Lohifileen voi kypsentää paistinpannulla. Ei siinä mitään erillistä ilmakypsenninlaitetta tarvita:)
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi myös valmistaa mikrossakin. Jos se on oikea ja siihen on oikeat astiat yms. Parissa minuutissa valmistuu ilman mitään pjaskoja.
No ei voi. Siitä tulee keitetyn kalan tyylistä ja lohelle se ei tee hyvää. Tietysti jos ei ymmärrä, mitä paistettu lohi tarkoittaa, voi kokeilla tuotakin, mutta hyvää se ei ole.
Mikroihin on paistoalustoja. Saa siis paistettua ja noepasti.
En ole vielä kertaakaan tehnyt lohta airfryerissa, vaikka mulla sellainen onkin.
Yleensä kun ostan sen kokoisen lohifileen, että se ei mahdo kokonaisena omaan airfryeriini. Toki voisinhan paistaa aina sen myös kahtena erillisenä palana, mutta samalla vaivalla laittaa sen kokonaisena uuniin (ja paistaa samalla myös uunikasvikset).
Airfryeria kyllä käytän sitten paljon kaikkeen muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Airfryer onkin ainakin itselle lähinnä uunin korvike. Sinkkutaloudessa ei viitsisi aina valtavaa uunia lämmittää, että saa tehtyä 1-2 annosta vaikka uunivihanneksia. Airfryer on sopivan kokoinen ja nopea.
Nopee? Ja sen nopeen jälkeen peset sitä 20 minsaa? Paistinpannulla saat kyllä vaikka siitä lohesta parempaa, ensin nahkapuoli tilkassa rypsiöljyä, ripottelet suolan ja pippurin+valkopippurin, käännät kun noin puolet kypsää, tilkka rypsiöljyä ja voi nokare. Viheltelet kunnes kypsä ja sisältäkin kypsä vaalee väri. Naami. peset pannut kun jäähtynyt 1 minsa.
Paistaminen pilaa lohen. Yök
Airfyer on nopea putsattava. Siinä on leivinpaperi. Ne dissaa, jotka ei ymmärrä. Minäkin siihen asti , kunnes kokeilin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keksinyt paistinpannun. Syöksykää kauppaan ostamaan. Tapelkaa kuka saa paistinpannun.
ap
Paistettu ruoka, varsinkin lohi , on pahaa. Uunissa tulee hyvää, mutta air fryer on todella nopea ja hyvä laite. Itselläni ei ole, mutta olen usein sellaisen kanssa tekemisissä muuten
Vihoviimeistä on uunilohi, pahaa. En tee koskaan. Epäilen että airfyerillä tulee samanlaista. Paistinpannussa pastettu lohi on syötävää.
Mulla on tullut sellaanen hytinä et ihmiset ei pese Airflyeriä ilmeisesti koskaan? Eikö siinä ole sellaanen botulismin vaara?
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen lämmittää nuotiollakin tai grillissä.
Mikähän oli aloituksen pointti?
Taisi tulla trollaamaan airfryereiden käyttäjiä.
Tosin tuntemani airfryereihin siirtyneet eivät omista liettä laisinkaan niin eivätpä voi paistinpannuakaan kättä lämpöisemmäksi saada.
En muista mistä opin lohenkypsennys-tsydeemin, missä valurautapannu ensin kuumitetaan hyvinkin kuumaks, sitten hyppysellinen suolaa pannuun, siihen lohenpala jonka oma rasva riittää kypsennykseen, ja kanneksi paperi lohenkääreestä (tuppaa roiskimaan rasvaa). Tykkään vallankin siitä pannuun erottuvasta rasvasta, siihen on hyvä dipata ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Airfryer onkin ainakin itselle lähinnä uunin korvike. Sinkkutaloudessa ei viitsisi aina valtavaa uunia lämmittää, että saa tehtyä 1-2 annosta vaikka uunivihanneksia. Airfryer on sopivan kokoinen ja nopea.
Uunivihanneksetkin onnistuu paistinpannulla tosi helposti. Paistotulosta voi säätä tehonsäätimellä ja sillä paistaako kannella vai ilman. Tuommoinen puolivalmiste tulee valmiiksi muutamassa minuutissa.
ap
Teen mä joskus kasvislisäkkeitä pannullakin, mutta siitä on enemmän vaivaa kun täytyy sekoitella kypsennysaikana, ja jotenkin tulee vähän eri makuisia kuin pitkään uunissa hauduttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopee? Ja sen nopeen jälkeen peset sitä 20 minsaa? Paistinpannulla saat kyllä vaikka siitä lohesta parempaa, ensin nahkapuoli tilkassa rypsiöljyä, ripottelet suolan ja pippurin+valkopippurin, käännät kun noin puolet kypsää, tilkka rypsiöljyä ja voi nokare. Viheltelet kunnes kypsä ja sisältäkin kypsä vaalee väri. Naami. peset pannut kun jäähtynyt 1 minsa.
Paistaminen pilaa lohen. Yök
Airfyer on nopea putsattava. Siinä on leivinpaperi. Ne dissaa, jotka ei ymmärrä. Minäkin siihen asti , kunnes kokeilin
Ne roiskeethan on siellä ylhäällä...? Ja vuokien sivuilla. Eihän se puhdas ole jos heität vain sen leivinpaperin roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeittimellä voi tehdä myös kaurapuuroa.
Kahvinkeittimellä olen lämmittänyt lihapullia ja tehnyt myös pussimuusia. Asuin silloin alivuokralla enkä halunnut mennä talon keittiöön kokkaamaan vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. Tästä on jo tosin 50 vuotta aikaa, enää ei onneksi tarvitse käyttää kahvinkeitintä ruoan valmistukseen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottoasti. Ja rasvaton. Minulla ei sitä ole, mutta arvostan laitetta. Todella nopea ja kätevä.
Ei paistinpannuunkaan tarvi välttämättä laittaa rasvaa, jos ei halua. Ei lohelle, ei vihanneksille. En ymmärrä miksi puolivalmistevihannekset pitää lämmittää erillislaitteella, ilmakypsentimellä?
ap
Paistinpannun voi tilata netistä. Vaikka se ihmepannu jota kaikki euroopan keittiömestarit on jo vuosia käyttäneet. Ei tarvii myrkyttää itseään PTFEllä. Nyt sen saa ostaa myös ihan tavan tallaaja. Sieltä vaan venäläiseltä verkkosivustolta laitatte sinne luottokortin numeron ja ihan mitä ne nyt sattuu teiltä kysymään. Onnea tilaukselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunivihanneksetkin onnistuu paistinpannulla tosi helposti. Paistotulosta voi säätä tehonsäätimellä ja sillä paistaako kannella vai ilman. Tuommoinen puolivalmiste tulee valmiiksi muutamassa minuutissa.
ap
Teen mä joskus kasvislisäkkeitä pannullakin, mutta siitä on enemmän vaivaa kun täytyy sekoitella kypsennysaikana, ja jotenkin tulee vähän eri makuisia kuin pitkään uunissa hauduttaen.
Joo. Toki oikeassa uunissa vihanneksista tulee erilaisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoin hyvä ohje, rypsin tilalle vaan aito voi.
Lohen voi valmistaa myös saunassa, jos sen kuumentaa. Samalla voi saunoa, jolloin hyöty on kaksinkertainen.
Varmasti voi paistaa paistinpannulla, mutta kun tuli airfryer hankittua on se mullistanut mun ruoanlaiton. Olen ihan onneton ja laiska laittamaan ruokaa, mutta nyt saan just hyvän lohipalan, pihvin tai kanapalan ihan tuoreesta paistettuna, vaikka eineslaatikon kylkeen. Samoin onnistuu pakasteista kanapihvit, wieninleikkeet, kalapuikot/isommat palat, seitipalat. Kaikki samalla reseptillä:10 min 200 C, kääntö ja 10 min 180/200 C. Grillimakkarasta tulee tosi hyvä 12min 200 C. Muut lisukkeet mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottoasti. Ja rasvaton. Minulla ei sitä ole, mutta arvostan laitetta. Todella nopea ja kätevä.
Ei paistinpannuunkaan tarvi välttämättä laittaa rasvaa, jos ei halua. Ei lohelle, ei vihanneksille. En ymmärrä miksi puolivalmistevihannekset pitää lämmittää erillislaitteella, ilmakypsentimellä?
ap
Millä lämmität sen pannusi jos ei liettä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei pidä, saat kyllä lämmittää ihan niin kuin haluat, älä huoli. Maailmassa taitaa olla paljon muitakin ihan arkisia asioita mitä et ymmärrä?