Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasujan illat?

Vierailija
04.11.2025 |

Olen uudessa elämäntilanteessa. Ennen työssäkäyvän äidin perhehärdelliä, nyt yksin kotona. Ei työtä, ei opiskeluja. Pitäisi saada arki rullaamaan jotenkin ja sisältöä päiviin. Oll on tosi avuton. Kaikenlaiset ideat ja ajatukset tervetulleita. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kotona paljon tehtävää, ettei ilos ehdi. Ei sitä tarvitse olla mikään höperö.

Terve ihminen ei muita tuomiste tuntematta ihmistä ja ihmisen elämää. Typerys ajattelee asioita liian mustavalkoisesti ja yksioikoisesti.

Vierailija
42/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu harrastuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uus ukko? Saat passata. ;)

Vierailija
44/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo avaus. Oletkohan masentunut? Kun terve ihminen keksii tekemistä kyllä.

Outo olet sinä. Ihminen voi elämän muutoksen myötä etsiä uutta suuntaa ja tekemistä. Tuohan on vain fiksua kysyä ideoita.

Vierailija
45/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jää kotiin.

Lopputuloksen näet lukemalla vauvapalstaa.

Kotiin saa jäädä. Mieluummin sinne kuin pakonomaisesti säntäilemään riennosta toiseen, jotta ei tarvitsi sietää omaa seuraa.

Rahaakin kuluu.

Vierailija
46/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jää kotiin.

Kotiin saa jäädä. Mieluummin sinne kuin pakonomaisesti säntäilemään riennosta toiseen, jotta ei tarvitsi sietää omaa seuraa.

Mökkihöperöksi sitä tulee. Vaikka muuta väittäisi.

Mulla on kiva koti ja paljon tekemistä kotona. En vielä mökkihöperöksi ole tullut. Mutta mielipiteensä kullakin ja sääli, jos ei kotonaan viihdy.

Vierailija
47/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset lähti maailmalle ja toiselle paikkakunnalle. Työt loppuivat. Pakollinen muutto vei toiseen kaupunkiin. Ystävät jäivät entiselle. Kaikki muutokset jättivät valtavan suuren tyhjän aukon, jota en ole onnistunut täyttämään. Rahatilanne estää maksulliset harrastukset.

Pakollinen muutto kuullostaa raskaalta. Mikä sen aiheutti, jos haluat kertoa? Voisitko sopia vierailuja vanhaan kaupunkiin niiden ystävien luo tai kutsua heitä kyläilemään luoksesi? Onko lähellä kirjastoa? Sieltä hakisin paljon luettavaa, kun aikaa on viimein uppoutua kiehtoviin tarinoihin. Ulkoillen tutustut uuden paikkakunnan eri alueisiin osa kerrallaan. Ehkä löydät vaikka jotain vapaaehtoistyötä, jonka kautta tutustut mukaviin ihmisiin.

Vierailija
48/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jää kotiin.

Meitähän on monenlaisia. Jotkut ei osaa olla yhtään yksin, eikä tehdä mitään yksin, jatkuvasti pitää olla ohjelmaa ja muita ihmisiä ympärillä. Minä kuulun niihin, jotka viihtyy hyvin itseksenikin ja väitän silti olevani ihan täyspäinen ihminen. Käyn töissä, joten viikolla olen päivisin pois kotoa, mutta iltaisin tulee oltua paljonkin itsekseni. Lenkillä käyn ja uimassa silloin tällöin. Koti-iltoina katson tv-sarjoja tai luen ja välillä tulee myös lojuttua puhelin kädessä sohvalla, niinkuin juuri nyt.

Vauvapalstal

No nyt on törkeä kommentti! Taidan minä olla meistä kahdesta kuitenkin täyspäisempi, osaan käyttäytyä toisin kuin näköjään sinä. Ja niin tai vauvapalstalla olemme näemmä molemmat.

Vierailija
49/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aikuisia ja eronnut. Minä olen tv kattelija, en kaipaa iltoihin mitään tekemistä. 

Vierailija
50/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jää kotiin.

Meitähän on monenlaisia. Jotkut ei osaa olla yhtään yksin, eikä tehdä mitään yksin, jatkuvasti pitää olla ohjelmaa ja muita ihmisiä ympärillä. Minä kuulun niihin, jotka viihtyy hyvin itseksenikin ja väitän silti olevani ihan täyspäinen ihminen. Käyn töissä, joten viikolla olen päivisin pois kotoa, mutta iltaisin tulee oltua paljonkin itsekseni. Lenkillä käyn ja uimassa silloin tällöin. Koti-iltoina katson tv-sarjoja tai luen ja välillä tulee myös lojuttua puhelin kädessä sohvalla, niinkuin juuri nyt.

Vauvapalstal

Sun kommentti ei kyllä sillä sun luomalla meriitillä loista. Itsekin olet palstalla siinä missä tuo toinenkin. Pidä suusi suokeammalla, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa!

Vierailija
51/51 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennut käymään seurakunnan yksinasuvien toiminnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme