En ole koskaan ollut muuta kuin tarkastuksessa ajokorttia varten ja nyt sekin meni yksityisille.
Et vielä ja hyvä että tyydyt kohtaloosi ilman hoitoa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin kolme vuotta lähihoitajaksi ja neljä vuotta terveydenhoitajaksi. Palkkani on vähän päälle 2900e/kk, teen pelkkiä arki-aamuvuoroja. Lähihoitajilla se on 2600e+lisät kolmivuorotyöstä ja pyhistä. Työskentelen palvelutalossa ja vastuullani on haastavimmat hoidolliset tehtävät sekä lääkehoito ja lääkäriasiat. Viime viikolla minua huoriteltiin, purtiin, lyötiin nyrkillä... tuseerasin ulostetta, hoidin sääri- ja painehaavoja, syöpäpotilasta, joka tekee kuolemaa. On c-hepatiittia, hiv:iä, ebsl ja puhumattajaan muusta kaikesta mitä voi tarttua. Tulkaa ihmeessä alalle, opiskelkaa 7-vuotta saadaksenne tämän huikean 2900e/kk, josta verottaja vie osan. Turhaan kadehditte meitä hoitajia. On sentään oikein, että työllä saadulla palkalla saa ruokittua lapset ja maksettua laskut.
Kadehdin aivan saatanasti koska saan työmarkkinatuen ja harkinnanvaraisen sossuavustuksen. Kannabikseen kuluu tuosta jo puolet!
T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Mun palkka nousi viimeksi 70e/kk.
Niin ja eläkeläisillä 160€/kk........toki kymmenen vuoden ajalla, (2014-2024).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo mahtava palkka.
"Lähihoitajan palkka 2025
Keskiarvo: Noin 2 4642 565 euroa kuukaudessa.
Palkkaan vaikuttavat tekijät: Todellinen palkka riippuu monista tekijöistä, kuten työpaikan sijainnista, työn vaativuudesta, työehtosopimuksesta, kokemuksesta ja koulutuksesta"
Pitää myös huomioida, että lähihoitajien palkasta hyvin iso osa on erilaisia työvuorolisiä. Eli jos tekee iltaa, viikonloppuja, öitä jne. kuten monet tekevät. Jos palkkoja verrataan tavallista päivätyötä tekevien palkkoihin, niin silloin pitää huomioida pelkkä peruspalkka.
Jos haluaa tienata lähihoitajana 4000 € kuukaudessa, on tehtävä vuorotyötä. Oma valinta, päivätyötä tekevillä ei tätä mahdollisuutta yleensä ole. Sitäpaitsi pari vuotta sitten tuo peruspalkka lähihoitajalla oli vielä 2100 kaikilla ikälisillä.
Hoitajahullu aloittaa taas heti aamusta. Myös lääkäreiden palkkoja nostettiin useammalla satasella, miksi siitä ei meuhkata täällä joka viikko? Ainiin, hoitajat halutaan pitää ns. ruodussa.
Näitä kaiketi hoitajien ja sairaanhoitajien vastauksia kun lukee, niin ihan hyvä vaan että terveyden huolosta leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Mun palkka nousi viimeksi 70e/kk.
Niin ja eläkeläisillä 160€/kk........toki kymmenen vuoden ajalla, (2014-2024).
Eläkeläisillä nousi eläkkeet yli 10% parissa vuodessa, joten jätetäänpä se paskan puhuminen taas vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kaiketi hoitajien ja sairaanhoitajien vastauksia kun lukee, niin ihan hyvä vaan että terveyden huolosta leikataan.
Apukouluapinan yhdyssanaongelmat jatkuu.
Pitäisikö kaikkien lopettaa työt niin säästetään oikein kunnolla sotessa? Tai mikä parempaa lopetetaan kokonaan julkinen sektori ja jätetään vain yksityinen jota ei tietenkään tueta verorahoilla? Näin voidaan laskea verot puoleen ja jokainen maksaa hoidon+sijoittajien osingot omasta pussistaan? Vakuutusmaksut muuten nousevat pilviin sen jälkeen mutta eihän se Petteriä ja Riikkulia haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna anteeksi oi suuri älykäs hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikkien lopettaa työt niin säästetään oikein kunnolla sotessa? Tai mikä parempaa lopetetaan kokonaan julkinen sektori ja jätetään vain yksityinen jota ei tietenkään tueta verorahoilla? Näin voidaan laskea verot puoleen ja jokainen maksaa hoidon+sijoittajien osingot omasta pussistaan? Vakuutusmaksut muuten nousevat pilviin sen jälkeen mutta eihän se Petteriä ja Riikkulia haittaa.
Jep, jää samalla leikkaukset tekemättä ja syöpähoidot saamatta. Pienen polvileikkauksen saa ostettua sadalla tonnilla.
Olen sh ja suositulot LISIEN kanssa viime vuonna bruttona 71000 euroa. Siitä kun ottaa verot pois, on pienempi, sitä moni ei tajua. 2 lasta ja asumisen yms maksaa niin, että kädestä suuhun eletään. Ja tätä joku kadehtii. Tervetuloa itse kokeilemaan
Ei hoitajien palkat vaan se, että julkisessa terveydenhuollossa pukki on kaalimaan vartijana.
Suomessa on paljon enemmän hoitajia kuin muissa Euroopan maissa. Työnteko vain on Euroopan tehottominta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!
Tehdään kolme vuorotyötä ja ihan fyysistä sellaista. Ärsyttää juuri hoitajissa tuo asenne että luulevat tekevät ainuina ihmisinä Suomessa raskasta kolmivuoroa.
Tap-itsesi apukouluapina. T: Sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna anteeksi oi suuri älykäs hoitaja.
Tapa-itsesi, niin saat anteeksi annon apukouluapina. T: Sairaanhoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon enemmän hoitajia kuin muissa Euroopan maissa. Työnteko vain on Euroopan tehottominta.
Hoitajat työttömiksi ja menet pesemään ja pyyhkimään äitisi persettä. Ei kai ole ongelma sinulle?
Minähän olen itse tukien varassa.
T: Ap