Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietyt piirteet naisessa paljastavat, että hän saattaa olla jopa vaarallisempi kuin moni mies.

Vierailija
06.11.2025 |

Ja mikä pelottavinta, näitä naisia voi olla keskuudessamme enemmän kuin on kuviteltu. Edes asiantuntijat eivät täysin käsitä, kuinka kylmääviin tekoihin tämä yksi ihmisryhmä kykenee.

KUN ajattelet psykopaattia, mitä näet?

Moni näkee miehen, eikä ihme. Kautta aikain on ajateltu, että psykopaatin piirteitä esiintyy huomattavasti enemmän miehillä kuin naisilla. Uusi tutkimus ehdottaa, että näin ei kuitenkaan ole.

Tutkimuksen mukaan naispsykopaatteja voi olla jopa viisi kertaa enemmän kuin on luultu siis lähes yhtä paljon kuin miehiä.He vain pysyttelevät miehiä paremmin piilossa.

Niin

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen järjestänyt kenkää yhdelle esimiehelle (hän puhui minulle ikävään sävyyn) ja yhdelle työkaverille (ylimielinen henkilö, eri työpaikka). Lisäksi olen mustamaalannut nykyiselle esihenkilölleni yhtä työkaveriani eliminoidakseni hänet (epäpätevä hoitamaan tehtävää). Tämä asia vielä vaiheessa.

Olen mustamaalannut yhtä henkilöä (kohdisti minuun fyysistä väkivaltaa) hänen entiselle esimiehelleen niin, että joutui entisen esimiehen puhutteluun, eikä voi enää käyttää tätä nimekästä henkilöä suosittelijanaan hakiessaan seuraavaa johtajan virkaa.

Olen myös pettänyt puolisoani kolmen eri henkilön kanssa kostaakseni hänelle hänen sivusuhteensa.

Kaikki em. ovat kostoja. Niitä ei olisi tapahtunut, jos minua olisi kohdeltu oikeudenmukaisesti. Olen hyvin ylpeä siitä, että kostin.

En koe olevani psykopaatti.

Toi ensimmäinen kohta kuulostaa ihan yhdeltä kohtaamani naisesta työelämässä, yritti mustamaalata minua heti kun aloitin uudessa työpaikassa, siinä onnistumatta. Näki minut uhkana sillä olin paras koko tiimissä ja suosittu tyyppi konttorilla. Olen aika varma että hän on psykopaatti, mutta ei sillä tasolla että haluaisi tappaa ihmisiä. Työelämässä just sellanen kylmä, laskelmoiva narsisti joka valehtelee asioista ja mustamaalaa random kollegoita joista ei tykkää. Sopisit viestisi perusteella hyvin keskitysleirin johtajaksi. Toivon että saat itse kenkää joskus niin tiedät miltä se tuntuu.

En tule ikinä ymmärtämään tämän kaltaista kylmyyttä, kaikki me tsempataan samojen ongelmien kanssa työelämässä ylipäätänsä. Miten voi olla noin empatiakyvytön?

Vierailija
142/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kolme dialogia kertoo jo paljon. sillä erottuu jo aika moni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.duodecimlehti.fi/duo96809

Tämä on tosi hyvä artikkeli suosittelen lukemaan. 

Tässä kerrotaan miten psykopaateilta puuttuu pelko ja ahdistus. Heidän hermostonsa toimii ihan eri tavalla, kuin normaalilla ihmisellä.

Kun oivaltaa, miten pelottomuus, ahdistuksen puuttuminen ja neuroottisuuden ja tietynlaisen herkkyyden täydellinen puuttuminen liittyy vahvasti psykopatiaan ja tunnekylmyyteen, niin se auttaa tunnistamaan tunnekylmän psykopaatin ja pitämään varansa.

Psykopaatin tunne-elämä on myös hyvin latistunutta ja varmaa on se, että psykopaattia et löydä paasaamassa tuntikausia siitä, että miltä hänestä milloinkin on mikäkin asia tuntunut.

