Mitä aiotte syödä ja juoda jouluna?
Minä ostan eineksinä lanttu- ja porkkanalaatikkoa, rosollia ja maitojuustoa. Joululimppua. Väkeviä juustoja pari kolme.
Alcoa punainen martini, sherry, kermalikööri. Ehkä pieni rommi.
Karkkia suklaata, jotakin missä ei ole pöljyä, ja puolikas rasia kuulia.
Leivonnaisia tähtitorttuja kaupan taikinasta, ilman pöljyä, sekä ehkä itse leivottu hedelmäkakku. Pipruja en ajatellut tänä vuonna kun niitä tulee niin paljon kerralla.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ravitsevan aamiaisen, päivällä jonkun raikkaan salaatin + joku proteiinin lähde ja vettä, ilalla ehkä kaksi ruisleipää. Joulu ei ole mikään syy alkaa tuhoamaan itseään
EI ole väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden aikana, vaan se, mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ravitsevan aamiaisen, päivällä jonkun raikkaan salaatin + joku proteiinin lähde ja vettä, ilalla ehkä kaksi ruisleipää. Joulu ei ole mikään syy alkaa tuhoamaan itseään
Itse asiassa varsinaiset jouluruoat ovat terveellisiä ruokia, paljon esim. kasviksista tehtyä ruokaa ja kaloja. Kun jättää ne imelät jälkiruoat pois, ei sinullakaan ole mitään hätää, ortorektikko.
Katsopa vähän mitä kaikkea ne ns. jouluruoat sisältävät kasvisten ohella.
eri
Lähes kaikki perinteiset jouluruoat on tänä vuonna kiellettyjä mutta rosollia ja kinkkua todennäköisesti. Ei laatikoita eikä sokerileivonnaisia. Teen itse jäätelöä, sokeritonta, ja marjoja sekaan. Jos kuitenkin uskaltaisi pienen pussin salmiakkia syödä, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ole väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden aikana, vaan se, mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä
Vierailija kirjoitti:
kinkku aina. ruuan kanssa kotikaljaa. no punajuurisalaattia ympäri vuoden,mutta toi rosolli ei napaa. tottakai kaikki laatikot moneen kertaan. itsekin harjoitellut tuota imellettyä-taidokas osaa tehdä sen ilman siirappia huom.
ainoo joka niin arkiruokaa ja koirillekin ympärivuoden pikaruokana on maksalaatikko,maksa muutenkin suodatin, hyi hitti.
riisipuuro toki joko kattilaversio tai uunissa-tai ja vaihtopäivinä-ehkä uuna-vuonna ohrauunipuuro.
riisipuurolla eri vuosina on ollut maito,kaneli,sokeri- joskus rusinasoppoa.
meillä tälläinen käytäntö,tuskin muilla: aattoaamuna klo noin 7 kuusenvalossa kermatäytekakku, suklaatikkulastuja päällä waltavasti-tummia rypöleitä-mustiika-vadelmahillo, kermaa kunnolla. vahvaa kahvia.
sitten tulloopi puurua noin 10-11 ja joulurauhanjulistus- huom. kinkku valmistunut loppukuntoon aamu 6-yön ollut uunissa.
se joululounas venyy tuohon kun alkaa ihanasti h
Dähän olet ap vastaamassa itse itsellesi "heimolaisena" ja olet sitä paitsi Konalan puppaspämmääjä. Ei nää ole hauskoja, etkä sinä ole hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"puurua" MITÄ on PUURU?
Ai että, nyt täytyy ihan tosissaan pähkäillä ja käyttää mielikuvitusta! Mitähän ihmettä vois olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviskinkku ja sahtia.
Ei kasviksista pysty tekemään kinkkua, koska kinkku on vain ja ainoastaan yksi sianruhon osa. Ei niistä voi tehdä paistiakaan, koska sekin on aina eläimen ruhon osa.
jep pitää puhua asioista oikeilla nimillään. kunnioitusta..saa toki vegeversioita tehdä jos haluaa. mutta kinkku on kinkku. se opittiin jo ala-asteella.
Maksa, lanttu ja porkkanalaatikoita, lauantaimakkaraa, ruisleipää, piimää, kahvia, torttuja, konvehteja ja jäätelöä.
Kypsä kinkkurulla (800 g), kypsä kalkkunarulla (800 g), porkkanalaatikkoa (700 g), lanttulaatiikkoa (700 g) ja riisipuuroa Kiehu-maitoon valmistettuna. Syön kinkkua ja kalkkunaa eri päivinä joulun aikaan ja ne sopivat hyvin myös leikkeiksi tuoreen ruisleivän kanssa. Annasin sydänpiparkakkuja. En aio ottaa mitään ylimääräistä stressia joulun ajan ruuanlaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa varsinaiset jouluruoat ovat terveellisiä ruokia, paljon esim. kasviksista tehtyä ruokaa ja kaloja. Kun jättää ne imelät jälkiruoat pois, ei sinullakaan ole mitään hätää, ortorektikko.
Katsopa vähän mitä kaikkea ne ns. jouluruoat sisältävät kasvisten ohella.
eri
Ei niiden jouluruokien ole tarkoituskaan olla mitään "terveysruokia". Vuoden pimeimpään kohtaan sijoittuvaa keskitalven juhlaa etenkin me pakanat haluamme viettää hyvän ja mieleisen ruuan parissa. Tavallisina arkipäivinä voi sitten nuukailla jos on tarvetta.
Lanttulaatikko, perunalaatikko, punajuuri-homejuustovuoka, graavilohi, mäti, tofuskagen, purkkiherneet, keitetyt luumut. Jälkkäriksi tyrnijäädykettä, suklaata ja pipareita persimonilla ja homejuustolla.
Turus, kaikke hyvää jouluruokaa ja ruokajuomana kallista viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Lanttulaatikko, perunalaatikko, punajuuri-homejuustovuoka, graavilohi, mäti, tofuskagen, purkkiherneet, keitetyt luumut. Jälkkäriksi tyrnijäädykettä, suklaata ja pipareita persimonilla ja homejuustolla.
Ai niin, rosolli ja salaatti unohtui. 😊
Olen sinkku ja asunkin yksin joten vietän tämänKIN joulun yksin. Ostan vähän valmista kinkkua, perunoota, porkkanalaatikkoa, jotain katkarapu-mätimoussea ja kylmäsavulohta.
Sit paketti Pudabest suklaakonvehteja. Muuta en tarvii.
Tai ehkä jo ennen joulua menee 1 purkki Marlin sokeritonta glögiä kuumana kun istun viltin sisällä tv katselemassa.
Olen vasta päättänyt viinin ja jälkiruoan :) Punaviininä tulee olemaan Ricossa Barbera appassimento. Jotenkin jouluisen mausteinen viini. Jälkiruoaksi helppo voitaikina (vai lehti-)-Nutella-kuusi.
Kinkkua en aina paista, mutta jotain porsasta syödään. Joko paistina tai vaikka karamellipossuna. Perunoista teen jotain hyvää; rakastan perunaa. Salaatteja pitää olla kaksi. Miesväki syö vaan perussalaatteja. Minä sen sijaan tykkään Waldorfin salaatista tai sitten sellaisesta mihin tulee granaattiomenaa.
Suklaa ei kuulu mun jouluun ellen tee kakkua. Konvehteja syö muut jo koko joulukuun niin eipä heillekään enää jouluna maistu.