Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on rahat tiukilla, kannattaa todella lopettaa tupakointi!

Vierailija
07.11.2025 |

Tupakointi on tietysti hyvin epäterveellistä, mutta myös erittäin kallista. Samoin lopettaa kaikki nuuskat ja nikotiinipussit ym. ja jättää kaljat ja siiderit kauppaan.  Muutaman kuukauden kuluttua voi huomata talouden parantuneen. Tämä neuvo on heille, jotka k.o. tuotteita ostavat, joten voitte jättää vastaamatta "en ole koskaan tupakoinut". 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos on liikaa rahaa, kannattaisko alkaa polttamaan tupakkaa ja juomaan alkoholia?

Kaikki pitää säästää, pankitkin jo ovat asiasta huolissaan. Onneksi jotkut sitten kuluttavat vaikka se taas rassaa pihejä kitsaita ihmisiä.

Vierailija
22/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuodessa säästöön jäänyt 1500 euroa on ihan huomattava summa. 

Säästin 100 000 euroa, kun en tänäkään vuonna ostanut Porschea. Mistä voin noutaa säästyneet rahani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen 1500 euroa? 

Vierailija
24/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini miehensä kanssa lopettivat polttamisen ja menivät vuoden päästä niillä säästämillään rahoilla matkalle. 

Vierailija
25/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen 1500 euroa? 

Mun vuoden tupakat maksoivat tuon verran. Järkkyä. 30 euroa viikossa. 

Vierailija
26/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-alalla oon huomannut, miten paljon poltetaan tupakkaa. Ei ole sit vissiin liian kallista. 

Paskaduunia ei varmaan jaksa tehdä kuin tupakoiden tähden, muuten olisi mielummin työttömänä.

Vierailija
27/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen 1500 euroa? 

Mun vuoden tupakat maksoivat tuon verran. Järkkyä. 30 euroa viikossa. 

Ja sitten luulet että kaikki polttaa tuon verran? 

Vierailija
28/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeisiin ongelmiin ei edelleenkään ole helppoja ja toimivia ratkaisuja, vaikka aloittaja niin naivisti luuleekin. 

Alkoholi ja tupakka ovat vahvasti addiktoivia aineita, eikä monen itsekuri riitä niiden lopettamiseen, vaikka haitat tiedostavatkin. Ei kyse ole ymmärryksen puutteesta paitsi aloittajalla itsellään.

T. Tupakoinnin lopettanut, nykyinen alkoholin kohtuukäyttäjä

En toki kaikkien puolesta voi puhua, mutta itse entisenä tupakointsijana lopettaminen oli helppoa, kun sen oikeasti halusin tehdä. Toki tupakkaa teki jokusen viikon ajan vielä mieli, mutta oli helppoa pysyä tavoitteessa. Monet kerrat olin aikausemmin epäonnistunut, mutta silloin en vielä sisimmässäni halunnut eroon. 

Vierailija
29/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin jo pari vuotta sitten. En juo alkoholia ja en tupakoi.

Vierailija
30/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sitten luulet että kaikki polttaa tuon verran? "

Rauhoitu nyt. Puhuin omasta puolestani. Mulla se oli tuon verran. 

Vierailija
31/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin ollut tällaisia työkavereita. Valitetaan ettei rahaa ole, mutta röökillä rampataan koko ajan ja viikonloput vietetään baarissa. 

Mulle sama mihin kukin käyttää rahansa, mutta turha ulista ettei rahaa ole jos sitä käyttää turhuuksiin. Varsinkin kalliisiin sellaisiin. 

Vierailija
32/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni rahan säästäminen antoi tärkeän motivaation lopettamiseen. Terveyssyyt eivät oikein motivoineet. Aikaisemmilla yrityksillä vuosikymmenten päässä olevat mahdolliset terveysongelmat eivät oikein antaneet riittävästi nostetta retkahdusten hetkellä. Mutta raha. Tein siitä suuren numeron. Muistutin itseni askin hinnasta, viikossa menevästä rahasta, kuukaudessa tupakkaan menevästä summasta ja niin edelleen. Kun sitten retkadin niin muistutin itseäni siitä, että rahaa kului vain muutama euro. Mutta jos jatkan niin viikossa, kuukaudessa ja vuodessa menee niin ja niin paljon. Täten onnistuin jättämään seraavan askin ostamatta. Ja koska tupakan hinta nousee vuosi vuodelta, niin säästämäni raha on vuosi vuodelta suurempi.

Raha oli tietysti vain yksi motivaattori. Aikaisempiin epäonnistuneisiin yrityksiin oli erona myös se että olin tullut isäksi. Halusin olla parempi roolimalli lapsille. Olin myös jatko-opiskellut. Kerroin itselleni että kuului ikäänkuin rooliin tupakoida duunarina, mutta nyt olin akateeminen ja siihen imagoon tupakointi ei sovi. Kyllähän tietysti jotkut koulutetut tupakoivat, mutta kerroin itselleni tarinaa joka tuki lopettamista, en välittänyt totuudenmukaisuudesta. Lopetin 2011, kolme kertaa olen retkahtanut, viimeksi 2019, mutta kaikista olen päässyt yli.

Vierailija
33/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo säästäminen on monille kirosana, mutta sanotaan näin, että jää rahaa muihin asioihin. Se toki on kiva ja tervetullut asia, että on joka viikko rahaa tehdä jotain mukavaa, kun lopettaa polttamisen.  

Vierailija
34/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo säästäminen on monille kirosana, mutta sanotaan näin, että jää rahaa muihin asioihin. Se toki on kiva ja tervetullut asia, että on joka viikko rahaa tehdä jotain mukavaa, kun lopettaa polttamisen.  

Ei meidän kaikkien kiva tekeminen ole samaa tekemistä tai edes maksullista. 

Vierailija
35/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini miehensä kanssa lopettivat polttamisen ja menivät vuoden päästä niillä säästämillään rahoilla matkalle. 

Sinne meni sitten nekin rahat hukkaan, ympäristöhaittaa tuli samalla. Eivät jääneet rahat edes Suomeen.

Vierailija
36/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa, en usko, että täällä olisi kukaan oppimassa.

Kuka muutenkaan jakelee itsestäänselvyyksiä neuvoina? Ehkä pikkasen ylimielistä toimintaa.

Vierailija
37/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoilta tulee raivokkaita vastauksia.  Kertoo addiktion voimakkuudesta, entisenä tupakoitsijana tunnistan kyllä tuon asenteen. 

Vierailija
38/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa köyhät polttaa eniten.  Ja köyhinä pysyvät. 

Eipä se raha tupakkaa lopettelemalla lisäänny.

Mutta sen voi käyttää johonkin järkevään.

Vierailija
39/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne meni sitten nekin rahat hukkaan, ympäristöhaittaa tuli samalla. Eivät jääneet rahat edes Suomeen.

Miten niin ei jääneet? Kyllä jäivät. Matkakohdetta en tässä kerro, mutta ihan Suomessa oli. 

Vierailija
40/64 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos on rahat tiukalla muttei polta, käytä alkoholia tai mitään päihteitä?

Sitten täytyy aloittaa polttamaan niin, että sen voi sitten lopettaa ja rahaa säästyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi