Onko sinua säälitty ammattisi vuoksi?
Olen sairaanhoitaja ja työssä on hyvät ja huonot puolet, kuten muissakin töissä. Parhaimmillaan työ on tosi palkitsevaa ja siitä saa onnistumisen kokemuksia. Vaikka se kakan pyyhkiminen ja ikäihmiselle vaipan vaihtaminenkin on palkitsevaa, kun ajattelee että hänelle tulee parempi olo, kun on taas puhdas vaippa ja jee, vatsakin toimi. Minä en näe omaa työtäni paskaduunina, vaikka se joskus konkreettisesti aivan sitä itteensä onkin.
Ei ole kuitenkaan yks tai kaksi kertaa, kun yleensä iäkkäämpi henkilö on voivotellut: "Voi voi tyttörukka, kun joudut tämmöstä tekemään!" Ja on sanottu ihan suoraankin: " On sinulla kyllä surkea työ ja surkea palkka! Miksi pilaat nuoren elämäsi täällä?" Minulle tulee tuosta sanomisesta ihan oikeasti aika kurja olo. Kaikki ammatit on tärkeitä, niin myös hoitoalan ammatit. Jos kukaan ei tekisi tätäkään työtä, niin mitähän sitten kävisi? Ylipäätään tuntuu, että julkisuudessakin puhutaan hoitoalan ammateista aina negatiiviseen sävyyn. Ammatti se on siinä missä muutkin ja veroja maksetaan samalla tavalla kuin muutkin.
Onko muiden ammattia arvosteltu päin naamaa ja mitä teet työksesi?
-Tanja
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. En edes kerro ihmisille työpaikkaani, se aiheuttaisi vain kateellisuutta ja arvostelua.
Minäkään en kerro, mutta kyllä he arvaa kun vien heille lääkkeitä, vaihdan haavasidoksia ja vaippoja, autan syömään ja peseytymään, katetroin, kanyloin ja juttelen mukavia.
Tai no esittäydyn mä yleensä uudelle potilaalle, että oon sairaanhoitaja se ja se. Et kyllä he ehkä siitäkin arvaa.
-ap
Minua on säälitelty, vaikka pidän työstäni kovasti. Opetan yläkoulussa äidinkieltä ja kirjallisuutta ja tykkään teineistä. 😄 On vaikeita päiviä ja viikkoja ja aina iltatyötä, mutta joka työssä on hyvät ja huonot puolensa.
Lähinnä heitetty huuhaa-humanistiläppää ja että valmistun työttömäksi
On, koska teen puhelinmyyntiä (tehnyt jo vuosia). Noh, teen 6h työpäiviä liukuvalla työajalla ja brutto on 3300-4500e kuussa mikä on minulle ihan riittävä.