Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön siivousfirma kyttää saunaosaston vessapaperin kulutusta

Vierailija
05.11.2025 |

Taloyhtiössämme käy kerran viikossa siivousfirma. Sauna lämpenee kahdesti viikossa ja kävijöitä on. Saunatiloissa on erillinen wc, jossa on ollut wc paperia ja käsipaperia. Aina paperia on ollut enkä minä ole huomannut mitään varastamisia.

No, siivoojat olivat jättäneet heippalapun jossa luki että varkaille tiedoksi, emme tuo enää paperia koska joku sitä aina varastaa. (Ei edes varasta, vaan se kuluu käytössä). Ostin sitten parempaa paperia ja vein paketin saunaosaston vessaan.Pitäisikö jättää heippalappu siivoojille? Jos, niin millainen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön hallitus on käskenyt säästämään vessapaperia. Niemisen rouva oli tehnyt valituksen.

Taidan tietää tämän taloyhtiön! Asuin siellä ennen. Tunsin rouva Niemisen, valitti herkästi kaikesta. Välillä kyllä ihan asiastakin.

Vierailija
22/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön hallitus on käskenyt säästämään vessapaperia. Niemisen rouva oli tehnyt valituksen.

Taidan tietää tämän taloyhtiön! Asuin siellä ennen. Tunsin rouva Niemisen, valitti herkästi kaikesta. Välillä kyllä ihan asiastakin.

Oliko Porvoossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yleistä että niitä oikeasti viedään. Kyllä minäkin vein koulusta opiskeluaikoina...

Mää oon työtön ja todellakin täytän yleisövessoissa vesipullot, kääräsen vähän vessapaperia reppuun ja pesen rillit.

Vierailija
24/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että ei koskaan ole niin huono tilanne että pitää varastaa yleisen tilan vessapaperia. 

Minulla oli aikoinaan.

Vierailija
25/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen maksaa jokainen talossa asuva osaltaan, ettei ole yhdentekevää. Meilläkin näyttää olevan parempaa laatua kuin mihin itse raaskitaan. 

Vierailija
26/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina omat vessapaperit mukana

Vierailija
27/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varas on ollut joku joka tietää millä aikataululla siivoojat käy tilassa ja vienyt tarkoituksella aina ennen siivoojien vierailua. Erityisesti jollain vanhoilla säästeliäillä henkilöillä on joskus uskomattoman työläitä keinoja miten he säästävät rahaa.

Tuntuu epätodennäköiseltä että siivoojat olisi väärässä siitä varastetaanko paperia vai ei.

Vierailija
28/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yleistä että niitä oikeasti viedään. Kyllä minäkin vein koulusta opiskeluaikoina...

Oikeasti yleistä että siivoojat nyysivät taloyhtiön vessaan kuuluvia rullia?

Ymmärsin, että yleisesti yleistä, että niitä eri paikoista varastetaan. Onhan vararullat melkein joka paikassa jonkunlaisen lukon takana.

Ohis

Kirjastoista varastetaan WC-paperit, käsipaperit jos eivat ole rullassa , ruuvataan=varastetaan vaatekoukut, ...

Paras minkä olen kuullut on kun vessakopin saranat olivat lähteneet kävelemään. Kirjastossa sekin. Nykyään pitäisi kaikki pultata kiinni ettei kukaan vie.

Vierailija
29/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikestaan ihmettele tuota. Itse olen siivousalalla ja joo kyllä, paperia varastetaan. Jos esim.invavessaan, jossa ei ole lukollisia telineitä, laitan 3 rullaa paperia, menen seuraavana aamuna siivoamaan, niin kas, ei yhtään rullaa jäljellä eikä myös rullien hylsyjä roskiksessa.

Joskus säilytetään altaitten kaapeissa papereita, niin sieltä katoilevat.

Tilassa, jossa käytetään kankaisia pyyherullia, olen tavannut laittaa käsipaperipaketin tai kaksi pöydälle, koska tiedän, että moni mielellään niistää nenänsä tai pyyhkii kasvojaan mieluummin niihin kuin vessapaperiin. Välillä sitten tulee aikoja, että paperit katoavat päivässä, mutta roskikset tyhjiä, niin ei siinä paljoa tarvitse järkeillä, mitä on käynyt. Naisilla on monesti tapana nakella muuten noita käsipapereita lattialle. Kun parina päivänä peräkkäin noukin noita pitkin lattiaa, niin ystävällinen eleeni loppuu hetkeksi ja papereita en pöydälle jätä, pyyhkiköön nenänsä vaikka hihaansa.

Ei tuo papereitten tilaaminen, kuskaaminen ja telineisiin laittaminen niin kivaa ole, että sitä varkaitten takia tekisi. 

Siivoojat ovat kuitenkin niitä, joille valitetaan, kun paperit ovat loppu.

Kauan samoja tiloja siivonneet pystyvät arvioimaan paperien kulutusta eri vessoissa huomioon ottaen joitakin muuttuvia tekijöitä. Joten luulen, että aapeenkin tapauksessa ne siivoojat ovat parempia arvioimaan paperien oikean menekin, kuin kerran, kaksi viikossa saunaa käyttävä aapee.

Vierailija
30/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varas on ollut joku joka tietää millä aikataululla siivoojat käy tilassa ja vienyt tarkoituksella aina ennen siivoojien vierailua. Erityisesti jollain vanhoilla säästeliäillä henkilöillä on joskus uskomattoman työläitä keinoja miten he säästävät rahaa.

Tuntuu epätodennäköiseltä että siivoojat olisi väärässä siitä varastetaanko paperia vai ei.

Kohtahan se selviää, kun nähdään viekö joku rullia jotka sinne vein. En tosin usko, talossa asuu fiksua porukkaa.

ap

Vierailija
31/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti yleistä että siivoojat nyysivät taloyhtiön vessaan kuuluvia rullia?

Ymmärsin, että yleisesti yleistä, että niitä eri paikoista varastetaan. Onhan vararullat melkein joka paikassa jonkunlaisen lukon takana.

Ohis

Kirjastoista varastetaan WC-paperit, käsipaperit jos eivat ole rullassa , ruuvataan=varastetaan vaatekoukut, ...

Paras minkä olen kuullut on kun vessakopin saranat olivat lähteneet kävelemään. Kirjastossa sekin. Nykyään pitäisi kaikki pultata kiinni ettei kukaan vie.

Venäläisillä teettää tuota.

Vierailija
32/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy ensin asialla ja menee sen jälkeen suihkuun, ei tarvitse.

Vierailija
33/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lappu sinne että saa ottaa tarpeeseen.

Vierailija
34/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pellefirma teillä on?!

Vierailija
35/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aikoinaan vietyä rulla pari kertaa taloyhtiön vessasta. Ei köyhyyden takia vaan koska oli vessapaperi unohtunut ostaa ja tilanne päällä 

Vierailija
36/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ostaa palvelun siivousfirmalta ja voi sen tarpeen mukaan kilpailuttaa sellaiseksi joka ei kyttää vessapaperirullia.

Huokaus! Taloyhtiön hallitus on se joka kyttää paperin kulutusta! Siivousfirma laskuttaa paperinhankintakulut ja isännöitsijä/hallitus on tähän puuttunut.

Olin vuosia hallituksessa ja ehdotin saunan vessaan hankittavaksi käsisaipuaa. Puheenjohtaja oli sitä mieltä ettei missään nimessä hankita koska sitä kuluu sitten niin paljon. No lopulta saippuaa saatiin meidän muiden hallituksen jäsenien painostuksesta. Bliviä on ollut eikä kukaan varasta tai muutakaan. Saatiin sitten myös vessapaperia ja jopa käsipaperia. On varmaan närästänyt puheenjohtajaa toisenkin kerran tällainen tuhlaus :)

Vierailija
37/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun aloimme puolittamaan rullat on varastelu loppunut.

Suosittelen myös oppilaitoksiin, AMK, yliopistot  ja julkiset  vessat. . 

Vierailija
38/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko viimeinen saunoja, vai mistä tiedät ettei kukaan varasta paperia?

Wc-paperit kyllä laskutetaan talonyhtiöltä, joten meille siivoojille ihan sama jos joku ne varastaa. 

Vierailija
39/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus töissä sairaalassa. Poliklinikan käytävällä käveli ulkopuolelta tullut henkilö, ei siis edes potilas, jonka mustan samettihameen kätköistä löytyi WC paperisäkki.  Ei kai nää sinunkaan ole, kuului selitys, kun joutui puhutteluun.

Vierailija
40/58 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että ei koskaan ole niin huono tilanne että pitää varastaa yleisen tilan vessapaperia. 

Siivoojilla on paskat palkat. Ja monta taloyhtiön vessaa, johon voi olla uusimatta rullaa.

Ei siivoojat niitä papereita maksa. Taloyhtiö maksaa papereista siivousfirmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme