Kahvilassa perussämpylä jossa kurkkua,juustoa ja tomaattia maksaa jo 5e!
Kommentit (123)
Kun käyn kahvilassa, tykkään että ne tuotteet maksavat riittävästi. Ymmärrän hyvin kuinka vaikeaa liiketoimintaa jonkun kahvilan pitäminen on, joten haluan käynnistäni jäävän katettakin kahvilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä maksaa jos teet itse kotona? Juusto 8€, sämpylät 3€, tomaatti 2€, kurkku 2€, voi 4€.
Mutta tuolla saa tehtyä jo monta sämpylää, joten kappalehinnaltaan niille tulee tosi alhainen hinta verrattuna kahvilan yhteen sämpylään.
Mietipä joskus, paljonko enemmän maksat kaljasta kun menet kantapubiisi. Ja mitä maksais Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä maksaa jos teet itse kotona? Juusto 8€, sämpylät 3€, tomaatti 2€, kurkku 2€, voi 4€.
Mutta tuolla saa tehtyä jo monta sämpylää, joten kappalehinnaltaan niille tulee tosi alhainen hinta verrattuna kahvilan yhteen sämpylään.
Mietipä joskus, paljonko enemmän maksat kaljasta kun menet kantapubiisi. Ja mitä maksais Lidlissä.
En käy pubissa juuri koskaaan nykyään. Hinnat ovat nousseet liian paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika kova hinta sämpylästä. Siksi käyn itsekin aika harvoin kahviloissa. No, kohta taas Madeiralle jossa saa symppiksistä pikkukahviloista kaffen alle eurolla ja kinkku-juustosämpylän parilla eurolla.
Niin saa. Garoto plus Pastel de Nata maksaa yleensä yhteensä noin 2 euroa. Kumma juttu, miksi pystyvät tuolla myymään noita noin asiakasystävälliseen hintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika kova hinta sämpylästä. Siksi käyn itsekin aika harvoin kahviloissa. No, kohta taas Madeiralle jossa saa symppiksistä pikkukahviloista kaffen alle eurolla ja kinkku-juustosämpylän parilla eurolla.
Niin saa. Garoto plus Pastel de Nata maksaa yleensä yhteensä noin 2 euroa. Kumma juttu, miksi pystyvät tuolla myymään noita noin asiakasystävälliseen hintaan
🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta joudut kuitenki ne kaikki ainesosat ostamaan kerralla, et voi ostaa yhtä viipaletta juustoa kaupasta tai puolikasta kurkkua.
En tiedä missä sinä asioit, mutta kovin on kalliit tarvikkeet. Jos on tarkoitus tehdä vain se yksi sämpylä niin ei liene mitään mieltä ostaa pussillista sämpylöitä, kahdeksan euron juustoköntsää ja useita tomaatteja kun kaikkeen riittää se pienin saatavilla oleva pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hei idea! Perusta kahvila missä myyt tuotteita tosi halvalla. Esim. kahvi ja sämpylä 20 senttiä. Varmasti olisi asiakkaita. Kaikki voittaa.
Tee sinä se . Eikö sinulla ole mielipidettä hinnasta?
Kyllä tuo 5e sämpylästä on minulle työssä käyvälle ihan ok hinta. Kahvissahan on tunnetusti kate kohdallaan.
Se on kätevä ottaa myös mukaan, jos on liikenteessä ja syö esimerkiksi ajaessa.
Yleensä kun menen lounaalle, niin jälkiruoaksi saan baariapulaiselta, joka on tyttäresi, pillua paskahuusissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön aina kotona sen sämpylän ja menen kahvilaan vaan vessaan.
Olet varmaan vapaamatkustaja kaikissa muissakin asioissa.
Näissä ketjuissa ei koskaan pidä aliarvioida aloittajan tyhmyyttä.
Varmaan kyseessä joku julkisen puolen työntekijä, jolla ei työvoima- tai materiaalikustannuksista tai työllistämisen kustannuksista ole minkäänlaista käsitystä, mutta mielipide kyllä johonkin vitosen sämpylään kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi kumma juttu, miten esimerkiksi Kambodžassa kahvikupillinen on paljon edullisempi kuin vaikkapa Oslossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta 5 eurosta vähennät heti päältä pois arvonlisäveron, jonka yrittäjä kerää ja tilittää valtiolle, mutta joka ei tuo mitään lisäarvoa itse tuotteeseen.
Korttimaksulaite ei ole ilmainen.
Ei myöskään esim yrittäjän liiketilan vuokra, sähkö, vesi, keittiölaitteet ja kalusteet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta 5 eurosta vähennät heti päältä pois arvonlisäveron, jonka yrittäjä kerää ja tilittää valtiolle, mutta joka ei tuo mitään lisäarvoa itse tuotteeseen.
Korttimaksulaite ei ole ilmainen.
Ei myöskään esim yrittäjän liiketilan vuokra, sähkö, vesi, keittiölaitteet ja kalusteet...
Materiaali- ja työvoimakustannukset plus verot vielä siihen päälle, niin ihmettelen miten jotain sämpylöitä pystyy myymään edes kympillä.
Ei ole pakko mennä kahvilaan syömään sämpylää, voit syödä kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hei idea! Perusta kahvila missä myyt tuotteita tosi halvalla. Esim. kahvi ja sämpylä 20 senttiä. Varmasti olisi asiakkaita. Kaikki voittaa.
Meillä on lähellä K-Market, kahvi 0.50 euroo ja viinerit 0.79 - 1.25 euroo. Näin saman 0.79 euron viinerin kaffilassa 4.50 euroo. On siinä katetta kohillaan.
Hinnoista kannattaa valittaa kerran ja samalla äänestää jaloillaan, koska sillä valittamisella ei ole mitään merkitystä ellei ostokäyttäytyminen muutu samalla.