Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin e-pillerit, jotka aloitin esivaihdevuosi oireisiin.

Vierailija
07.11.2025 |

Söin aika tarkkaa niitä vuoden verran. Minulla oli kuukautiskierto muuttunut tosi epäsäännölliseksi ja vuoto kesti 7-10 päivää ja tosi runsasta. Lyhimmillään kierto oli n.20 päivää, pisimmillään yli 50 päivää. Oli mielialavaihteluita, aivosumua, nivelkipuja, väsymystä ja yleistä jaksamattomuutta. 

Aluksi pillerit auttoivatkin ja mieli tasaantui. Oireet vähenivät ja oli ihanaa, kun oli säännöllinen kierto. Tyhjennysvuoto kesti päivän ja oli tosi niukkaa.

Vähitellen olo kuitenkin muuttui. Paino alkoi nousemaan ja kehoon kertyi nestettä. Mieli oli apea, tuli tunteiden turtuisuutta ja minulle tuli haluttomuutta. Jatkoin kuitenkin pillerien syömistä kuukautisten takia. 

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.

Nyt olo on ihan ihmeellinen. Olen energinen, halut palanneet (ei vain ole enää sitä miestä) ja ajatus kulkee taas.

Ei enää pillereitä ikinä! Nyt sitten jännitän tulevia kuukautisvuotoja. Otan kuitenkin mieluummin ne, kun sen paskan olotilan.

Että kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin pillerit aloittaa. Ne ei näköjään sopineet minulle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aiemmin et ollut ikinä käyttänyt e-pillereitä? 

Vierailija
22/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Mikäs aivovammainen siellä mölisee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt jo ettei niitä e-pillereitä kannata syödä! 

Ap

Vierailija
24/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.🤣🤣🤣

Ilmeisesti et ole kokenut vaihdevuosioireita, kun et ymmärrä miten paljon hormonit vaikuttavat koko elämään.

Vierailija
25/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluttomuus aiheutti eron. Kävimme siitä monet keskustelut. 

Ap

Aika heikko perusta suhteella jos se siihen hajosi. Suurimmassa osassa pitkiä parisuhteita on aikoja, jolloin ei ole seksiä ja silti kaikki eivät eroa. Sairauden tai lasten syntymän, yms yhteydessä on katkoja seksissä, eikä se yksin johda eroon. 

Jotkut miehet ovat sillä tavalla epävarmoja, että he eivät kestä tälläistä vaihtelua, vaan saattavat esimerkiksi lähteä vieraisiin. Se onkin sitten sellainen petos, josta liitto ei välttämättä selviä. Tai sitten ihan vain naisen haluttomuus saattaa olla jollekin miehelle ylitsepääsemätön paikka.

Vierailija
26/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. Aina kannattaa kokeilla tarjolla olevia vaihtoehtoja. 

Tarinan opetus on minun mielestä se, että asioista kannattaa ottaa selvää riittävän kattavasti ennen pillereiden aloitusta. Niiden sivuvaikutuksista on ollut tietoa saatavilla jo vuosikymmeniä. 

Vierailija
27/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.🤣🤣🤣

Ilmeisesti et ole kokenut vaihdevuosioireita, kun et ymmärrä miten paljon hormonit vaikuttavat koko elämään.

Vain sinä ja vain sinä olet kokenut?

Vierailija
28/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle riitti melkein vuosi ilman seksiä. Itse en olisi halunnut erota. Eipä siitä enempää.

Ap

No, sittenhän tilanteen voi vielä korjata ja voitte yrittää palata yhteen? Vai onko mies jo löytänyt nuoremman. 

Sinähän nämä muiden suhteet tiedät...🙄

Vierailija
29/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sinä ja vain sinä olet kokenut?

Alapeukuista päätellen aika monikin.

Vierailija
30/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisiko kannattanut lukea se tuoteseloste? Ei olisi tullut yllätyksenä haittavaikutukset. 

Ja aion syödä pillereitä jatkossakin. 

Vierailija
31/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisiko kannattanut lukea se tuoteseloste? Ei olisi tullut yllätyksenä haittavaikutukset. 

Ja aion syödä pillereitä jatkossakin. 

Tämä ei ollut minun kommenttini. Syökää te, joille ne sopii. Kyllähän se oli plussaa, että kierto säännöllistyi. En ollut syönyt pillereitä aikaisemmin ja tiesin kyllä haittavaikutuksista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi