Ei taida olla normaalia 40 v mies ja velkaantunut noin 46 tuhatta euroa
Joo tilanne on tämä olen velkaantunut ja velkakierteessä, paljon ei ole rahaa ja vanha auto. Menee palkasta 700 € kk lyhennykseen ja laina ei ees lyhene, maksan 2 kulutusluottoa ja 3 luottokorttia, hävettää mutta tilanne on nyt tämä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
toiset tuole nauttii ajellaan hienoilla autoilla on rahaa matkustella jne,, kristus että ottaa päähän
Mikä siinä ottaa päähän? Sekö etteivät ne toiset ole sössineet raha-asioitaan yhtä pahasti kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva joskus saada elämässä jotain edes hieno auto tai jotain
Mitä olet tehnyt sen eteen? Suurin osa meistä ei saa perintöä eikä ylipäätään yhtään mitään ilmaiseksi. Olet selvästikin yrittänyt saada jotain, kun olet ottanut velkaa velan päälle. Vai väitätkö että joku muu on velkaantunut sinun nimissäsi ja pakottanut sinut pelaamaan ja juomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt sen eteen? Suurin osa meistä ei saa perintöä eikä ylipäätään yhtään mitään ilmaiseksi. Olet selvästikin yrittänyt saada jotain, kun olet ottanut velkaa velan päälle. Vai väitätkö että joku muu on velkaantunut sinun nimissäsi ja pakottanut sinut pelaamaan ja juomaan?
No en ole oikein tehnyt mitään.. tilanne vaikea. Nyt on keikkatyö mistä saa rahaa. Silti ei velka lyhene kun tykkään käydä baareissa
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla tuon verran plussalla, asuntoa jo maksettuna
Itse nelikymppisenä rakensin uuden ja otin 200 000€ lisää lainaa. Entiset olivat maksettuja ja olin velaton. M40v
Minä otin kolmekymppisenä yksin 100000e asuntolainan. Pikkuhiljaa makselin pois.
Voitko maksaa suurimman koron lainaa edes hiukan enemmän kuukausittain, ja säästää rahan muusta elämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toiset tuole nauttii ajellaan hienoilla autoilla on rahaa matkustella jne,, kristus että ottaa päähän
Mikä siinä ottaa päähän? Sekö etteivät ne toiset ole sössineet raha-asioitaan yhtä pahasti kuin sinä?
Tiedän ihmisiä jotka ajelevat autolla, josta on suuri velka korkoineen. Tiedän myös ihmisiä jotka matkustelevat visaa viguttaen säästämättä matkabudjettia ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole oikein tehnyt mitään.. tilanne vaikea. Nyt on keikkatyö mistä saa rahaa. Silti ei velka lyhene kun tykkään käydä baareissa
Ja kenen vika se on että tykkäät juoda rahasi?
Allu, kohta sulta varmaan loppuu työt. Sitten saat alkaa kokopäivä toimiseksi juopoksi.
Mulla on enemmän velkaa ja vähemmän ikää. 38v ja asuntolainaa vielä 55000€ jäljellä, otin tosin hyvän lainasopimuksen ja menee ihan mukavasti.
No elämässä on ihan valinnanvapaus
Voi siirtää kulutusta myöhemmäksi ja saada näin säästöille tuottoja ja osinkoja
Tai voi siirtää kulutusta aikaisemmaksi ja maksella korkoja, kuluja, tai jopa perintä- ja ulosottomaksuja