Lapset pyytää rahaa
Jotenkin masentava ilmiö tänään..Kaupan ulko-ovella klo 14.
2 tyttöä n . 10-12- v. Menin kauppaan ja toinen tytöistä kysyi : Anteeksi , olisiko teillä antaa käteistä ? Kysyin että mitenkä paljon ? Kuulema pienikin summa olisi avuksi..Eivätkö vanhemmat opeta että ei kerjätä rahaa aikuisilta...Sellainen on noloa !! . Annoin eurot molemmille. Kauppa oli täynnä lähikoulun oppilaita. Kaikki iältään 9-12 - v. Mikä tähän on syynä ? Lapset ei syö koulussa ja kaupasta haetaan mieleisiä herkkuja nälissään...
Kommentit (4)
Monilla on juoppo vanhemmat joten ei lapset saa rahaa. Minun vanhemmat oli juoppoja joten en koskaan saanut viikkorahaa. Varastimme veljeni kanssa myös itselleni vaatteita koska vanhemmat ei ostaneet. Varastaminen oli nuorena tosi helppoa ja aloin varastaa merkkivaatteita ja myin niitä ja tienasin rahaa.
On se kumma, että nykylapsille ei kouluruoka kelpaa.
Ennen vanhaan kelpasi, kun ei oltu totuttu roskaruokaa vaan kotiruokaan.
Itsellä kakskymppinen tytär ja ronkeli oli kouluaikaan muiden mukana.
Minä ehdin aloittaa oppikoulun silloin kun sellainen vielä oli. Siellä oli kuulkaas maksullinen ruoka. Oli ruokakortit, jotka rei'itettiin. (Pieni osa söi leipäeväitään.)
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että nykylapsille ei kouluruoka kelpaa.
Ennen vanhaan kelpasi, kun ei oltu totuttu roskaruokaa vaan kotiruokaan.
Itsellä kakskymppinen tytär ja ronkeli oli kouluaikaan muiden mukana.
Minä ehdin aloittaa oppikoulun silloin kun sellainen vielä oli. Siellä oli kuulkaas maksullinen ruoka. Oli ruokakortit, jotka rei'itettiin. (Pieni osa söi leipäeväitään.)
Minäkin olen käynyt oppikoulua, ja vanhempani maksoivat ruoan. Mutta sekä kansa- että oppikoulussa söin tosi huonosti, se ruoka ei nyt vaan maittanut. Enkä ollut tottunut roskaruokaankaan. Mutta olihan ne koulun ruoat mitä oli.
Ja myös me haettiin sitten karkkia kaupasta.
Karkkia ne ostaa ja vanhemmat eivät anna rahaa koska haluavat että söisivät oikeaa ruokaa, älkää muutkaan ihmiset antako sitä rahaa heille!