Vanha auto paras auto
Käsivaihteet, nopeuden säätö kuskin aivoissa ja kaasujalassa, ovi avaimella lukittava, ei soittele minnekään hätäkeskuksiin eikä puhu. Valot säädetään hanikoista tarpeen mukaan, esim sammuvat kun auto sammutetaan.
Huoltokin on halvempaa.
Kommentit (41)
Sellaisia ne harrasteautot on, sähköllä sit jokapäiväiset ajot.
Mulla on neljä vuotta vanha auto jossa on nuo samat ominaisuudet.
Paras auto olisi täyssähköauto mahdollisimman vähällä elektroniikalla ja sellaisilla ratkaisuilla että käyttäjä pystyy itse tekemään kaikki perushuollot kuten polttimon tai jarrupalojen vaihdot helposti.
Fyysiset kytkimet, ei hipaisuja eikä älynäyttöjä. Simppeliä tekniikkaa voimalinjaa ja turvallisuutta lukuunottamatta.
Ainoita hienouksia voisi olla keskuslukitus, adaptiivinen vakkari, ABS ja luistonesto. Hyvä lämmityslaite ja nopea lataus.
Kori alumiinia tai sinkittyä ettei ruostu.
Sellainen 90 luvun mersu W124 perusmalli Teslan tai BYD:n voimalinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Paras auto olisi täyssähköauto mahdollisimman vähällä elektroniikalla ja sellaisilla ratkaisuilla että käyttäjä pystyy itse tekemään kaikki perushuollot kuten polttimon tai jarrupalojen vaihdot helposti.
Fyysiset kytkimet, ei hipaisuja eikä älynäyttöjä. Simppeliä tekniikkaa voimalinjaa ja turvallisuutta lukuunottamatta.
Ainoita hienouksia voisi olla keskuslukitus, adaptiivinen vakkari, ABS ja luistonesto. Hyvä lämmityslaite ja nopea lataus.
Kori alumiinia tai sinkittyä ettei ruostu.
Sellainen 90 luvun mersu W124 perusmalli Teslan tai BYD:n voimalinjalla.
W124 mersu alumiinikopalla ja Toyota Camryn hybridivoimalinjalla (ei plugari) olisi todella kova.
Vierailija kirjoitti:
Paras auto olisi täyssähköauto mahdollisimman vähällä elektroniikalla ja sellaisilla ratkaisuilla että käyttäjä pystyy itse tekemään kaikki perushuollot kuten polttimon tai jarrupalojen vaihdot helposti.
Fyysiset kytkimet, ei hipaisuja eikä älynäyttöjä. Simppeliä tekniikkaa voimalinjaa ja turvallisuutta lukuunottamatta.
Ainoita hienouksia voisi olla keskuslukitus, adaptiivinen vakkari, ABS ja luistonesto. Hyvä lämmityslaite ja nopea lataus.
Kori alumiinia tai sinkittyä ettei ruostu.
Sellainen 90 luvun mersu W124 perusmalli Teslan tai BYD:n voimalinjalla.
W124 kori oli muuten todella paska. Nimenomaan se tekniikkapuoli on se jonka vuoksi autoa muistetaan kestävänä ja loistavana autona.
Köyhä bensalenkkari perustelee aloituksessa itselleen, ettei hän tarvitse nykytekniikan autoa. Mikäs siinä, ei se minulta ole pois.
I3 on täyskomposiittia ja paneleita myöten, ei ruostu. Eipä ne alusta ja jarrurempat ole sen vaikeampia kuin ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras auto olisi täyssähköauto mahdollisimman vähällä elektroniikalla ja sellaisilla ratkaisuilla että käyttäjä pystyy itse tekemään kaikki perushuollot kuten polttimon tai jarrupalojen vaihdot helposti.
Fyysiset kytkimet, ei hipaisuja eikä älynäyttöjä. Simppeliä tekniikkaa voimalinjaa ja turvallisuutta lukuunottamatta.
Ainoita hienouksia voisi olla keskuslukitus, adaptiivinen vakkari, ABS ja luistonesto. Hyvä lämmityslaite ja nopea lataus.
Kori alumiinia tai sinkittyä ettei ruostu.
Sellainen 90 luvun mersu W124 perusmalli Teslan tai BYD:n voimalinjalla.
W124 mersu alumiinikopalla ja Toyota Camryn hybridivoimalinjalla (ei plugari) olisi todella kova.
Miksi moinen viritys, kun Camry itsessään on juuri sitä mitä tuossa toivotaankin. Eli alumiininen Sedan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä bensalenkkari perustelee aloituksessa itselleen, ettei hän tarvitse nykytekniikan autoa. Mikäs siinä, ei se minulta ole pois.
Yaris on nyt 15 v kestänyt, mittarissa 199 800 tällä viikolla. Mitäkö on tehty näinä vuosina, lampdat vaihdettu, takapyörän laakerit, abs valon joku ilmaisija vaihdettu. Kestää ehkä niin kauan kuin mulla kortti. Akkukin on alkuperäinen. Ai niin, kytkimen käräytin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä bensalenkkari perustelee aloituksessa itselleen, ettei hän tarvitse nykytekniikan autoa. Mikäs siinä, ei se minulta ole pois.
Yaris on nyt 15 v kestänyt, mittarissa 199 800 tällä viikolla. Mitäkö on tehty näinä vuosina, lampdat vaihdettu, takapyörän laakerit, abs valon joku ilmaisija vaihdettu. Kestää ehkä niin kauan kuin mulla kortti. Akkukin on alkuperäinen. Ai niin, kytkimen käräytin.
Sinä saat ajaa paskalla "autolla", kuten jo mainitsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä bensalenkkari perustelee aloituksessa itselleen, ettei hän tarvitse nykytekniikan autoa. Mikäs siinä, ei se minulta ole pois.
Yaris on nyt 15 v kestänyt, mittarissa 199 800 tällä viikolla. Mitäkö on tehty näinä vuosina, lampdat vaihdettu, takapyörän laakerit, abs valon joku ilmaisija vaihdettu. Kestää ehkä niin kauan kuin mulla kortti. Akkukin on alkuperäinen. Ai niin, kytkimen käräytin.
Alkuperäinen akku missä tahansa 15 vuotta vanhassa autossa on kyllä todella kova saavutus. Kertoo lähinnä siitä että auto viettänee melko paljon aikaa tallissa ja siinä lienee mukana ylläpitolaturi.
Ajelen sähköautolla pitkiä matkoja niin pohjoismaissa kuin Keski-Euroopassa. Ei tulisi mieleenikään tehdä vastaavaa vanhalla polttomoottoriautolla. Mittarilukema autossa nyt 534000 eikä muuta vikaa ole ollut kuin sinne tänne ruiskiva pissapoika ja yhdet vanteet vaihdoin. Akku edelleen hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras auto olisi täyssähköauto mahdollisimman vähällä elektroniikalla ja sellaisilla ratkaisuilla että käyttäjä pystyy itse tekemään kaikki perushuollot kuten polttimon tai jarrupalojen vaihdot helposti.
Fyysiset kytkimet, ei hipaisuja eikä älynäyttöjä. Simppeliä tekniikkaa voimalinjaa ja turvallisuutta lukuunottamatta.
Ainoita hienouksia voisi olla keskuslukitus, adaptiivinen vakkari, ABS ja luistonesto. Hyvä lämmityslaite ja nopea lataus.
Kori alumiinia tai sinkittyä ettei ruostu.
Sellainen 90 luvun mersu W124 perusmalli Teslan tai BYD:n voimalinjalla.
W124 mersu alumiinikopalla ja Toyota Camryn hybridivoimalinjalla (ei plugari) olisi todella kova.
Miksi moinen viritys, kun Camry itsessään on juuri sitä mitä tuossa toiv
Siitä puuttuu 80-luvun Mersun arvokkuutta henkivä karisma ja klassinen kabiini analogisine mittareineen ja kytkimineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä bensalenkkari perustelee aloituksessa itselleen, ettei hän tarvitse nykytekniikan autoa. Mikäs siinä, ei se minulta ole pois.
Yaris on nyt 15 v kestänyt, mittarissa 199 800 tällä viikolla. Mitäkö on tehty näinä vuosina, lampdat vaihdettu, takapyörän laakerit, abs valon joku ilmaisija vaihdettu. Kestää ehkä niin kauan kuin mulla kortti. Akkukin on alkuperäinen. Ai niin, kytkimen käräytin.
Alkuperäinen akku missä tahansa 15 vuotta vanhassa autossa on kyllä todella kova saavutus. Kertoo lähinnä siitä että auto viettänee melko paljon aikaa tallissa ja siinä lienee mukana ylläpitolaturi.
Nämä on niitä bensalenkkareita, jotka jättää kaupassa käydessään auton käyntiin, että pääsevät sieltä myös takaisin kotiin.
Ite pitäisi yhdistelmästä, M-B W202 farmari, siihen tekniikaksi OM606 moottori, Holset HX40 ahdin. Vaihteistoksi joku 6-vaihteinen laatikko. Esim. BMW:n käyttämä ZF:n laatikko.
Mä ajan 32 vuotiaalla autolla. Manuaali, vakkari, ilmastointi, webasto, keskuslukitus, abs, luistonesto ja sähköikkunat. Ei mitään ylimäärästä härpäkettä. Sillä mennään vielä pitkän matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyky autot liikkuvia tietokoneita joiden korjaus on kallista.
Eritteletkö ihan faktoilla, mikä niiden korjauksessa on kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autot liikkuvia tietokoneita joiden korjaus on kallista.
Eritteletkö ihan faktoilla, mikä niiden korjauksessa on kalliimpaa.
Vaikkapa perinteinen jarrupalan vaihto. Nykyiset autot pitää kytkeä tietokoneeseen ennen jarrupalojen vaihtoa, koska sähköinen käsijarru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autot liikkuvia tietokoneita joiden korjaus on kallista.
Eritteletkö ihan faktoilla, mikä niiden korjauksessa on kalliimpaa.
Vaikkapa perinteinen jarrupalan vaihto. Nykyiset autot pitää kytkeä tietokoneeseen ennen jarrupalojen vaihtoa, koska sähköinen käsijarru.
No paljonko enemmän maksaa?
Nyky autot liikkuvia tietokoneita joiden korjaus on kallista.