Amazing Race Suomi 2025 - TV:n tahtinen versio - Official
Amazing Race Suomen uusi kausi starttaa Nelosella lauantaina 15.11.
Tämä ketju television tahtiin ohjelmaa seuraaville. EI SPOILATA, annetaan mahdollisuus keskusteluun ilman ennakkojaksojen käänteitä. Pysytään asiallisina ja viihdytään sarjan parissa.
Tällä kaudella Amazing Race Suomi vie ikimuistoiseen seikkailuun nämä 11 kahden hengen tiimiä:
Podcast-juontaja Tomas Grekov ja appiukkonsa Esko Rotola-Pukkila,
näyttelijä Armi Toivanen ja ystävänsä Sari Majamaa,
laulaja Arttu Lindeman ja tubettaja Jaakko Parkkali,
sosiaalisen median vaikuttaja Sara Sieppi ja pikkuveljensä Artturi Sieppi,
räppäri Karri "Paleface" Miettinen sekä ystävänsä, räppäri Tuukka "Leijonamieli" Rihkola,
kirjailija Paula Noronen ja ystävänsä, radiotoimittaja Kati Launiainen,
podcast-juontaja Tuomas Peltomäki ja kaksoissiskonsa Sini Peltomäki,
laulaja Nina Tapio ja tyttärensä Elsa Forsberg,
näyttelijä Mari Hynynen ja poikansa Joel Volanen,
Loopin aamuista tutut radiojuontajat Mia "Millu" Haataja ja Karoliina Tuominen,
europarlamentaarikko Maria Guzenina sekä ystävänsä Vilma Vähämaa.
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1057)
Vierailija kirjoitti:
Paras pari voitti ja pulinat pois .
Mehän saadaan pulista niin paljon kun halutaan täällä. Tää on keskustelupalsta.
Joku hyvä leikkaaja vois leikata kuvatusta materiaalista jakson kaikista Marian pöllöilyistä pelkästään. Katsoisin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää hyvät ihmiset että ohjelma leikataan niin että siitä tulee mielenkiintoinen ja että sillä saa katsojien pulssit kohoamaan . Millu ja Karo sai mun pussit kohoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Maria tekee näkyvästi rahalahjoituksensa ja sen että se on 15000e ja Vilma saa pitää oman 15000e.
Potista menee 50% veroa, eli käteen jää 7500 per naama.
No ei mee 50 % veroa. Tämä on yleinen harhaluulo, mikä suomalaisille jäi muutamien vuosien takaisten uutisointien vuoksi, kun mediat toi ilmi Haluatko Miljonääriksi ohjelman myötä, että jos voitat pääpotin miljoona euroa, puolet menee veroihin. Tästä suomalaisille jäi kuva, että tv palkinnoista puolet menee veroihin.
Suomessa valtaosaa tuloista verotetaan joko ansiotuloverotuksen mukaan, joka on progressiivinen ja riippuu tuloista ja vähennyksistä. Toinen yleisin on pääomatuloverotus, joka on 30/34%.
Tv palkinnot menee ansiotuloverotukseen, eli verokortille, eli riippuu vuoden muista tuloistasi. Jos et tienaa vuoden aikana mitään, ja voitat tuon 30 000 euroa, koko vuoden ansiotulosi on 30 000 euroa, niin veroprosentti pyörii 10 % hujakoilla. Jos taas tienaat normityöstä vaikka 45 000 euroa, voitat 30 000 euroa, koko vuoden tulosi on 75 000 euroa. Tällöin veroprosentti on lähempänä kolmeakymmentä prosenttia kuin kahtakymmentä. Prosentit on tässä nyt suuntaa antavia, kun progressiiviseen verotukseen liittyy moni henkilökohtainen asia.
Haluatko Miljonääriksi ohjelman pääpotti on miljoona euroa, ja sen kun laittaa vuosituloksi muiden normaalipalkkojen päälle, alkaa veroprosentti olemaan siellä viidessäkymmenessä. Mutta se, että myös pikkupalkinnot verotettaisiin niin, ei ole totta. Tähän harhaluuloon kuitenkin törmää todella usein.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b4ef4dec-6b24-48d2-b587-98d06cd…
En ymmärrä. Miksi se itse kohteli Vilmaa noin? Vaikka eihän naisia saa kohdella noin. Finaalissakin vittuili, kun Vilma kertoi reitin ja kun Vilma yritti selvittää, niin alkoi tiuskinaan että se tapahui kuukausi sitten ja heitti sellaiset eye-rollingit kameralle, että aivan kuin pitäisi joukkuekaveriaan retardina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilma, herää! Silmät auki!
Vilma sai työpaikan parlamentaarikon avustajana. Varmasti poikii lisää töitä tulevaisuudessa. Ihan varmasti tuli Marian luonne esille kisan aikana.
Jos ei hajoa ennen työpaikkakiusattuna. Maria on hyvä siinä
Maria tarvitsee tuollaisen avustajan kuin Vilma. Vilma kyllä sanoi aika napakasti monta kertaa matkan varrella Marialle, että nyt pää kiinni.
Samaa mietin. Vilma on tarpeeksi napakka avustaja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Miksi se itse kohteli Vilmaa noin? Vaikka eihän naisia saa kohdella noin. Finaalissakin vittuili, kun Vilma kertoi reitin ja kun Vilma yritti selvittää, niin alkoi tiuskinaan että se tapahui kuukausi sitten ja heitti sellaiset eye-rollingit kameralle, että aivan kuin pitäisi joukkuekaveriaan retardina.
Jep ja millään leikkaamisella ei saa aikaan sitä, että joka jaksossa on hetkiä jollon hän huutaa/inttää/vähättelee/puhuu päälle ja ilkeästi varsinkin Vilmaa kohtaan. On ihan naurettavaa yrittää vierittää syy omasta käytöksestä sille, että "ohjelmat leikataan näin että näyttää pahalta". Kyllä se on ihan hän itse joka siellä riehui. Se että jätetään jotain "hyviä hetkiä" näyttämättä on muutenkin ihan sama kun ne menettää täysin merkityksen. Olihan hän kaikissa välihaastatteluissa super lempeä ja politiikkahymyn kera kertasi tapahtumia. Sitä lempeää naamaa ei vaan kukaan enää usko. Mutta hienosti näköjään osaa mennä itseensä ja tarkastella omaa käytöstään :)
Minkälainen mahtaa ola avustajilleen?
On piirtynyt ilkeä, itsekäs kuva Gusesta.
Maria ja Vilma voittivat ylivoimaisesti. Odottivat melkein tunnin seuraavaa paria. Ohjelma antoi vaikutelman , että millu ja se joku oli ihan perässä
Mun täytyy lopettaa Amazing Racen katselu, koska sen voittaa aina pari, jonka vähiten toivon voittavan. Viimeksi itsekeskeinen Mette ja kaveri, nyt tiuskiva Maria ja avustaja Vilma.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy lopettaa Amazing Racen katselu, koska sen voittaa aina pari, jonka vähiten toivon voittavan. Viimeksi itsekeskeinen Mette ja kaveri, nyt tiuskiva Maria ja avustaja Vilma.
Jännä muuten miten näillä molemmilla päällepäsmäreillä oli parina tosi lempeet ja sympaattiset ihmiset, oikein korosti sitä miten pjärseestä he itse olivat. Mut ehkä tollaset jyräävät ihmiset tarvii kynnysmatot itselleen kun eivät osaa nostaa itseään mitenkään muuten.
Maria & Vilma oli tosi samantyyppinen pari kuin Mette & Hanna, jotka voitti edellisen kauden. Kummassakin toinen huusi taksikuskeille, Mettellä oli ne raivokkaat "rapido rapido" -huudot ja Maria väitti pokkana jollekin taksikuskille, että he ovat nyt tämän kuskin takia viimeisiä kisassa ja putoavat. Oikeasti taisivat olla ekana matolla sillä etapilla.
Mette laittoi Hannalle vaikeimmat, stressaavimmat ja vaarallisimmat tehtävät, itse teki tehtävät vain kun oli pakko (Hannalla oli liikaa tehtynä ja hänellä liian vähän) tai jos oli joku, missä sai näyttää kivalta ja nätiltä (joku sauva kädessä, uniformussa marssiminen ja tanssiminen). Sama Marialla. Maria kehtasi laittaa Vilman tekemään molemmat pelottavat tehtävät perättäisinä päivinä (benjihyppy ja katolta naama edellä laskeutuminen), itse ei varmaan olisi edes uskaltanut.
Pitkin kisaa Mette ja Maria huusivat parilleen, kiukuttelivat ja stressasivat, sekä karjuivat taksikuskeille. Ei ollut leikkaajan vika, koska leikkaaja ei saa kilpailijaa huutamaan parilleen tai taksikuskille.
Olen muuten varma, että jos Sara Sieppi olisi kisannut Pyryn kanssa, olisi nähty raivareita häneltäkin, mutta Artturille ei suuttunut kertaakaan, korkeintaan ihan vähän turhautui parissa tehtävässä, mutta oli silmin nähden rauhallinen vaikeissakin tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
"Hän kertoo muistavansa itse tilanteet eri tavalla kuin ne televisiossa olivat."
Aika kultaa muistot, mutta video ei valehtele
Kuka oli se teatteriesityksen arvostellut suomea puhuva nainen?
Maria kertoi hyväntekeväisyydestään siten, että kertoi julkisesti toisen ihmisen kamalasta lapsuudesta. Hyvin vääristynyttä, kieroa ja narsistista!
Olisi voinut jättää kertomatta Wilmasta ja kertoa vaan hybäntekeväisyyskohteensa.
Maria myös keskeytti ihan kaikki Vilman viisaat ääneenajatellut ja suunnittelut. He olivat ainoa pari, joka riiteli! Lopussa oli kivempi seurata, kun Vilma tiesi lipun paikan ja Maria joutui vain toimimaan toisen ihmisen ohjaamana!
Näytelmätehtåvå meni niin hyvin!! "Ota Vilmasta mallia!" 🤣 "On muutakin tunnetta kuin kylmää vihaa!" Pelkäsin, että maria hyökkää tuomarin kurkkuun pahoilla sanoilla.
Huh, miten kiusallinen oli tuo Marian loppupuheenvuoro. Vaivaantuneita eivät olleet ainostaan Vilma vaan myös kaikki muut kilpailijat. Kannattaisi miettiä kahteen kertaan, ennen kuin lähtee ylentämään alentamalla ja hyvesignaloimaan.
Ja yksi kysymys, jota voi ihminen kuin ihminen pohtia: "Tekisinkö näin, jos kukaan ei näkisi?"
Hyvä Karo!!! Hyvä Millu!!! Lisää teitä realityihin!!! Kannatus jatkuu!!!
Sitten oli kyllä epäreilusti leikattu, kun miesparista tehtiin finaalissa enkeleitä ja poliitikkoparista perkeleitä.
Eli en usko sua.