Maailman onnellisin kansa jonottaa nyt autokorjaamoille
Korjaamolla jonot ovat olleet pahimmillaan tuplasti tavoiteaikaa pidempiä. Ongelman ydin on siinä, että suomalaisen auto on keskimäärin jatkuvasti vanhempi.
Suomalainen ajaa routavaurioisilla teillä ikivanhoilla kotterolla mutta tyytyväisyys-gallupeja tehdessä suomalainen vain hymyilee onnellisena. Lieneekö syynä masennuslääkkeet joita lääkärit suoltavat heille tulostimestaan liukuhihnalta
Kommentit (90)
No kun kokoomus laskee keskiluokan elintasoa ja polkee palkkoja, niin ei siinä uusia autoja hankita. Mutta onneksi rikkaimmalla 1% on varaa kuluttaa. Sieltä sitten valuu kusi muidenkin päälle.
Osa korjaa myös autoja itse, jotta pääsee autolla töihin. Puoliso työttömänä ja ansiosidonnaista leikattiin.
Suomalaisten kannattaisi lopettaa vuorotyöt ja siirtyä työkkärin listoille hakemaan päivätöitä mihin kulkee linja-auto ja auto laittaa kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Osa korjaa myös autoja itse, jotta pääsee autolla töihin. Puoliso työttömänä ja ansiosidonnaista leikattiin.
Youtubessa on korjaus ohjeita. Varaosat kolariautoista autohajottamolta tai ulkomailta.
Talvi on tulossa kokoomus Suomessa. Ihmisillä huonot talvirenkaat, itse korjatut autot ja ikivanhat silmälasit.
Muistakaa, kyllä nainenkin osaa vaihtaa renkaat. Prle.
Jos nainen vie liikkeeseen vaihdattamaan se on osaamattomuutta ja hienostelua. Miehelle vain laiskuutta.
Katsaus oli ja läpi meni, mutta kuitenkin hajosi osa mikä pitää itse korjata. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen, mutta puolison pitää päästä autolla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen vie liikkeeseen vaihdattamaan se on osaamattomuutta ja hienostelua. Miehelle vain laiskuutta.
Vaihdettiin itse auton kytkin yuotuben ohjeilla. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä molemmat vaihdattaa ne liikkeessä ihan vaan laiskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kun vaihtaa itse renkaat niin pitää vaan muistaa kiristää renkaat ettei lähde pikatiellä irti. Hallitus leikkaa ja kaikki tehdään itse.
No en usko että uusi auto on onnellisuuden mittari. Enemmän toisi stressiä kun olisi isompi osa toimeentulosta kiinni siinä.
Ehkä ollaan priorisoitu oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koululaiselle tiedoksi, että Suomi on maailman onnellisin maa eikä kansa.
Mitä haluat tuolla kertoa. Tuntuisi, että olisi oikeampi sanoa, että suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa, koska kansalaisilta onnellisuutta on kysytty.
Missä kansalaisilta on kysytty? Tuo "maailman onnellisin" on määritelty ihan muilla tavoin kuin kansalaisgallupilla, eikö tätäkään ihmiset tiedä?
Näin tulos on saatu: on pyydetty 1000 suomalaista arvioimaan omaa onnellisuuttaan asteikolla 0-10. Ja tulos on noiden arvoiden keskiarvo. Siis otos tuhat henkilöä kaikista suomalaisista. Tämä onnellisuustutkimus uutisoitiin aluksi väärin ja siksi monella on vieläkin väärä käsitys. Itse luin jo vuosia sitten alkuperäisen englanninkielisen raportin, jossa asia selvästi kerrottiin. Tosin esim. Hesarin toimittajat olivat aluksi käsittäneet menetelmän väärin tai se taho, jonka uutista Hesari uutisoi. Mutta viime vuosina Hesarikin on uutisoinut asian oikein.
Jonkun korjaamon vakioasiakkaaksi alkaminen on haitallinen toimenpide auton omistajalle.
Sen jälkeen saa oikessti alkaa käyttämään autoaan vähän väliä kyseisellä korjaamolla ja kantamaan sinne rahaa. Vakioasiakasta pidetään hieman yksinkertaisena ja kusetus alkaa.
Ikävä kyllä tämä tuntuu olevan nykyaikaa ja kuvaa maamme työmoraalia.
Kaupungeissa on jonoja, koska uusissa autoissa valot välkkyvät ja ruudulle tulee tekstiä milloin mistäkin viasta. Vanhat autot maaseudulla ei vilkuttele huomiovaloja, siellä autot korjataan vain silloin, kun on muutakin vikaa kuin yhteysongelmia palvelimeen.
Onneksi eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa ja eläkeläisillä on rahaa viedä auto huoltoon.
Työikäiset tekevät osa-aikatyötä ja määräaikaisuuksia ja puoliso työttömiä. Autot huolletaan ja korjataan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungeissa on jonoja, koska uusissa autoissa valot välkkyvät ja ruudulle tulee tekstiä milloin mistäkin viasta. Vanhat autot maaseudulla ei vilkuttele huomiovaloja, siellä autot korjataan vain silloin, kun on muutakin vikaa kuin yhteysongelmia palvelimeen.
Meillä kaupungissa on sellanen mittari millä selvitetään mikä välkkyy ja itse korjataan
Suomalaisilta pitäs huostaanottaa huonot romuautot (yli 8-vuotiaat tai muuten paljon ajetut) ja pakottaa ostaan sähkis tilalle.
Minulla on hyvä ja toimiva vanha auto. Sitä en Kokkareiden mieliksi vaihda. Katsotaan sitten 1,5 v kulttua
Maalipinnalle aurinko saattaa tehdä siellä "hallaa", haalistaa ja tekeekin sen näköiseksi että olis ihan vanha romu kyseessä. Maaseudulla ajellaan paljon viljelyksillä vanhoilla avolavoilla jotka on suunnilleen jesarilla koossa mutta ei mun mielestä siellä sen huonompi tai vanhempi autokanta ole. Verotus sielläkin korkea, sekä ostohinnoissa että käytössä. Enemmän "pikkuautoja" siellä liikenteessä kun ei tarvitse olla nelivetomaasturia - harvalla sellaisiin on varaakaan. Polttoaineet esim. samoissa hinnoissa kuin meillä, jopa kalliimpaa ja palkkataso on huomattavasti alhaisempi.