Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥++ENSIKOT TIISTAINA++♥♥♥

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, mää laskin pvm:n mukaan, eli Sampo täytti 1kk 2.3. Tosin se sattui silleen sopivasti, että 2.3 Sampolla tuli myös tasan 4vkoa syntymästä :) Kun yksi kuukausihan on yleensä joku 4vkoa ja pari päivää päälle.

Vierailija
22/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä olin lähdössä kaupunkiin ja kuinkas ollakkaan taas rengaspaineet niin vähissä että auto vain tärisi ja puolsi (tällä kertaa ei mennyt rengas riekaleiksi). Jouduin palaamaan kotiin ja en jaksanut uudestaan lähteä. Sitten mies menikin autolla töihin ja mä en pääse kaupoille, pöh. No, ajattelin että lähden edes äidilläni käymään, mutta kuinkas ollakaan vaunut jäi auton takakonttiin. Matkarattailla mentiin jo muutama kilsa, mutta niitä on niin raskas työntää etten jaksa äitelle asti ;) Kaiken tämän lisäksi Ida on viihtynyt koko päivän vain sylissä. Siinä nauraa hekottaa kaikelle ja ollaankin lauleskeltu ja loruiltu. Suu käy koko ajan " tä-tä-tä-tää" . Nyt neiti yrittää saada unen päästä kiinni, huom! YRITTÄÄ!!! Kohta tarvii varmaan mennä tassuttelemaan... Miksi tämä kaikki sattui juuri tänään, kun musta tuntuu että pää räjähtää täällä sisällä?

Onneksi sentäs yöllä nukuttiin taas kuin pienet possut klo 21-10, klo 7 syönti :)

No se siitä sitten...

Osse, mä tosiaan ajattelin sitä sun miesnaapuria, kehen mä törmäsin :D

Aleksille onnittelyt uudesta taidosta! Multahan melkein pääsi itku kun Ida oppi kääntyilemään :)

Kesis, hienoa kuulla että nänni vähän jo rauhoittunut (on meilläkin puheen aiheet kun toisten tisseistä puhutaan :D)!

Mammikselle onnittelut tytön tylleröstä! Ihania kuvia sulla ja C:llä. Molemmilla neideillä oli ihanan pyöreä massu (siis vauvoilla) :)

Hermionella alkoikin aikasmoinen ruokadieetti! Toivottavasti on apua :) Ihanalta kuulosti teidän Eden-reissu *haaveilee moisesta*!

Larskua unohdin aikaisemmin onnitella asuntokaupoista!

Mykis, mua kans välillä väsyttää päivisin, vaikka Ida ei mua yöllä juurikaan häiritse! Käy ihmeessä mittauttamassa hemppa!

Queenille taas, jälleen kerran jaksamista niihin yöheräilyihin!! Ehkä teilläkin yöheräilyt rauhoittuu kun lopettelet imetystä. Ootko vielä miettinyt kuinka pitkälle imetät?

Sampo kuulostaa kyllä niin iloiselta ja puheliaalta poitsulta :)

Mä muuten uskalsin vasta eilen ekaa kertaa katsoa sen aamulehden jutun, kun mun äitini kohteliaasti ilmoitti mulle jo aikaisemmin että näytän ihan possulta siinä kuvassa :D Mistähän minä olen oppinut suorasanaisuuteni ;)

Näköjään neitikin nukahti itsekseen tuonne... Mitenköhän tämän puolituntisen käyttäisi hyväkseen? Jos vaikka söisi. Mulle on nyt muutamana päivänä käynyt burdet. Oon unohtanut syödä ;)

MiaMik ja Ida 6,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti unohtui jotain...

Iiris, tosiaan tiukille meni kouluun pääsyn kanssa. Oletko varasijalla?

Aurora, minäkin lasken samalla tavalla kuin Han!

Osse. Ota ihmeessä aamupuuro kehiin. Minä olen sitä mieltä että se mitä illalla P:lle syöttää, ei auta kauheasti yöllä vaan se mitä koko päivän aikana on mennyt!!! Eli myös aamulla ja päivällä syödyt soseet voivat auttaa parempiin yöuniin. Osaatko sanoa, onko se neidin lutkuttaminen yöllä nälkää vai esim. eroahdistusta?

Kesikselle piti vielä sanoa, että Ida söi kans ekan kuukauden 5-7 kertaa yössä, mutta onneksi nukahti aina heti syömisen jälkeen. Näin ollen minä en tuntenut itseäni niin väsyneeksi. Mutta ne ekat 2,5 kk oli kyllä välillä sellaista kakkarumbaakin yöllä. Veihän se äipän voimia!

Unohdin varmaan vieläkin jotain...

Vierailija
24/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:lle piti vielä sanoa, että hyvä tsäkä kävi vauvauinnin kanssa!!!

Vierailija
25/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kommentointi aina typistyy viimeistään siihen, kun viestejä on lähemmäs 30 ja mulla on viisi minuuttia aikaa...

Eli ihan nopeasti:

Lukemisesta: mä olen lukenut Noelille noin 1kk ikäisestä saakka. Alkuun luin vain ja ainoastaan Rymyretkeä, eli sitä äitiyspakkauksen kirjaa. Sitten laajensin sellaisen kuin " Vauvan lelut" , ja nyt ostin Lapsimessuilta sellaisen pahvisen Nalle-kirjan, jonka eka painos on vuodleta 1984. Sitä on siis mullekin luettu pienenä, ja muistankin sen hämärästi päiväkodista tai jostain. TOOOSI isot kuvat, niin että vauva varmasti hahmottaa :) Ja yleensä luetaan selällään lattialla, mutta myös välillä Noel mun sylissä istuen. Ja Noel selkeästi hahmottaa kirjojen funktion, koska se ei yritäkään niitä syödä - toisin kuin pehmokirjoja, joita se rupeaa heti rutistelemaan ja rapistelemaan ja tunkemaan suuhunsa.

Tärinästä: Noel tärisee kanssa silloin, kun se näkee jotain mahtavan kiinnostavaa, jonka lähelle pitäisi päästä. Ja se myös tärisee silloin jos haluaa syliin vaikkapa sitteristä, ja sitten kun mä kumarrun nostamaan sitä.

Burdelle jaksuja ikävien tapahtumien johdosta! Aika usein taitaa mennä noin, että tulee kerralla paljon lokaa niskaan. Mutta kuten moni jo sanoi, onneksi sulla on niin suloinen ilopilleri kotona, että tulee pakosta hymyiltyä ainakin lapsen kanssa ollessa. Vähän erilaista vauvaterapiaa siis :)

Mitäs vielä... Niin en mäkään teidä missä Jumbossa on Fasu - ja onhan nyt puhe Fazerin kahvilasta?! Jokos Jenni olet selvillä monen aikaan tulet/menet? Mä vaan mietin että satutaankohan samaan kuusykköseen...

Kiitos kaikille vaatekommenteista kesää ajatellen! Mulla on nyt pari lyhythihaista 68-senttistä, koska meidän etelään antavat ikkunat takaavat vähintään +23-asteisen sisäilman. Ja sitten ostelen varastoon niitä 74-senttisiä, niin menevät koko kesän.

Omaa napaa: Noel on kahtena yönä syönyt vain kerran! Tosin molemmat yöt olivat surkean lyhyitä, viime yönäkin poika nukkui vain 24-08. Toivottavasti palaisi siihen 10-11h yöuniin ja 2-3 yösyöttöön. Tuollaista rytmiä oli jo parin viikon ajan, siten että useimpina öinä söi vaan kaksi kertaa. Tai jos söi kolme, niin eka syöttö oli niin aikaisin etten mä ollut vielä mennyt nukkumaan.

Ja mun täytyy vielä hehkuttaa, että meillä sujui petipuuhat heti oikein hyvin, kun vihdoin niitä päästiin kokeilemaan. (Siitä on noin kuukausi aikaa.) Jotain hyötyä sektiosta, ja siitä että menkat alkoi Noelin ollessa 2kk! Mun hormonitoiminta on siltä osin ilmeisen ennallaan, koska nyt on ihan normaali olo siltä osin.

Nyt taitavat mies ja poika tulla kaupasta, menenpäs siis odottamaan kieli pitkällä suklaanougatjäätelöä..!

Kandi & Noel lähes 4kk

Vierailija
26/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan!

Täytyy ihan nopeasti hehkuttaa, kun me oltiin tänään omalla vuorolla vauvauinnissa ja koko reissu meni tosi hienosti ilman itkuja. Emmi pääsi sukeltamaan isinkin kanssa. =) Tällä kertaa neiti ei nukahtanutkaan kotimatkalla autoon, vaan jaksoi valvoa ja syödä iltapuurot heti kotona. Sitten vaan pariin kertaan tissiteltiin ja ajattelin kokeilla, saisinko neidin nukahtamaan omaan sänkyyn. No, siihen tarvittiin parikymmentä minuuttia tauotonta tassuttelua ja äidin koko kehtolauluvarasto moneen kertaan läpilaulettuna, mutta sinne tuo simahti. Siis toinen kerta alle viikon sisällä. Mä olen niin tyytyväinen! =) Kuten sanottua, ne pienet erävoitot piristää kummasti... Saa nähdä, kuinka loppuilta ja yö menee... Nyt kuitenkin itsekin reippaasti unten maille, niin ei haittaa, vaikka eka herätys olisi piankin.

-Amy ja nukkuva Emmi, 5kk+++

Vierailija
27/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tämä meidän esittelypino, sinne vaan kaikki uudet äidit ja vauvat :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9686004&p=1&tmode=1&smode…

Aleksille taitaa olla tulossa hammas TAAS. Ylhäällä ien pullottaa ja valkoista pilkistää ikenen alta.. Tämä olisi sitten neljäs kipale.

Pelottaa jo valmiiksi, tuo termiitti on niin kova tissinpurija jo nyt alahampaineen, joten mitä tapahtuukaan kun ylös tulee ensimmäinen vastakappale....jaiks.. Varmaan irtoo nänni! :S :D

Nännistä tuli mieleen että nauratti tuo MM:n kyssä Kesikselle =))

Hohhoijaa, nyt nukkumaan, alkaa mennä jutut väsyneiksi. Huomenna pitääkin jaksaa ajella Aleksin mummolaan yökylään (lue täyshoitoon).

Viipero & Aleksi 5kk+

Vierailija
28/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiiis MM:n kommentti ei kysymys. Joo nyt meen häiriköimästä......

Vierailija
29/29 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatirallaa...

Mammanalku77 (ääks, oliko tää se nikki??): Onnea vaavista! Olikin oikein temperamenttipakkaus, mut niin sen pitää ollakin, että tuommoisesta synnytys" rääkistä" selviää ;).

Tulee niin mieleen meidänkin Viljo, kun se niin kovaan ääneen piti puoliaan silloin ihan pikkuruisena parin päivän ikäisenä. Eihän niistä raukoista muuten huolta pidettäisi, jos eivät kovaan ääneen karjuisi palvelunsa perään! :)

Queenille tsempit öihin! Meillä kun on ollut viimeiset 5 kk heräilyä öisin (21-8 välillä) aina 4-10 kertaa (näin nopsaan arvioituna), niin kässään kyllä, mistä kirjoitat. Nyt tuntuis poika aina joinakin öinä nukkuvan vähän paremmin, vaikka onkin tämä hektinen 8 kk ikä meneilllään. Iso osa hampaistakin on jo tehty. Yks yö se nukkui ennätykselliset 4 h 40 minuuttia yhdessä pötkössä! Olisinpa ollut nukkumassa jo silloin kymmeneltä, kun omaan sänkyynsä Viljon laitoin, niin olisin kerrankin saanut nukuttua aivan taivaallisen ihanan unijakson! :D Hohhoijaa.. mä yhä vaan toivon, että tää tilanne korjautuisi itsestään, mutta miksipäs se tästä, jos poitsu on tottunut kiskomaan tissiä kaikki aamuyöt...

Kevät tulee vauhdilla, kunpa vielä jatkuisi noita lämpimiä ilmoja. Asensin Viljon vaunuihin jo valjaat ja turvakaaren, vaikka vielä semmoisina " makuuvaunuina" niitä käytetäänkin. Nyt voi kuitenkin lennossa vaihtaa istumarattaiksi ja pistää ihan jopa valjaat kiinni, niin pysyy ehkä paremmassa asennossakin. Ei se kyllä vielä niin iso ole, että niissä istuen kovin tukevasti matkaisi, mutta ehkä jossain kauppareissulla tms. vähän aikaa.

Viljon viimeisimmästä neuvolakäynnistä (5.4.) voisin kertoa kuulumisina, että paino oli 11,85 kg ja pituus 73,4 cm. Päänympärys oli kai jo jotain 48 cm. Että semmoinen jötikkä meillä asustaa :D. Lääkäri rustasi siihen neuvolakorttiin jotakin, josta ei saa mitään selvää... jeps. Painoa on tullut reippaasti mutta eipä siinä mitään. Ja seuraava neuvolakäynti on sitten koska? Vuoden vanhana vai 10 kk? Pitäis varmaan varmistaa vielä...

Juu-u, nyt hyvää yötä!

Mii- ja Vili 8 kk 10 pvää