Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin e-pillerit, jotka aloitin esivaihdevuosi oireisiin.

Vierailija
07.11.2025 |

Söin aika tarkkaa niitä vuoden verran. Minulla oli kuukautiskierto muuttunut tosi epäsäännölliseksi ja vuoto kesti 7-10 päivää ja tosi runsasta. Lyhimmillään kierto oli n.20 päivää, pisimmillään yli 50 päivää. Oli mielialavaihteluita, aivosumua, nivelkipuja, väsymystä ja yleistä jaksamattomuutta. 

Aluksi pillerit auttoivatkin ja mieli tasaantui. Oireet vähenivät ja oli ihanaa, kun oli säännöllinen kierto. Tyhjennysvuoto kesti päivän ja oli tosi niukkaa.

Vähitellen olo kuitenkin muuttui. Paino alkoi nousemaan ja kehoon kertyi nestettä. Mieli oli apea, tuli tunteiden turtuisuutta ja minulle tuli haluttomuutta. Jatkoin kuitenkin pillerien syömistä kuukautisten takia. 

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.

Nyt olo on ihan ihmeellinen. Olen energinen, halut palanneet (ei vain ole enää sitä miestä) ja ajatus kulkee taas.

Ei enää pillereitä ikinä! Nyt sitten jännitän tulevia kuukautisvuotoja. Otan kuitenkin mieluummin ne, kun sen paskan olotilan.

Että kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin pillerit aloittaa. Ne ei näköjään sopineet minulle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sopii! 2 viikon pms/3 viikon sykli katosivat. 

Harmi, että sulla oli huono kokemus. 

Vierailija
2/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mullakin hävisi kaikki halut ja olimme jatkuvissa keskusteluissa siitä, että "kun sinä et halua minua". Huoh! Minkäs teit, kun ei mikään värähtänyt missään mihinkään suuntaan. Lopetin myös.

Vierailija
4/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
5/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. Aina kannattaa kokeilla tarjolla olevia vaihtoehtoja. 

Vierailija
6/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.🤣🤣🤣

Vierailija
7/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Vierailija
8/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeni ajautui kriisiin ja erosimme. Sitten havahduin, että tämä kaikki johtui pillereistä.🤣🤣🤣

Joo, eihän ihmisessä itsessään koskaan vahingossakaan ole koskaan mitään vikaa. On pirun lohduttavaa laittaa ne omat viat ja puutteet jonkun muun piikkiin.🤣

Vierailija
9/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttomuus aiheutti eron. Kävimme siitä monet keskustelut. 

Ap

Vierailija
10/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset lopettakaa pillereiden syöminen elätte onnellisina elämänne loppuun asti. Maailman piti elää näin vanhaksi, että joku keksi ikuisen rakkauden kaavan. Nobel julkissa tavataan! 

Vierailija
11/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika heikko perusta suhteella jos se siihen hajosi. Suurimmassa osassa pitkiä parisuhteita on aikoja, jolloin ei ole seksiä ja silti kaikki eivät eroa. Sairauden tai lasten syntymän, yms yhteydessä on katkoja seksissä, eikä se yksin johda eroon. 

Vierailija
12/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suhde ei ole hajonnut jos  on ollut sitä pillua rajattomasti tarjolla? Mitä sä teet miehellä joka haluaa sulta vaan pillua? 

Vierailija
13/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Pahemmalle se sun kurttumunas ja sissijuusto haisoo.

Vierailija
14/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle riitti melkein vuosi ilman seksiä. Itse en olisi halunnut erota. Eipä siitä enempää.

Ap

Vierailija
15/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Älä vaan sano että 39-45. Siinä iässä ei ole mitään oireita. Ne alkaa hiljalleen 45-50 välillä ne ensioireet. Toki jos suvussanne vamhennutaan aikaisin

Vierailija
16/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suhde ei ole hajonnut jos  on ollut sitä pillua rajattomasti tarjolla? Mitä sä teet miehellä joka haluaa sulta vaan pillua? 

Parisuhteen seksi ei suojaa erolta. Ehkä se oli pintatasolla näin, tai ap haluaa selittää asian näin, mutta syy lienee paljon syvemmällä. 

Vierailija
17/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle riitti melkein vuosi ilman seksiä. Itse en olisi halunnut erota. Eipä siitä enempää.

Ap

Seksi = paneminen? Jos olisit tykännyt siitä sun miehestä aidosti olisit voinut sitä läheisyyttä antaa muullakin tavalla. 

Vierailija
18/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä? Älä vaan sano että 39-45. Siinä iässä ei ole mitään oireita. Ne alkaa hiljalleen 45-50 välillä ne ensioireet. Toki jos suvussanne vamhennutaan aikaisin

Kyllä todellakin on esivaihdevuosioireita aikaisemmin. Itse vaihdevuodet tulee tuolloin 45-50 välillä. Ne on aivan kaksi eri asiaa.

Vierailija
19/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, sittenhän tilanteen voi vielä korjata ja voitte yrittää palata yhteen? Vai onko mies jo löytänyt nuoremman. 

Vierailija
20/31 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, olet vähän naiivi jos luulet että mies oli vuoden ilman seksiä. Klassisesti erosi kun saanti oli muualta taattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän