Lohifileen voi kypsentää paistinpannulla. Ei siinä mitään erillistä ilmakypsenninlaitetta tarvita:)
Kommentit (61)
Myös vanhassa pyykkipadassa voi kypsentää lohen, jos sen alle tekee nuotion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Airfryer onkin ainakin itselle lähinnä uunin korvike. Sinkkutaloudessa ei viitsisi aina valtavaa uunia lämmittää, että saa tehtyä 1-2 annosta vaikka uunivihanneksia. Airfryer on sopivan kokoinen ja nopea.
Uunivihanneksetkin onnistuu paistinpannulla tosi helposti. Paistotulosta voi säätä tehonsäätimellä ja sillä paistaako kannella vai ilman. Tuommoinen puolivalmiste tulee valmiiksi muutamassa minuutissa.
ap
Sinä nyt et saa aikaiseksi uunivihanneksia paistinpannulla kuin vain laittamalla se pannu uuniin. Tuosta jo lukijat ymmärtävät sen, että sinä et ymmärrä ruoanlaitosta yhtään mitään. Sinun ruokasi ovat mikroruokia ja Woltia tuolla järjenkäytöllä.
Voiko lohen tosiaankin kypsentää kuumassa? Olen pyöristynyt!
Paistinpannulla voi tempasta daijua dunkkuun, mutta sen pitää olla valurautapannu eikä mikään teflonhärveli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se airfryer on ihan huikea. Aivan tarpeetonta lämmitellä isoa uunia sinkkutalouden pikku evästyksiin. Itse sain sen kylkiäisinä ja ensin ajattelin, että tuleekohan käyttöön. Vaan sen jälkeen en ole uunia käyttänyt.
Meillä on kahden hengen aikuistalous. Laite hommattiin vuosi sitten ja normaaliuunia olen käyttänyt tuona aikana kolme kertaa. Joka kerralla oli kyse kahvikakusta, joiden vuoat ovat niin isoja, etteivät ne mahdu fryeriin. Hellaa on käytetty ehkä kaksi tai kolme kertaa kuukaudessa, suurimman osan ruoista pystyn tekemään fryerissä. On ollut jopa ilo maksaa sähkölaskuja, kun ne ovat niin paljon pienempiä kuin vuotta aiemmin.
PAH.-yhdisteet maistuu toki hyvältä, mutta ei niitä ihan joka aterialla tarvitse nauttia, eivät ole sillätavalla elimistölle välttämättömiä. Pikemminkin päinvastoin.
Pannuun verrattunahan tuossa pöhistimessä on se hyvä puoli että näin työpäivänä voi sen annospalan kasvislisukkeineen nakata ohimennen kypsymään ja 20 minuutin päästän on annos valmistunut itsekseen. Menisihän tuo toki uunissakin, mutta aikaa menee vähän enemmän ja sähköä 3-4 kertaista eikä makukaan ole mielestäni yhtä hyvä.
Oletko kypsentänyt lohesi aivan väärin? Tästä ketjusta voit löytää asiantuntijoiden hyväksymät lohen kypsennystavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Airfryer onkin ainakin itselle lähinnä uunin korvike. Sinkkutaloudessa ei viitsisi aina valtavaa uunia lämmittää, että saa tehtyä 1-2 annosta vaikka uunivihanneksia. Airfryer on sopivan kokoinen ja nopea.
Nopee? Ja sen nopeen jälkeen peset sitä 20 minsaa? Paistinpannulla saat kyllä vaikka siitä lohesta parempaa, ensin nahkapuoli tilkassa rypsiöljyä, ripottelet suolan ja pippurin+valkopippurin, käännät kun noin puolet kypsää, tilkka rypsiöljyä ja voi nokare. Viheltelet kunnes kypsä ja sisältäkin kypsä vaalee väri. Naami. peset pannut kun jäähtynyt 1 minsa.
Pesetkö sinä tavallisen sähköuuninkin jokaisen käyttökerran jälkeen? Tietysti jos ei muuta harrastusta ja tekemistä ole, meneehän se ajanviettäminen noinkin. Sitä paitsi lohikalat paistetaan pelkässä voissa eikä missään öljyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopee? Ja sen nopeen jälkeen peset sitä 20 minsaa? Paistinpannulla saat kyllä vaikka siitä lohesta parempaa, ensin nahkapuoli tilkassa rypsiöljyä, ripottelet suolan ja pippurin+valkopippurin, käännät kun noin puolet kypsää, tilkka rypsiöljyä ja voi nokare. Viheltelet kunnes kypsä ja sisältäkin kypsä vaalee väri. Naami. peset pannut kun jäähtynyt 1 minsa.
Mulla tuossa on tuollainen lasivuoka. Ei sitä sen pidempään pese kuin pannuakaan ja monesti riittää pelkkä pyyhkäisy. Astianpesukoneeseenkin saa laittaa jos laiskottaa.
Ei mulla kalan pannulla paistamista vastaan sinänsä mitään ole, juuri viikonloppuna paistelin ahvenfileitä ja kaveriksi sipulivoita kun oli lauantaiaamuna kala syönnillään, mutta lohta harvemmin viitsin pannulla paistaa. Menee joko grilliin, pönttöön tai pöhistimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keksinyt paistinpannun. Syöksykää kauppaan ostamaan. Tapelkaa kuka saa paistinpannun.
ap
Paistettu ruoka, varsinkin lohi , on pahaa. Uunissa tulee hyvää, mutta air fryer on todella nopea ja hyvä laite. Itselläni ei ole, mutta olen usein sellaisen kanssa tekemisissä muuten
Vihoviimeistä on uunilohi, pahaa. En tee koskaan. Epäilen että airfyerillä tulee samanlaista. Paistinpannussa pastettu lohi on syötävää.
Kokeile kirjolohta. Se on nykyisin paljon laadukkaampaa ja parempaa kuin myrkyllinen kassilohi, mitä nuo nykyiset markettikalat ovat. Jotkut yksilöt haisevat raakanakin pahalle, saati ruoaksi laitettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö sinä tavallisen sähköuuninkin jokaisen käyttökerran jälkeen? Tietysti jos ei muuta harrastusta ja tekemistä ole, meneehän se ajanviettäminen noinkin. Sitä paitsi lohikalat paistetaan pelkässä voissa eikä missään öljyissä.
Eihän normi uuni kierrätä sitä entisistä ruuista paskasta härskiintynyttä ilmaa siinä tulevassa ruuassa?
"Eihän normi uuni kierrätä sitä entisistä ruuista paskasta härskiintynyttä ilmaa siinä tulevassa ruuassa?"
Tyhjiössäkö luulet että se ruoka siellä "normi uunissa" paistuu? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottoasti. Ja rasvaton. Minulla ei sitä ole, mutta arvostan laitetta. Todella nopea ja kätevä.
Ei paistinpannuunkaan tarvi välttämättä laittaa rasvaa, jos ei halua. Ei lohelle, ei vihanneksille. En ymmärrä miksi puolivalmistevihannekset pitää lämmittää erillislaitteella, ilmakypsentimellä?
ap
Mikäpä saa sinut olettamaan, että kommentoimasi kirjoittaja käyttää puolivalmistevihanneksia?
Laitan kirjolohipalan alumiinifoliossa uuniin. Kyläpaikassa olen syönyt airfryerissä valmistettua kalaa. Mielestäni maistuu yhtä hyvältä kummallakin tavalla valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottoasti. Ja rasvaton. Minulla ei sitä ole, mutta arvostan laitetta. Todella nopea ja kätevä.
Ei paistinpannuunkaan tarvi välttämättä laittaa rasvaa, jos ei halua. Ei lohelle, ei vihanneksille. En ymmärrä miksi puolivalmistevihannekset pitää lämmittää erillislaitteella, ilmakypsentimellä?
ap
Mikäpä saa sinut olettamaan, että kommentoimasi kirjoittaja käyttää puolivalmistevihanneksia?
Oletinko väärin?
Ja jos oletin väärin , niin miksi et suoraan sano että oletin väärin? Itse pyrin kommunikoinnissa suoraviivaisuuteen ilman mitään "arvaa mitä " leikkejä.
ap
Minä paistan aina uunissa, mieluummin ostan koko lohen ja paistan kokonaisena nahkoineen , pään leikkautan kaupalla pois.
Vierailija kirjoitti:
"Eihän normi uuni kierrätä sitä entisistä ruuista paskasta härskiintynyttä ilmaa siinä tulevassa ruuassa?"
Tyhjiössäkö luulet että se ruoka siellä "normi uunissa" paistuu? :D
Uskoisin tietäväni vakuumin vaatimista olosuhteista hieman keskivertoa enemmän. Jos luen oikein riviesi välistä sinä et siis ole koskaan, siis vielä koskaan, pessyt sitä Airflyeriäsi? No, mutta, tähän inttämiseesi on helppo ratkaisu.
Juuri on lohipala Airissa. Tulee rapsakka pinta ja mehevä. Kohta herkutellaan.
Ap ei taida tietää, että lohia on kypsennetty vuosituhansia ennen kuin airfryerit on keksitty. Ja jo paljon ennen paistinpannujen keksimistä.
En mä itse asiassa lohta laittaisikaan aifryerissä. Mutta ei sitä airfryeriä joka käytön jälkeen tarvi pestä, kun käytän siinä leivinpapereita. Mulla on sellainen mini-uuni tyyppinen versio jossa on levyt (Princess-merkkinen), ei sellaista missä on lävikkökorit.