Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessahan on tosi hyviä hoitajia sairaaloissa. Pojan silmät liimattiin kiinni.

Vierailija
05.11.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/91a778a6-ba4a-45f3-bb06-41978c2b2a78

Ihan ammattitaitoista väkeä on ei kannata pelätä hoitovirhettä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen hoitaja ei osannut lukea liima.

On niitä virheitä sattunut suomalaisille hoitajille ihan samalla lailla. Jorvissa aikanaan otettiin vastasyntyneiltä verikokeita ja tarkoitus oli rauhoittaa antamalla sokeritippaa suuhun. Sattui vain niin että jääkaappiin oli vahingossa laitettu samannäköinen väkevää puhdistusainetta sisältävä lasipulllo. Siinä olivat vauvojen ruokatorvet kovilla, ks .https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yle-vauvoille-juotettiin-syovyttava…

Voi kauhia.

Vierailija
82/84 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

63,

lue tekstisi uudelleen. Ei menny ihan, kuten parantelit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin suuri vastuu.

vastuu on lääkärillä

Tiedätkö, mikä on hoitajan vastuu? Hoitaja on vastuussa myös siitä, mitä näkee, mutta kuuntelee muiden ohjeita. 

Omassa työssäni lääkäri muutti asiakkaan lääkitystä. Kukaan ei tuolloin ilmoittanut omaiselle. Sitten minä toimin vapaalta tullessani lääkärin ohjeen mukaan. Mikä katastrofi, kun omainen ei tiennyt ja vaati toisenlaista toimintaa. Vein uuden ohjeen nähtäväksi, ei antanut toteuttaa. No päivystävä pysäytti omaisen. Tähän silloinen esimies ilmoitti, että hän ois menny entisellä ohjeella. Ilmoitin, että minulla siksi monta työvuotta vielä jäljellä, että lupia en halua raastuvassa menettää. Täytyy uskaltaa. Meillä hoitajilla on tukena lääkäri, ei omainen.

Vierailija
84/84 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle meinattiin sairaalassa antaa ihan väärä, ilmeisesti toisen henkilön lääkepiikki. Onneksi olin skarppina, mitä jos olisin ollut muistisairaus tai muuten taju kankaalla?

Minulle antoi harjoittelija toisen potilaan lääkkeet !

Yksi hoitoalan esihenkilö kertoi, että tätä tapahtuu nykyään jatkuvasti. Johtuisiko tämä mahdollisesti siitä, että lähäriksi koulutetaan ne  jotka ei muualle pääse? 

Kokeile!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi