Suomessahan on tosi hyviä hoitajia sairaaloissa. Pojan silmät liimattiin kiinni.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/91a778a6-ba4a-45f3-bb06-41978c2b2a78
Ihan ammattitaitoista väkeä on ei kannata pelätä hoitovirhettä.
Kommentit (84)
Jutussa ei kerrota auttoiko tuo toimenpide siihen vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle meinattiin sairaalassa antaa ihan väärä, ilmeisesti toisen henkilön lääkepiikki. Onneksi olin skarppina, mitä jos olisin ollut muistisairaus tai muuten taju kankaalla?
No kyllähän väärien lääkkeiden antamista tapahtuu välillä, myös muistisairaiden ja taju kankaalla olevien kanssa.
Erilaisissa töissä tehdään erilaisia virheitä, mutta varmaa on, että aina välillä joku tekee virheen. Lääkäreillä ja hoitajilla ne virheet vaan voi olla vähän enemmän ihon alle meneviä, kuin jossain toisessa työssä. Toki monissa muissakin töissä voi sössiä isosti jotain, isommin kuin "pelkkä" väärän lääkkeen antaminen.
Ei koskaan tule väheksyä väärän lääkkeen antamista! Annokset ennen kaikkea on tarkistettava lääkettä annosteltaessa. Jo yksi ylimääräinen KY insuliinia, voi olla kohtalokas, vaikkakin lääkkeen saajalla on diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Ja niin suuri vastuu.
No eikö ole?
No huhtasuo on myös tunnettu ala-arvoisesta kotihoidosta
Vierailija kirjoitti:
Miten hoitajien palkakorotukset liittyvät tähän tapaukseen? Tai koko hoitaja/sh ammattiryhmä?
Huolimattomat sählät eivät palkankorotuksia ansaitse. Tai palkkaa ylipäänsä.
Varmaan lääkäri todennut että " Tuolla käytävällä on potilas jonka haava pitäisi liimata,kyllähän sinä Tiina osaat" Eikä sh ole kehdannut ruveta ylempiarvoiselle inttämään vastaan.
Tokihan se taso alkaa laskea kun ei kukaan täysjärkinen nykyisillä ehdoilla jää jos rahkeita on siirtyä muihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
No tehän ette ole itse koskaan ikinä tehneet yhtään virhettä työssänne ettekä olleet koskaan olleet aloittelijoita...
Itseasiassa hoitajien palkankorotuksia kannattaa kannattaa ihan siitä syystä, että alalle tulisi fiksuja nuoria. Olen itse ollut vasta alle kymmenen vuotta hoitoalalla ja nyt jo huomannut trendin, että kun kouluihin otetaan ketä vain, harjoitteluista päästetään läpi ketä vain ja esimiehet palkkaavat ketä vain, kun ei ole parempiakaan niin tuloksena on, että hoitajina häärii aikamoisia latvakakkosia, joilla tulee ihan kummallisia virheitä.
Toki tässä on voinut olla tilanne, että hoitaja on käsitellyt haavaliimaa eka kertaa ja pyytänyt apua toisilta, mutta sanottu vain että "kyllähän sinä osaat". Yksi työpaikkakiusaamisen muoto, että laitetaan tekemään sellaista jossa varmasti epäonnistuu.
Sössön sössön. Aina ilmestyy jostain se yksi kirkasotsainen puolustelija ja asiat parhain päin selittäjä.
Ehkä ensikerralla liimautuu itselläsi suu kiinni ja kädet toisiinsa, niin voit sitten miettiä tämänkin aivopierusi uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hoitsut on palkankorotuksensa ansainneet, NOT.
Nuo ovat TES:n yksityisen alan liitteessä, eivät saaneet niin isoja korotuksia kuin julkisella. Tuon terkkarin operoija on Terveystalo, älysitkö edes lukea itse juttua?
Terveystalo mokaa, KYS paikkaa. Kuka saa laskun? Kuka korvaa potilasvahingon?
Vierailija kirjoitti:
Sattuu sitä kaikenlaista..
Muista tämä lauseesi, jos hoitaja joskus liimaa silmäsi umpeen.
Vierailija kirjoitti:
No tehän ette ole itse koskaan ikinä tehneet yhtään virhettä työssänne ettekä olleet koskaan olleet aloittelijoita...
Itseasiassa hoitajien palkankorotuksia kannattaa kannattaa ihan siitä syystä, että alalle tulisi fiksuja nuoria. Olen itse ollut vasta alle kymmenen vuotta hoitoalalla ja nyt jo huomannut trendin, että kun kouluihin otetaan ketä vain, harjoitteluista päästetään läpi ketä vain ja esimiehet palkkaavat ketä vain, kun ei ole parempiakaan niin tuloksena on, että hoitajina häärii aikamoisia latvakakkosia, joilla tulee ihan kummallisia virheitä.
Toki tässä on voinut olla tilanne, että hoitaja on käsitellyt haavaliimaa eka kertaa ja pyytänyt apua toisilta, mutta sanottu vain että "kyllähän sinä osaat". Yksi työpaikkakiusaamisen muoto, että laitetaan tekemään sellaista jossa varmasti epäonnistuu.
Nyt ihan viime vuosina on kouluun todella otettu ihan ketä vaan ja koulutus on ollut ihanaa etä tai nettiopetusta ryhmätöitä, joita sitten yhdessä väsätään. Ihmettelin millä lihaksilla hädin tuskin lähihoitajaksi päässyt tuttu kirjoitti sh opinnäytetyötä englanniksi, tyhmä kun minäkin olen, voihan sen käännättää toisella.
Aina kun otsikossa lukee "Suomessa", tulee mieleen että mistähän käsin sitä kirjoitetaan.
Ihminen on erehtyväinen...
Kenties käsitti myöskin ohjeistuksen erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lääkäri todennut että " Tuolla käytävällä on potilas jonka haava pitäisi liimata,kyllähän sinä Tiina osaat" Eikä sh ole kehdannut ruveta ylempiarvoiselle inttämään vastaan.
No ei, koska Tiina oli tuosta niin otettu, ja Sykettä on katsottu, joten sankarihoitajana Tiina taipuu vaikka avosydänkirurgiaan lentokoneessa Keravan yllä ilmatilassa, kun neljännen vuosikurssin kandi vähän kehaisee. Itsetunto on kohdillaan molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui Huhtasuon terveyskeskuksessa Jyväskylässä, joka vaikutti äidin mukaan kiireiseltä puolen päivän aikaan.
Homma hoidettiin käytävällä ei edes hoitohuoneessa.
Käsittämätöntä toimintaa. Tämä haavahan tikattiin myöhemmin toisaalla kolmella tikillä ja olisi siis aluen alkaenkin pitänyt tikata eikä liimata.
Ala-arvoista toimintaa monella tasolla tasolla, osaamaton hoitaja, lääkäri ei edes katsonut vaan käski hoitsun liimaamaan haavan.
Rusirockissa sain lasipullon päähän ja se sitten liimattiin. Ei saanut edes painaa SPR:n pisteessä että veri olisi hyytynyt. Hotellissa sain sitten jäitä ja aamulla oli valkoiset pyyhkeet veressä. Miksi ei voinut laittaa paria tikkiä niin olisi ollut siistimpää. Hoitajien ammattitaitoa kyseenalaistan kun kuvitellaan että mitä tahansa voi liimata. Onko tarkoitus päästä potilaasta nopeasti eroon niin että menet julkisen puolen jälkeen yksityiselle. Osaamistasossa on ainakin parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
No huhtasuo on myös tunnettu ala-arvoisesta kotihoidosta
Jutun mukaan tk on Terveystalon tarjoama palvelu, en tiedä miten on nyt, mutta ainakin aiemmin yksityisellä oli hoitajilla huonommat palkat ja sinne jouduttiin, jos julkiselta ei paikkaa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Oliko n e e k e r i???
Oli ja vielä mies.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei kerrota auttoiko tuo toimenpide siihen vaivaan.
Kyllä siinä kerrottiin, ei auttanut, piti Keljossa ommella ja kysissä leikata silmät auki.
Pojan silmät liimattiin kiinni on virheellisesti ilmaistu. Tuosta saa käsityksen että ne liimattiin kiinni tietoisesti, ei liimautuneet vahingossa.