Psykopaatti toimii pelottomasti, minkä moni voi sekoittaa rohkeuteen. Pelottomuus ei kuitenkaan ole rohkeutta! Itse suhtaudun hyvin varautune

Juu, voi tarinoida, mutta ei tunteistaan. Tunne elämä on psykopaateilla niin pinnallista ja latistunutta. Ääritapauksissa psykopaatille voi olla vaikeaa jopa nimetä erilaisia tunteita. Psykopaatti voi kuvitella tunteiksi vaikkapa nälän ja väsymyksen tai halun toimia niin tai näin. Jotkut voivat tietysti yrittää myös matkia normaalia tunne-elämää. 

Vierailija
144/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionhakuinen epävakaa häiritsee nyt vähän kun psykopaateista piti puhua.

Olen tuntenut yhden. Täysin seinähullu, uhkailija ja patologinen valehtelija kun juo liikaa, normaalielämässä ottaa kaikki rahat ja hyödyn irti kaikista miehistä ja naisista ympärillään. Umpihetero, mutta saa naisetkin vieteltyä. Sen jälkeen elätkin jatkuvassa pelossa ja kuppauksen kohteena.

Sinänsä arvostan, koska kun sanoin että tämä loppuu tähän, käytiin aivan psykopaattinen neuvottelu siitä, missä meidän reviirien rajat kulkee jatkossa, annoin krediitin hänelle siitä miten oli hommansa hoitanut ja vielä myönnytyksen yhteen asiaan lopussa lahjana, jota arvosti. Ei tullut koskaan lunastamaan, mutta jäi sellainen olo, että oli tyytyväinen saadessaan vertaisensa vastustajan joka osasi arvostaa peliä. 

Olen aina pitänyt enemmän sosiopaatti-psykopaatti -akselin ihmisistä kuin narsisteista, koska narsisteilla ei ole itsereflektiota, he ov

Ok, minua ei häiritse. Epävakaana olen secondary psychopath, eli factor two psychopath. Tiedoksi siis niille, jotka tästä aiheesta tietävät edes vähäsen.

Psykoterapeuttini mukaan isäni on psykopaatti ja narsisti, äitini vain pelkkä narsisti. Itsellä sitten tosiaan diagnosoitu samasta B-klusterista tuo epävakaa. Koska psykopatia johtuu aivojen poikkeavuudesta, ei voida täysin poissulkea sitä, että psykopatia olisi periytyvää.

Vierailija
145/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen järjestänyt kenkää yhdelle esimiehelle (hän puhui minulle ikävään sävyyn) ja yhdelle työkaverille (ylimielinen henkilö, eri työpaikka). Lisäksi olen mustamaalannut nykyiselle esihenkilölleni yhtä työkaveriani eliminoidakseni hänet (epäpätevä hoitamaan tehtävää). Tämä asia vielä vaiheessa.

Olen mustamaalannut yhtä henkilöä (kohdisti minuun fyysistä väkivaltaa) hänen entiselle esimiehelleen niin, että joutui entisen esimiehen puhutteluun, eikä voi enää käyttää tätä nimekästä henkilöä suosittelijanaan hakiessaan seuraavaa johtajan virkaa.

Olen myös pettänyt puolisoani kolmen eri henkilön kanssa kostaakseni hänelle hänen sivusuhteensa.

Kaikki em. ovat kostoja. Niitä ei olisi tapahtunut, jos minua olisi kohdeltu oikeudenmukaisesti. Olen hyvin ylpeä siitä, että kostin.

No sitten kannattaa käyttäytyä asiallisesti, niin kukaan ei kosta. Kaikilla ihmisillä on jokin raja, mitä heille saa tehdä. Sinä toivot toiselle pahaa. Jos tuollaista toivoo toiselle, usein se tapahtuu juuri itselle.

Koen toimineeni oikein ja asianmukaisesti.

Vierailija
146/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä ollut tiedossa pitkään, et naisissa on enemmän, kuin tiedetään, mutta tarkkoja määriä ei tiedetä. 

Vierailija
147/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki em. ovat kostoja. Niitä ei olisi tapahtunut, jos minua olisi kohdeltu oikeudenmukaisesti. Olen hyvin yl

"Epävakaa persoonallisuushäiriö on suunnilleen sama asia kuin psykopatia. Eli kyllä sinä olet psykopaatti."

No ei todellakaan ole. Järkyttävää valeuutista taas yritetään levittää. Epävakaa persoonallisuushäiriö on hoidettavissa. Psykopatia on synnynnäinen. 

Vierailija
148/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut jo aikoja sitten, että naispuoleiset kieroilijat pyrkivät yleensä peittämään jälkensä miespuoleisia kieroilijoita paremmin. Mies saattaa ensitapaamisella esittää erittäin kohteliasta ja tunneälykästä, mutta mies ei jaksa esittää kovinkaan kauan. Jotkut kierot miehet sitten taas eivät edes esitä mitään muuta, vaan ovat ihan avoimesti juuri sellaisia kuin ovat. Mutta kierot naiset sitten vasta ovatkin kieroja, kun voivat peitellä jälkiään erinomaisesti jopa useita vuosia paljastumatta. Jos paljastuvat yhdelle ihmiselle, niin tekevät kaikkensa etteivät paljastuisi kenellekään muulle, mikä saattaa tarkoittaa ankaraa kieroilua sitä ihmistä kohtaan jolle totuus on valjennut. On psyykkisesti erittäin raskasta joutua tällaiseen peliin mukaan, kun tällaiselle naiselle löytyy aina valtavasti puolustajia, jotka eivät suostu uskomaan hänestä mitään pahaa.

Eikös psykopatian yksi piirre ole se, ettei välitä muiden mielipiteistä?

Vierailija
149/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosentti naisista syö mielialalääkkeitä. Miettikääpä sitä, että 99% on ilman lääkitystä. Pelottavaa!

Miten liittyy aiheeseen?

Vierailija
150/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki em. ovat kostoja. Niitä ei olisi tapahtunut, jos mi

Niin, tuossa sekoitetaan juuri primary ja secondary psychopath. Ihmiset eivät näköjään tiedä tästä aihepiiristä yhtään mitään.

Vierailija
151/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kumpi se nainen nyt oli - narsisti vai psykopaatti.

Vierailija
152/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä sukupuolitutkimuksen laitoksella on kyllä tutkittu, että miehet on sikoja ja naiset kivoja.

Olipas vaihteeks huono. 

Vierailija
153/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13130729/women-psychopa…

"More women are psychopaths than previously thought, expert claims - these are the 7 key signs to look out for"

"

The 7 key signs of psychopathy in women 

Expressing violence verbally

Emotional aggression 

Spreading lies/rumours 

Deceit  

Flirtation

Seduction

Manipulation "

Kyllä vähintään viisi seitsemästä sopii lähes jokaiseen naiseen, joihinkin sopii kaikkikin jos on kova flirttaamaan ja viettelemään.

Taitavat olla sisimmässään kaikki naiset osin psykopaattisia ja kykeneviä vähintään juorujen/valheiden levittämiseen, tunneaggressioon, manipulointiin ja petollisuuteen. Sanaan ei voi samalla tavoin luottaa

Erikoinen tulkinta, kun psykomiehiä on edelleen enemmän, kuin psykonaisia.

Vierailija
154/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kolarin, jossa auto meni lunastukseen. Olisi voinut lähteä henki, mut tuli vain lasinsiruja päähän.

Ihmettelin, kun kaikki paikalle sattuneet auttajat olivat ihan paniikissa. Itse vain hymyilin ja tunsin onnistumista.

Jo ennen ambulanssiin pääsyä aloin suunnitella, minkälaisen auton ostan heti, kun pääsen Töölöstä kotiin. Sellaisen sitten myös heti sairaalasta päästyäni ostin.

Se nainen, jolla epävakaa pers.häiriö-diagnoosi

Tuo ei liity epävakauteen mitenkään. Yhtä hyvin voisit sanoa olevasi diabeetikko.

Tuntevatko hekin onnistumista tuossa tilanteessa?

Minusta tuo liittyy lähinnä typeryytee

"Älykkyys ja typeryys eivät sulje pois toisiaan."

Tämä pitää täyain paikkansa. Isäni kuului mensaan, oli monella tapaa fiksu ja empaattinen, mutta toimi myös usein typerästi.

Vierailija
155/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia Scriptan kirjoittajiahan naisistakin löytyy.

Totta, ja kommunismin kannattajia

Monta muuta kommunismin kannattajaa tiedät, kuin Anna Kontulan?

Vierailija
156/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä psykopaatin/sosiopaatin ja narsistin tunnistaa, jos on kokemusta heistä. Eikä tarvitse tehdä mitään diagnooseja, minulle riittää se, että henkilön käytöksestä ja tavasta kohdella muita puuttuu aito empatia. Aitoa empatiaa ei ole manipulatiivinen toisen ihmisen kiinnostuksenkohteiden tai lempiravintolan muistaminen. Kyllä sen eron huomaa.

Vierailija
157/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö on roskadiagnoosi, joka lätkäistään etenkin moniongelmaisille naisille silloin, kun ei tiedetä, mistä edes aloittaa. Jos potilas ei avaudu ongelmistaan, ei tee yhteistyötä eikä luota hoitotahoon, mutta oireilee epävakaasti, taustalla voi olla yleensä traumoja, jos epävakaa käytös ja itsensä vahingoittaminen on alkanut vasta hiljattain.

Psykopaatit eivät hakeudu hoitoon. Heillä ei ole ongelmaa. Ongelma on muilla.

Tuntemani psykiatri sanoi, että psykopaatti usein kyllä myöntää psykopatiansa, koska psykopatia on heille piirre, jonka kokevat erittavan heidät typerästä rahvaasta.

Psykopaatit eivät traumatisoidu siinä missä muut. Siitä voi olla etua tiukassa kilpailussa tai vaarallisilla aloilla, sodassa ja rikollisjärjestöissä. Psykopaatti myös pitkästyy helpo

Psykopaatti tylsistyy helposti, koska hänen tunnemaailmansa on lattea. Hän ei toisin sanoen saa tarpeeksi kicksejä oman päänsä sisällöstä. Mikä olisi aikamoinen pettymys, jos psykopaatti ymmärtäisi tämän. Useimmiten ei ymmärrä vaan kokee ylemmyyttä pahuutensa takia.

Vierailija
158/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhanhimoisesta katseesta, kuin katsoisi itse pirua silmiin

Höpölöpö. Psykopaatin tunteita et näe. Voi hymyillä lempeästi ja katsoa suoraan sieluusi samalla kun kaivaa pallisi ulos kivespusseista.

Psykopaatin tunnistaa nimenomaan tunteettomista silmistä. Normaalilla ihmisellä silmistä välittyy aina jokin tunne, psykopaatin katse on tyhjä. Hymyillä hän voi toki, mutta sekään ei nouse silmiin asti.

Tutkikaa huviksenne psykopaateiksi diagnosoitujen rikollisten kuvia niin huomaatte, että tuo on heitä kaikkia yhdistävä tekijä.

Vierailija
159/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä psykopaatin/sosiopaatin ja narsistin tunnistaa, jos on kokemusta heistä. Eikä tarvitse tehdä mitään diagnooseja, minulle riittää se, että henkilön käytöksestä ja tavasta kohdella muita puuttuu aito empatia. Aitoa empatiaa ei ole manipulatiivinen toisen ihmisen kiinnostuksenkohteiden tai lempiravintolan muistaminen. Kyllä sen eron huomaa.

Olen tuntenut yhden naisen, jolla kuulemma joku pahin mahdollinen narsismi-psykopatia. Ei tullut mitenkään ilmi niinä vuosina, kun tunnettiin. On taiteilija. Myöhemmin ilmeni, et oli vedättänyt kumppaniltaan satoja tuhansia euroja, tosin jonkun kolmannen hyväksi. Häntä siis huijattiin myös. Mutta tämä huijaus itsessään ei ollut se diagnoosin aiheuttava. Juttuun liittyi paljon hämäriä seikkoja. En ikinä olisi arvannut tätä kaikkea sen perusteella mitä aikaa porukassa vietettiin. 

Ehkä tunnen muitakin, en tiedä, kun en ole asiantuntija. Normisti olen oppinut ajattelemaan, että ihmisiä on monenlaisia, toisten kanssa tulee toimeen, toisten ei. Kaikki enemmän tai vähemmän sosiaalisia ihmisiä.

Vierailija
160/161 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma, et tämäkin "uutinen" muotoutuu tuota pikaa palstalla sellaiseksi, et suurin osa naisista on psykopaattwja. Tutkimuksen perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä