Etsin uutta asuntoa, ajatuksia? đ
Uusi koti hakusessa, tiedÀn itse aika hyvin minkÀlaisen haluaisin, mutta kiinnostaa minkÀlaista muut minun budjetillani hakisivat.
Budjettini on noin miljoona euroa, ja HelsingistÀ kantakaupungin alueelta etsin.
Haluaisin 80-100m2 asunnon jossa on erillinen, hyvÀn kokoinen keittiö, missÀÀn nimessÀ ei avokeittiötÀ. Kaksi makuuhuonetta joista toinen toimisi työhuoneena. Parveke ja sauna olisi kiva, tavanomaista korkeampi kattokorkeus pakollinen. Rakennettu ennen vuotta 1950, eli jugendia tai funkkista. VihreÀt nÀkymÀt ikkunasta.
Hieman tiukka on tuo budjetti jos kaiken tuon haluaa, parvekkeesta ja saunasta saattaa joutua tinkimÀÀn jotta rahat riittÀÀ.
MinkĂ€laista te etsisitte? Siis kantakaupungin alueelta miljoonan budjetilla. đ
Kommentit (31)
Jos olisi miljoonan budjetti niin muuttaisin Lauttasaareen vanhalle puolelle tai Munkkiniemeen. Ihanan vihreitÀ alueita ja kivoja funkkistaloja.
Katajanokka olisi minun valitani, en tosin ole varma riittĂ€isikö tuo miljoona sieltĂ€ kivaan... đ
Sauna pitĂ€isi olla ehdottomasti, ja merimaisemat... PitĂ€isi varmaan olla sellaiseen isompi budjetti... đ
Miksi erillinen keittiö? Avokeittiö on avarampi...
Muualla saa pihan ja ok-talon. Uuden. Rivarin, luhtitalon. Ja vesistö lÀhellÀ tai joku kukkula. Ulkomaatkin.
Funkkistalot on kyllÀ ihania! Jugend ei ehkÀ mulle niin kolahda, mutta sellaiset 40-50-lukujen funkkikset viehÀttÀÀ silmÀÀ... Ja ovat laadukkaasti rakennettuja.
Oma tontti olisi ehdoton, ja sellainen hieno funkkisparveke!
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ tuolla budjetilla haluaisin jugendia, voisin tinkiÀ neliöistÀ hieman... 70m2 varmaankin riittÀisi. Muuten kuulostaa aika hyvÀltÀ. Parveke olisi minulle tÀrkeÀ.
Jugendeissa ei yleensÀ ole parvekkeita, ainakaan pieniÀ koristeparvekkeita ja tuuletusparvekkeita lukuunottamatta.
Jos haluaa suuren lasitetun parvekkeen, niin se aikakausi alkaa 60-luvulta ja jatkuu uudiskohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi miljoonan budjetti niin muuttaisin Lauttasaareen vanhalle puolelle tai Munkkiniemeen. Ihanan vihreitÀ alueita ja kivoja funkkistaloja.
Larussa kuuluu aina se moottoritie, Àitini asuu siellÀ pohjoispuolella. Onhan se kyllÀ ihanan idyllinen alue, vÀljÀ, rauhallinen ja vihreÀ.
MÀ varmaan katselisin Ruskeasuota, sieltÀ saisi hieman enemmÀn tuolla summalla, ja on ihana, melkein maalaismainen ympÀristö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ tuolla budjetilla haluaisin jugendia, voisin tinkiÀ neliöistÀ hieman... 70m2 varmaankin riittÀisi. Muuten kuulostaa aika hyvÀltÀ. Parveke olisi minulle tÀrkeÀ.
Jugendeissa ei yleensÀ ole parvekkeita, ainakaan pieniÀ koristeparvekkeita ja tuuletusparvekkeita lukuunottamatta.
Jos haluaa suuren lasitetun parvekkeen, niin se aikakausi alkaa 60-luvulta ja jatkuu uudiskohteisiin.
KyllÀ parvekkeellisiakin on olemassa...
EipÀ noilla spekseillÀ tullut kuin yksi hakutulos ja siinÀkÀÀn keittiö ei ole erillinen.
Vierailija kirjoitti:
Muualla saa pihan ja ok-talon. Uuden. Rivarin, luhtitalon. Ja vesistö lÀhellÀ tai joku kukkula. Ulkomaatkin.
MÀ en ainakaan halua pihaa tai ok-taloa, eikÀ taida ap:kaan noista vÀlittÀÀ.
TÀmÀn palstan kÀyttÀjien kapasiteetti ei yllÀ tai pitÀisi laskea budjettia neljÀnnekseen, semmoinen 250 t, keksi ap parempi provoilu.
Vierailija kirjoitti:
EipÀ noilla spekseillÀ tullut kuin yksi hakutulos ja siinÀkÀÀn keittiö ei ole erillinen.
Mulle tuli yhdeksÀn. Jos parvekkeen ja saunan poistaa niin hakutuloksia on sitten jo 156
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/23802793
TÀmÀ olisi aika ihana vaikka oma sauna olisikin kiva. Mutta ehkÀ amme pelastaisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/23802793
TÀmÀ olisi aika ihana vaikka oma sauna olisikin kiva. Mutta ehkÀ amme pelastaisi paljon.
Onpa kaunis!
Unelmoida vaan voi... đ
Ihan mukavat speksit, mutta veikkaan tosiaan ettÀ budjetti voi jÀÀdÀ hieman pieneksi. Ruskeasuolta varmaan löytyisi kiva, se ymmÀrtÀÀkseni luetaan vielÀ kantakaupungiksi. Meilahdesta ehkÀ, siellÀ vain on aika pientÀ asuntokantaa. KÀpylÀ on myös ihana.
MunkkiniemeĂ€ ei kai kantakaupunkiin kuuluvaksi lasketa, mutta siellĂ€kin on ennen sotia rakennettuja kerrostaloja, ja on todella upea alue. Varmaankin itse katselisin sieltĂ€. Tai KĂ€pylĂ€stĂ€, se on sitĂ€ kantakaupunkiakin, jos se on tĂ€rkeÀÀ. đ
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukavat speksit, mutta veikkaan tosiaan ettÀ budjetti voi jÀÀdÀ hieman pieneksi. Ruskeasuolta varmaan löytyisi kiva, se ymmÀrtÀÀkseni luetaan vielÀ kantakaupungiksi. Meilahdesta ehkÀ, siellÀ vain on aika pientÀ asuntokantaa. KÀpylÀ on myös ihana.
MunkkiniemeĂ€ ei kai kantakaupunkiin kuuluvaksi lasketa, mutta siellĂ€kin on ennen sotia rakennettuja kerrostaloja, ja on todella upea alue. Varmaankin itse katselisin sieltĂ€. Tai KĂ€pylĂ€stĂ€, se on sitĂ€ kantakaupunkiakin, jos se on tĂ€rkeÀÀ. đ
Munkkiniemi voidaan lukea kantakaupunkiin, tai sitten ei. MÀÀrittelykysymys. MinÀ miellÀn sen kantakaupunkiin kuuluvaksi kyllÀ, vaikka ei ollutkaan Helsingin aluetta ennen 40-luvun kuntaliitoksia. On kuitenkin iÀltÀÀn ja tyyliltÀÀn kantakapunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ parvekkeellisiakin on olemassa...
Laita nyt sitten ihmeessÀ linkki Jugend-asuntoon, jossa suuri lasitettu parveke? YleensÀ ne on pieniÀ koristeellisia parvekkeita tai tuuletusparvekkeita. Isot parvekkeet tuli 60-luvulla.