Miten jaksaa työttömyyttä?
Olen ollut työtön jo 4 vuotta, ikää 48 v. Takana keskeytyneet amk opinnot, ja ulkomaan työkokemus 15 v ajalta, Suomessa pätkätyöt. Amk opintoja en voi enää jatkaa se on selvitetty jo. Suomessa olen tehnyt määräaikaisia sijaisuuksia mutta ulkomailla oli vakituinen työ ( palasin Suomeen 12 v sitten omaisen sairastumisen vuoksi).
Olen 12 v erityislapsen totaaliyh joka ei pärjää yksi iltaisin tai aamulla. Muuten menisin opiskelemaan esim lähihoitajaksi.
Miten jaksan tätä työttömyytä vielä 20 v eläkeikään? Olen väsynyt tähän osattomuuteen kaikesta,, olen aina ollut köyhä Suomessa. Vuokralla asutaan pienessä kaksiossa koskaan ei ole ollut varaa mihinkään ja elämme tt tuella.
Töitä en saa mistään. Osapöivätyötä en voi tehdä kun kaikki tukikuviot menee sekaisin moneksi kuukaudeksi, nytkin elämme kädestä suuhun.
Mietin usein itsemurhaa, kaikki päivät yksin kotona ja iltapäivällä tappelu läksyjen takia lapsen kanssa. Ruuanlaitto,pyykit jne. Meillä ei ole varaa edes telkkariin tai tietokoneeseen.
Kommentit (15)
Hommaa mies tai sitten myy seksiä sillä aikaa, kun lapsi on koulussa. Ei kaikki voi elää onnellista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää lapsia niin saat isommat tuet
Olen yh, ja ikä 49 v...synnytyksessä meni pieleen moni asia ja uutta raskautta ei suositeltu. Olin naimisissa kun lapsi syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa mies tai sitten myy seksiä sillä aikaa, kun lapsi on koulussa. Ei kaikki voi elää onnellista elämää.
Hyi helv. Mielummin tapan itseni kuin myisin seksiä. En halua edes puhua miehille, ja aion elää yksin loppuelämäni.
Huu meita rupeat käyttämään tietysti
Missä lapsen isä? Vie lapsi hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helv. Mielummin tapan itseni kuin myisin seksiä. En halua edes puhua miehille, ja aion elää yksin loppuelämäni.
Ihan on oma vikasi. Monet muutkin naiset joutuu tekemään epämiellyttäviä juttuja että saa itsensä elätettyä.
Vierailija kirjoitti:
Huu meita rupeat käyttämään tietysti
Millä rahalla sen tekisin?
T: ap
Vapaaehtoistyö toisi sisältöä elämään, tietty ei rahaa. Itse tein työttömänä ollessani vuoroja löytöeläintalossa, oli ihana henkireikä ja sain ystäviä. Tuollaisesta poikii myös kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Missä lapsen isä? Vie lapsi hänelle.
Erosimme miehen väkivallan ja raivokohtausten takia ja kun ei välitä lapsesta. Pienenpänä kun olin töissä ja hän etätöissä ei antanut ruokaa koko päivänä lapselle ja jätti usein yksin kun lähti salille illalla ennenkuin ehdin kotiin.
Nyt saa raivareita myös lapselle, repii ja tönii ja huutaa. Poika pelkää isäänsä eikä hakua enää tavata ollenkaan. Viimeksi isänsä kävi meillä tapaamassa poikaa ja se päättyi siihen että kuristi poikaa kun hän vastusti isäänsä joka tyypilliseen tapaansa haukkui poikaa
Pistä se kakara sijoitukseen tukiperheeseen riittävän pitkäksi aikaa jotta saat elämäsi järjestykseen. Se että yrittää yksin pärjätä vailla omaa elämää, omaa aikaa ei vaan toimi. Jos olisit töissä voisit palkata jonkun luotettavan henkilön lapsenvahdiksi ja hengähtää itse. Ai mutta, tota varten se tukiperhe on. Niille maksetaan avokätisesti jotta kestävät nuppivikasten kakaroitten oikut.
Olen täysin tosissani. Tee itsestäsi lasu, kerro neuvolassa ettet jaksa enää vaan mietit päiviesi päättämistä. Ei ne susta välitä mutta toimivat koska et välttis lähtisi yksin. Kenenkään ei tarvitse jaksaa tuollaista yksin vuodesta toiseen. Ja kun saat apua, opiskele vaikka lähäriksi ja mene töihin. Töihin päästyäsi voitkin jatkaa keskeyttäneitä opintoja tai opiskella ihan muuta. Sulla on pitkä työura edessä ja kaikki mahdollisuudet tosta nousta, älä luovuta.
Kerää pulloja
Mene ruokajonoihin
Lapsi huostaan tai sukulaisille asumaan
Opiskele vaikka lääkäriksi
Itse ollut työttömänä jo jonkun aikaa. Elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa. Rahaa mihinkään ylimääräiseen kauheasti ole, mutta eipä tarvitse kuluttaa aikaa jossain töissä hikoilemalla. Jonkun verran tulee touhuttua sitä ja tätä, josta maksetaan, mutta vain joitakin satasia kuussa. Niitäkin tulee tehtyä omilla ehdoilla, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö toisi sisältöä elämään, tietty ei rahaa. Itse tein työttömänä ollessani vuoroja löytöeläintalossa, oli ihana henkireikä ja sain ystäviä. Tuollaisesta poikii myös kontakteja.
Haloo valoja päälle taas. Millä hlvetillä ap fiilistelee jotain vapaaehtoistyötä kun ongelma on ettei vikaantuneesta kakarasta saa hetkenkään breikkiä? Sitoo sen sänkyynsä ja häipyy harrastamaan vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, liian suuri riski. Työvoimatoimisto kun saa tuosta tiedon niin katsovat sinun olevan töisaä, eikä työttömyyspäivärahaa enää makseta.
Hanki lisää lapsia niin saat isommat tuet