Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle joulu kristillinen juhla?

Vierailija
05.11.2025 |

Minulle on, vaikka olenkin ateisti.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap-ateistille, että joulua vietetään kristikunnassa perinteisesti sen takia, että Jumala syntyi ihmiseksi. Ja ateistit eivät usko Jumalaan. Joten mene nyt vitseinesi jonnekin.

Vierailija
42/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on tsunamin surupäivä.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikka käynkin jouluna kirkossa. Joulukirkko on vaan lapsuudesta tuttu perinne, mutta joululla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Joulua vietettiin Suomessa jo kauan ennen kun kristinusko rantautui Suomeen. 

Vierailija
44/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joululla ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. 

Varmaan siul tosi iso shokki mut joulu on Kristuksen syntyjuhla

Vaan kun ei olekaan. Tämä näemmä sinulle uusi tieto?

Kirjoittaja lienee niitä, jotka luulevat keksineensä ainutlaatuisen tavan ajaa ateistit nurkkaan. Toinen suosittu teema on vuosiluku.

Vierailija
45/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on tsunamin surupäivä.

Kaverin perheessä oli, tai siis kaverilla. Eihän sillä enää perhett ollut.

Vierailija
46/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsuudessani usko oli suvaitsevaista ja turvallista, iloista. Olen kiitollinen että sain sieltä perustan elämääni, joten joulu on minulle kristillinen juhla. Ei kuitenkaan niin merkittävä kuin pääsiäinen. Asun yksin enkä ulkoisesti juuri vietä joulua, vaan sydämessäni. Minua häiritsee joulun kaupallisuus ja hössötys. 

Vierailija
47/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ap-ateistille, että joulua vietetään kristikunnassa perinteisesti sen takia, että Jumala syntyi ihmiseksi. Ja ateistit eivät usko Jumalaan. Joten mene nyt vitseinesi jonnekin.

Tiedätkös sinä muuten mistä juhlan nimi joulu tulee?

Vierailija
48/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antaminen ja saminen jouluna on kristillinen perinne Silloin muistetaan kun Jeesus lapselle tuotiin lahjoja Bethelemis.

Vierailija
49/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli siis, onko sinulle joulu kristillinen juhla? Vastaan ON. Joku edelläolevista vastasi myös On, mutta miksi hänelle oli laitettu paljon alapeukkua.? Tässähän kysyttiin jokaisen omaa mielipidettä, ei sitä mitä mieltä joku muu on toisen mielipiteestä.

Vierailija
50/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluun ei aavikon taikamenot mahdu.

Aavikon taikamenot, sinäpä sen sanoit.

Kiitä luojaasi ettet tiedä mistä puhut.

Oletpas aggressiivinen ja se johtuu aavikon vihajumalan palvomisesta. Ota Ukko Ylijumala sydämeesi ja tunne rauha.

Vierailija
51/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Se on muinainen keskitalven juhla, vastaavi on juhlittu ja juhlitaan melkein kaikissa kulttuurissa uskonnosta riippumatta.

Kristityt ovat sitä koittaneet omia sen jälkeen, kun kristinusko tänne väkisin levitettiin, tappamalla meidän omat opit ja perinteet. Eli sillä perinteisellä lähi-idän uskontojen levitystavalla.

Kristinusko teki saman kaikille vuodenaikoihin perustuville juhlille. Kun ihmiset viettivät joka tapauksessa pakanallisia juhlia, oli helpompi keksiä niille kristillinen merkitys kuin kieltää juhla kokonaan.

Vierailija
52/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja isosti, vaikka kaiken maailman historioitsijat väittäisivät mitä roomalaisesta Sol Invictuksesta tai Pohjolan valon juhlasta. Terv, kristitty mies

Vierailija
53/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

"Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä." Matt. 7:6

Tästä ei kristillisyys parane.

Vierailija
54/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu on tonttujuhla. 

Vierailija
55/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhla ollenkaan. Sitä se on vain ökyille kuten muutkin juhlapäivät. Minä dyykkaan jämät. 

Vierailija
56/56 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulussa ei ole mitään muuta kristillistä kuin se, minkä verran suosikkijoululaulussani Varpunen jouluaamuna mainitaan taivaasta ja Jumalasta.