Jos on rahat tiukilla, kannattaa todella lopettaa tupakointi!
Tupakointi on tietysti hyvin epäterveellistä, mutta myös erittäin kallista. Samoin lopettaa kaikki nuuskat ja nikotiinipussit ym. ja jättää kaljat ja siiderit kauppaan. Muutaman kuukauden kuluttua voi huomata talouden parantuneen. Tämä neuvo on heille, jotka k.o. tuotteita ostavat, joten voitte jättää vastaamatta "en ole koskaan tupakoinut".
Kommentit (64)
Miksi tupakoitsijat on pääsääntöisesti äkkipikaisia ja ärsyyntyvät helposti? Ihan sama ovatko juuri ketjupolttaneet vai onko edellisestä tupakoinnista kulunut 2 minuuttia liian kauan.
Naapurustossa oleva lapsiperhe tuntuu olevan tiukoilla rahan kanssa. Äiti työtön ja joskus lainanneet naapurilta rahaa. Lapsilta kuulee joskus kun ei ole rahaa.
Silti on rahaa molemman aikuisen tupakkaan. Ja sitä menee siinä kuviossa paljon. Aamulla ensimmäiseksi. Iltayöstä viimeiseksi ja parhaimmillaan puolen tunnin välein tupakkapaikalle. Se täytyy olla iso summa kuussa.
Paljon parempi olisi että nostetaan korvauksia tai valtio tarjoaa ne ilmaiseksi korvaushoitona, alkoholin ja tupakan himo on sairaus jolle ei voi mitään.
Kokoomuslaisella poliitikkoneitosella oli hyvä vinkki säästämiseen taannoin: osta shampanjan sijaan kuohuviiniä.
Onpas ollut aikainen lähtö ilm tänään kasvattajalla. Katsoin tuolta takaa niin puoli kuudelta jo oli käsi jakelemassa moussea pienokaisille. Selvästi hän käy kuitenkin töissäkin tämän ohella. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Naapurustossa oleva lapsiperhe tuntuu olevan tiukoilla rahan kanssa. Äiti työtön ja joskus lainanneet naapurilta rahaa. Lapsilta kuulee joskus kun ei ole rahaa.
Silti on rahaa molemman aikuisen tupakkaan. Ja sitä menee siinä kuviossa paljon. Aamulla ensimmäiseksi. Iltayöstä viimeiseksi ja parhaimmillaan puolen tunnin välein tupakkapaikalle. Se täytyy olla iso summa kuussa.
Mutta muista, että jos vanhemmat lopettaisi polttamisen niin ei se raha säästy. Se menee sitte johonkin muuhun. Fiksuilla menisi ruokaan, mutta joillain varmaan sitten kaljaan tai tatuointeihin.
Tupakoinnin lopetukseen saa apua myös julkisesta terveydenhoidosta ja vähävarainen saattaa saada myös harkinnan varaista tukea vieroituslääkkeiden kustannuksiin. Tupakoinnin lopetus on niin iso kuukausittainen rahan säästö, että se kyllä jo yksinäänkin motivoi lopetuksen onnistumista. Itse lopetin 5 v. sitten kymmeniä vuosia jatkuneen tupakoinnin vieroituslääkkeiden avulla eikä se ollut edes järin vaikea operaatio eikä ole sen jälkeen tupakkaa enää mieli tehnyt. Tupakoinnin lopetus voi auttaa myös muista riippuvuuksista irtipääsyyn, itse onnistuin muuttamaan ruokavalioni ja pudottamaan pois ylipainoni tupakoinnin lopetuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi olisi että nostetaan korvauksia tai valtio tarjoaa ne ilmaiseksi korvaushoitona, alkoholin ja tupakan himo on sairaus jolle ei voi mitään.
Kyllä voi jos haluaa. Selityksiä löytyy aina.
Mun työpaikan roskiksessa ei näy juuri yhtään Suomesta ostettua askia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa köyhät polttaa eniten. Ja köyhinä pysyvät.
Eipä se raha tupakkaa lopettelemalla lisäänny.
Mutta sen voi käyttää johonkin järkevään.
Kuten sinuun niinkö? On tässä saanut rahaa laittaa muihin ihmisiin koko elämänsä joten eiköhän itseäänkin saa hieman ajatella. Tulenko kotiisi katsomaan elämääsi ja arvostelemaan sinua kokonaisuutena? Et ehkä kehtaisi päästää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitsijat on pääsääntöisesti äkkipikaisia ja ärsyyntyvät helposti? Ihan sama ovatko juuri ketjupolttaneet vai onko edellisestä tupakoinnista kulunut 2 minuuttia liian kauan.
Kaikki mitä sinulle sanoo on mielestäsi aggressiivista. Onkohan sinulla psyykkistä sairastumista? Oletko lisäksi huomannut nauttivasi muiden kiusaamisesta ja ärsyttämisestä? Hanki elämä ja huolehdi hyvinvoinnistasi paremmin äläkä ihmettele jos sinulla ei ole ystäviä tai elämä masentaa muutenkin, sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaisella poliitikkoneitosella oli hyvä vinkki säästämiseen taannoin: osta shampanjan sijaan kuohuviiniä.
Alkoholi on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muista, että jos vanhemmat lopettaisi polttamisen niin ei se raha säästy. Se menee sitte johonkin muuhun. Fiksuilla menisi ruokaan, mutta joillain varmaan sitten kaljaan tai tatuointeihin.
Kaikki eivät myöskään elä vain syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alalla oon huomannut, miten paljon poltetaan tupakkaa. Ei ole sit vissiin liian kallista.
Kahvi on kallista, suklaa on kallista ja kenellä on enää varaa kasviksiin!??! Mutta röökii käydä ärrältä hakee heti duunin jälkeen, että saa hernosauhut.
Moni työkaveri puhuu noin.
En ymmärrä heidän ajatuksen juoksuasn. Aivan eri maailmasta.
Aika monelle nykyihmiselle ylipäätään olisi hyvä neuvo kuluttaa ansioidensa mukaan. Miksi hyvin tienaavat lapsiperheet vinkuvat rahojen riittämättömyyttä? Koska on liian kalliit autot, asunnot, elämismenot ja harrastukset. Sama pätee nautintoaineiden kanssa. Tai harrastusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alalla oon huomannut, miten paljon poltetaan tupakkaa. Ei ole sit vissiin liian kallista.
Kahvi on kallista, suklaa on kallista ja kenellä on enää varaa kasviksiin!??! Mutta röökii käydä ärrältä hakee heti duunin jälkeen, että saa hernosauhut.
Moni työkaveri puhuu noin.
En ymmärrä heidän ajatuksen juoksuasn. Aivan eri maailmasta.
No valintojahan kaikki on. Hän valitsee sen tupakan ja joku toinen jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa köyhät polttaa eniten. Ja köyhinä pysyvät.
Eipä se raha tupakkaa lopettelemalla lisäänny.
Kela leikkasi saman verran, joten en ole itse säästänyt tupakoinnin lopettamalla.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos on rahat tiukalla muttei polta, käytä alkoholia tai mitään päihteitä?
Sitten täytyy jättää pois esim. kaikki tatuointien hankkimiset, suoratoistopalvelut, turhat kosmetiikat ja salilla käymiset.
Hyvin pärjää työtönkin vaikka polttaa tupakkaa, minä ainakin pärjään. Laitan vielä kuukausittain n. 20-30 euroa etälapseni vaatteisiin. Tämähän ei ole pakollista mutta pidän ostaa hänelle vaatteita.
Itse lopetin tupakoinnin silloin, kun halvin aski taisi olla 4e. Kun kuulin mitä maksavat nykyään, niin olin oikeastaan iloinen. Ei meinaan olisi varaa enää aloittaa uudelleen :D