Valtiolle uudet etätyöpäivä suositukset - keskimäärin 12 päivää per kk
Monellla paikkakunnalla virastot on keskitetty yhteen rakennukseen ja joissakin paikoissa tiloja on vielä vähennetty keskittämisen jälkeen. Joillakin paikkakunnilla tilaa on max 1/3 osalle porukasta.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on trendi nyt. Jos työntekijälle ongelma voi painua v i t t u u n :)
Ei se ole ongelma, kunhan työpaikalla on riittävästi pysäköintitilaa, henkilökohtainen työpiste ja rauhallinen (oma tai parin hengen) huone ja riittävästi neuvottelutiloja jokaiseen teams-palaveriin (kun osa kokoukseen osallistujista on kuitenkin aina eri paikoissa, eikä teamsia voi muiden ulkopuolisten kuullen pitää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona meni jo ohi.On aika palata työpaikoille.
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi tehdä etätöitä? Jollei ole mielenterveyden haasteita.
Jos työt sujuu yhtä hyvin tai jopa paremmin etänä, ilman häiriötä ja hälinää. Ja kun aikaa ei kulu pitkiin ja ruuhkaisiin työmatkoihin niin hiilijalanjäljen pienentämisen lisäksi jää aikaa virkistäytyä vapaa-ajalla jotta on taas hyvässä kunnossa ja voinnissa virkeänä sitten työtehtävien ääressä.
Älä tollasta liirumlaarumpotaskaa jaksa länkyttää. Etäpäivät on kivoja kun pystyy vähän omia juttujakin touhuilemaan työpäivän aikana.
Se että sinä sluibaat etkä tee töitäsi ei tarkoita että muut tekisivät niin.
Monen aamupalat ja aamukahvit siirryvät siis työpaikoille koneen ääreen. Jostakinhan se työmatkaan kulunut aika pitää ottaa.
hyvä homma, että töitä tehdään työpaikoilla eikä lusmuta kalsareissa kotona. Lisäksi tuottamattoman julkisen sektorin työpaikoissa on oikeasti aivan liikaa tuottamattomia hommia
Onpa täällä paljon katkeria ihmisiä joita harmittaa kun ei saa/voi itse tehdä etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
hyvä homma, että töitä tehdään työpaikoilla eikä lusmuta kalsareissa kotona. Lisäksi tuottamattoman julkisen sektorin työpaikoissa on oikeasti aivan liikaa tuottamattomia hommia
Ne "tuottamattomat" työntekijät maksavat sinunkin tuet ja palvelut, sekä tuottavat ne käyttämäsi palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Monen aamupalat ja aamukahvit siirryvät siis työpaikoille koneen ääreen. Jostakinhan se työmatkaan kulunut aika pitää ottaa.
Ja nekö ei ole koneen ääressä etätyöläisillä jo nyt?
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja kuntien etässuojatyöpaikat voi lopettaa kokonaan! Laitetaan tekoäly tekemään näitä päätöksiä mitä nämä elähtäneet ja katkeroituneet pääasiassa naisoletetut puuhastelee.Tulee vieläpä oikeudemukaisempiä päätöksiä!
Nyt kiinnostaa, millä perusteella?
Olen töissä 200henkilön työpaikassa. Pandemian aikana vaihdoimme rakennusta ja entiset omat 200työpistettä vähennettiin 65een. Vain kolmannes mahtuu kerralla. Mitenkähän uudet ohjeet toimii. Minulle sama missä olen. Työmatka 200m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nekö ei ole koneen ääressä etätyöläisillä jo nyt?
Voi ollakin, koska siellä se ei häiritse ketään. Harva kuitenkaan on työpaikalla koneen ääressä syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä 200henkilön työpaikassa. Pandemian aikana vaihdoimme rakennusta ja entiset omat 200työpistettä vähennettiin 65een. Vain kolmannes mahtuu kerralla. Mitenkähän uudet ohjeet toimii. Minulle sama missä olen. Työmatka 200m.
Kannattaa olla joka päivä ensimmäisten joukossa työpaikalla, ja jättää tietenkin työkone ja muutkin tavarat työpisteelle odottamaan seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona meni jo ohi.On aika palata työpaikoille.
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi tehdä etätöitä? Jollei ole mielenterveyden haasteita.
Jos työt sujuu yhtä hyvin tai jopa paremmin etänä, ilman häiriötä ja hälinää. Ja kun aikaa ei kulu pitkiin ja ruuhkaisiin työmatkoihin niin hiilijalanjäljen pienentämisen lisäksi jää aikaa virkistäytyä vapaa-ajalla jotta on taas hyvässä kunnossa ja voinnissa virkeänä sitten työtehtävien ääressä.
Älä tollasta liirumlaarumpotaskaa jaksa länkyttää. Etäpäivät on kivoja kun pystyy vähän omia juttujakin touhuilemaan työpäivän aikana.
Tuo on lähinnä hybridityön ongelma, niillä jotka on laiskoja eivätkä kovin tunnollisia. 100% etätyössä kuten itselleni, etätyö on normipäivä, ei mikään erityinen rennompi päivä. Ja meillä ainakin seurataan työn tuloksiakin, ei kyllä kauheasti pysty lusmuilemaan tai aletaan ottaa puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla joka päivä ensimmäisten joukossa työpaikalla, ja jättää tietenkin työkone ja muutkin tavarat työpisteelle odottamaan seuraavaa päivää.
Meillä ei ainakaan saa jättää. Aamulla etsit avokonttorissa paikkaa ensin vartin, jos tulet myöhässä toimistolle. Jos on palavereita tms joihin pitää osallistua niin jos et löydä vapaata koppia niin salassapidettävät asiat puhutaan kaikkien kuullen. Jos taas menet ns. hiljaiseen huoneeseen niin mitä hyötyä se tuo verrattuna siihen, että tekee etänä?
Tässä samalla on mielenkiintoista, että valtio lakkauttaa toimipisteitä ja uusi työpaikka on 150km päässä. Siinä sitten aletaan kulkemaan omalla kustannuksella (tai tietysti verovähennykset saa) rallia 300km x 3 per viikko tai vuokrataan asunto sieltä työantajan määräämältä paikkakunnalta. Mitenhän mahtaa enää työnteko näin kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan saa jättää. Aamulla etsit avokonttorissa paikkaa ensin vartin, jos tulet myöhässä toimistolle. Jos on palavereita tms joihin pitää osallistua niin jos et löydä vapaata koppia niin salassapidettävät asiat puhutaan kaikkien kuullen. Jos taas menet ns. hiljaiseen huoneeseen niin mitä hyötyä se tuo verrattuna siihen, että tekee etänä?
Myöhässä eli siis käytännössä vaikka kasin jälkeen eli liukuman sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en enää ole valtiolla töissä. Nyt 100% etätyö.
Sama juttu. En vaihtaisi.
Tuottavuuden parantaminen valtiolla 😅
Buah hah haa. Onneksi en (enää) ole valtiolla töissä ja takaisin en mene.
se etätyössä on myös hyvää että persuduunarit on aivan järkyttävän KATEELLISIA etätöitä tekeville. Aiemmin konttorirottia ei kadehtinnu kukaan.