Ihmiset lytätään nykyään mediassa, todella kevyin perustein. Media itse ei ota mitään vastuuta, vaan lietsoo enemmänkin tätä
Media saa mainostuloja klikkausten perusteella ja kaikki inhimillisyys siirretään syrjään. Tämä on oikeasti järkyttävää seurattavaa, kun on empaattinen ihminen.
Tähän asioiden tilaan ei ole oikeastaan mitään tehtävissä. Toimittajan palkka/työpaikka mitataan sillä miten suosittuja kukin juttunsa on. Päätoimittajat onnistuu kun homma toimii ja rahaa tulee. Tässä ei sitten inhimmillisyyttä mahdu mihinkään rakoseen.
Uhrin paksu nahkakaan ei aina auta, kun voi lähteä paskamyrskyjen takia työpaikka alta. Myös ettei saa uutta työtä tämän lokakampanjan jälkeen.
Kommentit (2)
Media myös lietsoo kansan kahtiajakoa, aiheuttaa sotapaniikkia ja pelkoa ja väittää, että hyvinvointiyhteiskuntamme on romuttunut.
Itse olen toimeentulotuella ja sairas. En voi tuhlailla, mutta saan ilmaiset lääkkeet, ilmaisen terveydenhuollon, ja vuokran ym jälkeen jää 600 euroa, jolla ostan ruuat ja muut tarpeeni. Olen saanut hoitoa sairauteeni ja nopeasti jos on ollut akuutti tilanne. Kontrolleissa ja pikku vaivoissa odotellut 2-6kk.
Kaikki tietävät viimeistään nyt, että on Ukrainan sota, että Venäjä hybridisotii, että mikä tahansa juttu voi olla valetta, että Venäjällä joka viikko haukutaan ja uhkaillaan Suomea jne jne. Ei noita tarvitse koko ajan toistella mediassa. Vasta sitten, kun tapahtuu jotain merkittävää, uutta.
Kansan kahtiajakoa edistetään mediassa ahkerasti. Vihervassarit, persut, maalaiset ja kaupunkilaiset, nuoret ja vanhat, miehet ja naiset jne jne. Aina otetaan vain toisen osapuolen kanta 100% totuunena, vaikka sellaista ei ole. On vain erilaisia ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa erilaisine mielipiteineen.
Lukija lopulta arvioi lyttäämisen motiivit ja oikeellisuuden.
On ihmisiä jotka sietävätkin saada huutia. Ihan yhtä lailla media myös nostaa palvoo imelöi ja ylistää. Tähän on syytä suhtautua yhtä varauksella: mitä halutaan myydä tämän persoonan välityksellä.
Voi myös miettiä millaisia medioita kuluttaa, vaihtoehtoja löytyy. Lukijan älyn aliarviointia kannattaa aina boikotoida.