Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvan leikkaukset ajaa ihmiset kodittomaksi ja itsemurhan partaalle.

Vierailija
05.11.2025 |

https://yle.fi/a/74-20153111?fbclid=IwY2xjawN4a_1leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjB…

Tätä hallitus halusi ett ihmiset tekee itsarin jouduttuaan kadulle.

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmat ajaa ihmiset kehitysmaiden palkkatasoon. Ja niiden nollatuntisopimukset epävarmuuteen ja stressiin.

Vierailija
202/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on mutta kun ei ihmisille kelpaa. Pitää olla 5000 euron palkka joka hommassa. Tarjosin töitä 3500 bruttopalkalla tavaran kuljettamisesta mutta ei kukaan halunnut töitä. Lopulta löysin vanhan kaverini joka otti työn ja lopulta maksoin sille 3500 euroa kk nettona. Hommia oli paljon joten palkka nousi lopulta. Kaveri teki vuoden töitä minulle ja tienasi hyvin mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hallituksen vika jos ihmiset joutuu kadulle. Minä sain töitä raksalta heti kun hain huhtikuussa. Olen saanut aina töitä. Asenne ratkaisee jos ei ole nirso työn suhteen. Monet ei halua että kädet likaantuu tai tulee hiki töissä joten eivät ota töitä vastaan.

Vierailija
204/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sosiaalityöntekijä 15 vuotta ja köyhien rahat meni lähinnä alkoholiin, pelaamiseen. Sain viikossa kymmeniä hakemuksia täydentävään toimeentulotukeen koska ei muka ollut rahaa vuokraan ja ruokaan. Selvitettyäni työttömien asioita niin  näin miten oli pelattu netin raha pelejä 200 eurolla. Muun muassa monella oli paffin pelisivustolla pelitili. Kun pyysin tiliotteita ja myös paffin omia tositteita rahan talletuksistä niin se oli järkyttävää. Monet oli pelanneet 100-200 euroa päivänä jolloin tukirahaa oli tullut tilille.

Tämä on mielenkiintoista.

Minne muualle otin yhteyttä kun selvittelit asiakkaan tilannetta?

Ottavatkohan nykyään yhteyttä Temuunkin selvittääkseen, mitä toimeentulotukea tarvitseva on ostanut.

Et taida ymmärtää. Jos työttömän tiliotteessa lukee että on tallettanut rahaa johonkin pelifirman tilille niin sosiaalityöntekijä pyytää työttömältä sen pelifirman rahansiirtotiedot. Joko valokuva tai PDF versio. Niissä pelifirmoissa jokaisella asiakkaalla on oma tiliote tavallaan  ja se pitää lähettää myös kelaan tai sossuun. Niistä näkee voitot ja tappiot.

Vierailija
205/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on mutta kun ei ihmisille kelpaa. Pitää olla 5000 euron palkka joka hommassa. Tarjosin töitä 3500 bruttopalkalla tavaran kuljettamisesta mutta ei kukaan halunnut töitä. Lopulta löysin vanhan kaverini joka otti työn ja lopulta maksoin sille 3500 euroa kk nettona. Hommia oli paljon joten palkka nousi lopulta. Kaveri teki vuoden töitä minulle ja tienasi hyvin mielestäni.

Haista valehtelija paska.

Vierailija
206/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihmettelee, miksi itsemurha, niin syyhän on pohjimmiltaan toivon puute. Sekin vielä, että kusessa on juurikin semmoiset ihmiset, jotka eivät syystä tai toisesta halua kilpailla muiden ihmisten kanssa jostakin asiasta x tai y. 

Vierailija
207/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitus sille mitään voi, että osa ihmisistä on luusereita. Lopettakaa jo hallituksen syyttely siitä, että jotkut ovat sössineet asiansa.

Vierailija
208/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettu tänä vuonna kodittomuus ja se kuinka yhteiskunta jättää heitteille. Jos tästä vielä joudun kodittomaksi, lähden vaatimaan oikeuksiani väkisin. Meitä on muutama muukin. 

Luuseri. Olet kodittomuutesi ansainnut. Ihan itse. 

Vierailija
209/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tällaisiä ideologisia avauksia, joilla pelotellaan ihmisiä. Itse elän toimeentulotuella. En valita. En voi matkustella yms mutta mitään ei puutu.

No kiva, sillä useimmilta puuttuu. Minultakin.

Vierailija
210/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on jo aiheuttanut itsemurhia

Vierailija
211/211 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajennettua itsemurhien aaltoa odotellessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän