Pirkanmaan hyvinvointialue aikoo periä 150 euron maksua vainajasäilytyksestä
Kallista on elää ja kuolla.
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011607310.html
"PIRKANMAAN hyvinvointialue aikoo ottaa käyttöön kokonaan uuden maksun. Vainajasäilytyksestä halutaan periä 150 euron maksu.
Aluehallitus päättää asiasta ensi viikolla. Maksua aletaan periä heti, kun laskutuskäytännöt mahdollistavat sen. Vainajan säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset menevät esityksen mukaan kuolinpesälle."
Kommentit (57)
Tehokkaampaa olisi vain hävittää ruumis tietyn ajan jälkeen, ellei jatkoajasta anneta tuomioistuimen päätöstä.
No pitää käydä hakemassa muori sitten omaan pakastimeen odottelemaan polttohautausta.
Vierailija kirjoitti:
No pitää käydä hakemassa muori sitten omaan pakastimeen odottelemaan polttohautausta.
Kuulemma kompostoiminen on ekologisinta.
Pian perheet joutuvat öisin laskemaan vainajansa salaa tammerkoskeen hallituksen leikkauksien takia!!!
Kuoleminen on kallista. Aina ollut.
Jollainhan se aluejohtajien palkka täytyy kattaa
Onko pirha hybridivaikuttajien hallussa vai miksi uutiset sieltä ovat kuin Venäjältä? Epätodellista touhua.
Kannattaa kuolla vain, jos olet joko tosi rikas tai tosi köyhä. Rikkaalla on varaa ja tyhjätaskulle maksetaan Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko pirha hybridivaikuttajien hallussa vai miksi uutiset sieltä ovat kuin Venäjältä? Epätodellista touhua.
h0m0p0rnmestarin kontrollissa 🤮
Mikään laki ei määrää, että kuollut pitäisi viedä kylmiöön.
Olen sopinut omaisteni kanssa että minut pitää hakea sairaalasta (jos sairaalaan kuolen) kotiin ruumislaudoille josta hautaustoimisto noutaa. Minua ei saa sairaalan kylmiöön laittaa.
Ihmisten täytyy tässä asiassa toimia niin kuin oikeaksi tuntevat. Kaikkea ei pidä ottaa vastaan edes hyvinvointialueelta, etenkään perusteettomia, keksittyjä maksuja. Kun hyvinvointialue rahastaa tuolla hävyttömällä ja perusteettomalla tavalla, minulla oli oikeus tehdä eläessäni omaisteni kanssa em. diili. Kehoitan samaan muitakin joilla mahdollisuus vainajan asianmukaiseen säilyttämiseen kotona on.
Vierailija kirjoitti:
Jollainhan se aluejohtajien palkka täytyy kattaa
Minun kuolemani ei tule kartuttamaan aluejohtajan vuosipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei parane kuolla
Kohta ei ole varaa kuollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pian perheet joutuvat öisin laskemaan vainajansa salaa tammerkoskeen hallituksen leikkauksien takia!!!
Pirkanmaan Ganges.
Kerrankin löytyi perittävä asiakas joka ei pakoile velkojia.
Kannattaa kuolla lopulta niin, että kuolinpesä on vahvastivelkainen. Ei kukaan tuotakaan laskua silloin sitten maksa.
Tästähän oli joskus juttua, että vainajien kylmäsäilytystilat eivät riitä. Ehkä tämä on yksi tapa yrittää ratkaista tuota.
Mutta eihän omaiset sille voi mitään, että alueella ei ole tarpeeksi kylmäsäilytystilaa. Ihan yhtä hyvin voisi terveyskeskukseen tulevilta papoilta ottaa rollaattorin parkkimaksua 80 euroa per kerta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei määrää, että kuollut pitäisi viedä kylmiöön.
Olen sopinut omaisteni kanssa että minut pitää hakea sairaalasta (jos sairaalaan kuolen) kotiin ruumislaudoille josta hautaustoimisto noutaa. Minua ei saa sairaalan kylmiöön laittaa.
Ihmisten täytyy tässä asiassa toimia niin kuin oikeaksi tuntevat. Kaikkea ei pidä ottaa vastaan edes hyvinvointialueelta, etenkään perusteettomia, keksittyjä maksuja. Kun hyvinvointialue rahastaa tuolla hävyttömällä ja perusteettomalla tavalla, minulla oli oikeus tehdä eläessäni omaisteni kanssa em. diili. Kehoitan samaan muitakin joilla mahdollisuus vainajan asianmukaiseen säilyttämiseen kotona on.
Onko sinulla tähän tarkoitukseen kylmäsäilytystilat?
Tarkoittaa että omaiset saa päättää missä vainaja säilytetään. Suoraan kuolinvuoteelta krematorioon vaan. Se joka päättää viedä kropan välissä kylmiöön, se maksaa laskun.
Joo o