Tanskalaiset maanviljelijät nousseet kapinaan - Bovaer sairastuttaa lehmiä
Suomessa asiasta ei uutisoida. Tietenkään. Tanskassa on aikamoinen myllytys mediassa asiasta. Ja tämäkin aloitus taitaa mennä poistoon ennen kuin ehdin edes julkaista.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon listan läpi netissä.
Atria, Fazer ja Valio käytttää Bovaeria. Tämä koskee myös lihatuotteita sekä esimerkiksi suklaata.
Juustoportti ja Snellman ei käytä.
Meillä käytetään Snellmannin lihatuotteita, Maitokolmion ruoka- ja kuohukermoja ja Juustoportin jogurttia jossa ei ole lisättyä sokeria, makeutusaineita eikä myöskään maissitärkkelystä. Valion tuotteista valitsen vain luomumaitoja, luomutuotannossa kun ei saa boaveria käyttää! Kyllä saa tarkkana olla mitä kaupasta koriin valitsee. Onneksi on mahdollisuus valita, pidetään kiinni oikeudestamme puhtaaseen ruokaan!
You own nothing and you're happy. Eat bugs.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, ettei peta ole nostanut tästä isoa mekkalaa. Luulisi, että tuollainen lehmän suolistotoiminnan muuttaminen aiheuttaisi sellaista.
Peta on liian kiireinen suuttumaan siitä kun videopeleissä vahingoitetaan fiktiivisiä eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo nykyään Suomessa jotkut maitotuotteet sisältää bovaerilla ruokittujen lehmien maitoa. Olen selvittänyt missä ei ole ja käytän vain niitä. Hyi että pitää ympäristön nimissä alkaa eläimiin tuutata kemikaaleja. Ihmettelen kanssa ettei täällä media julkaise mitään. Törmäsin tuohon Tanskan hommaan YouTube shorttejen kautta.
YouTube shorttien kautta 😂😂😂.
Parempi löytää edes sieltä ja penkoa tiedot sitten. Yle ei kerro, menee ideologia edellä.
Olen tuo joka sai tiedon shorteista. Minustakin se on pöyristyttävää, että uutisissa ei ole mitään aiheesta ja sitten tietoa joutuu itse netin syövereistä penkomaan. Mutta onhan tuosta aih
Katsoithan tanskankielisiä uutisia?
Olen tiennyt tästä jo pidemmän aikaa. Hirvelanjuho instagramissa, eli Juho Hirvelä on jakanut tietoa tilanteesta Tanskassa. Olen hänelle kiitollinen tiedon jakamisesta, ja minulle lehmien hyvinvointi on tärkeää. Boikotoin Arlaa, ja ostan kotimaisia maitotuotteita, luomua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy muuten hyvä listaus, jossa selviää tilat jotka käyttävät ja tilat jotka eivät käytä bovaeria. Teen itse ostopäätökseni sen mukaan.
Entäs Roundup, ostatko jos sitä käytetty kasviin
Sehän on kielletty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy muuten hyvä listaus, jossa selviää tilat jotka käyttävät ja tilat jotka eivät käytä bovaeria. Teen itse ostopäätökseni sen mukaan.
Sehän on kielletty
Ai sorry, näköjään saa taas käyttää. 2025 on tullut sallituksi. Glyfosaatti, joka oli se roudndupin entinen ritisoiti tehoaine.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-10-31-koeer-kollapser-siger-landmae…
Tässä uutinen Tanskasta TV2:lta.
Bovaeria valmistaa yksi tehdas Hollannissa.
Vierailija kirjoitti:
Atria, Valio sekä Fazer käyttää Bovaeria.
Juustoportti, Snellman ja Maitomaa ei käytä.
On muuten hyvää Maitomaan voi. Tilasin lähikaupan tuotteeksi, ja tuntuu hyllystä katoavan.
Valion luomutuotteissa ei ole käytetty Bovaeria. Toki on hyvä tukea merkkejä, jotka ei käytä Bovaeria missään tuotteissa.
Arlaa boikotoin! Arla ja Tanskan hallitus yhteistyössä on pakottaneet maatiloja Tanskassa käyttämään Bovaeria.
Mitähän edesmenneet isovanhempani tästä(kin) ajattelisivat. Tekivät elämäntyönsä maanviljelijöinä ja karjatilallisina. Eläimistä pidettiin hyvää huolta ja saivat laiduntaa maaseudun rauhassa. Peltojen ympärillä metsää, raikasta ilmaa ja hyvää rehua. On muuten tullut hyvää maitoa.
Suomessa luomutuotannossa ei saa käyttää Bovaeria. Mutta Tanskassa myös luomutuotteissa on nyt pakko käyttää Bovaeria, kiitos Tanskan hallituksen päätösten ja Arlan. Oikeasti niin outoa!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa luomutuotannossa ei saa käyttää Bovaeria. Mutta Tanskassa myös luomutuotteissa on nyt pakko käyttää Bovaeria, kiitos Tanskan hallituksen päätösten ja Arlan. Oikeasti niin outoa!
Arla boikottiin. Muuten ajavat vielä tännekin pakon!!!
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu salaliittoteoriat ja misinformaatio! Ei lähteitä ei mitään! Eipä yllätä!
Etkö osaa lukea? Linkkejä on pitkin ketjua. Mutta oletkin lobbari jolla on vain yksi agenda. Totta kai ilmiannat tämän. Ei ole varmaan yllätys kun kerron että alapuolella olevaan numerojuttuun tuli numerot kuusi kuusi kuusi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu salaliittoteoriat ja misinformaatio! Ei lähteitä ei mitään! Eipä yllätä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/3-nitroksipropanoli
Jos haluat itse muodostaa oman käsityksesi, voit vaikka Wikipediasta lukea perusasiat. Ihmettelen, että tuote on todettu turvalliseksi kahden melko pienen (16 ja 80 lehmää) tutkimuksen perusteella. Ja kun noita havaintoja tutkimuksista lukee, niin ei kuulosta kovin harmittomilta minusta!
Reppana ei osaa muuta kui alapeukutella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat itse muodostaa oman käsityksesi, voit vaikka Wikipediasta lukea perusasiat. Ihmettelen, että tuote on todettu turvalliseksi kahden melko pienen (16 ja 80 lehmää) tutkimuksen perusteella. Ja kun noita havaintoja tutkimuksista lukee, niin ei kuulosta kovin harmittomilta minusta!
Wikipedia tuo luotettava lähde! NOT
Syöttävät samaa myrkkyä myös kalkkunoille, jotta nämä eivät röyhtäilisi!
Sitten käyvät käsin röyhtäyttämässä nämä lintuparat jotka tietenkin kärsivät tuon myrkyn takia, aivan kuten lehmätkin. Jos haluatte oikeasti vaikuttaa niin kirjoittakaa maitotuotteiden valmistajille, Valiolle, Arlalle ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia tuo luotettava lähde! NOT
No lue ihmeessä nuo tutkimukset, joihin siellä viitataan. Ne kaksi tutkimusta ovat kuitenkin juuri ne, joihin Bovaerin turvallisuus on EU:ssa perustettu.