Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kirjoitan työhakemukseen fiksusti

Vierailija
16.04.2007 |

että olen totaalisen kypsä kotiäidin hommiin ja valmis työelämän haasteisiin?

Siskot rakkaat auttakaa!!

5v kotiäitiyttä takana ja nyt aion hakea erästä paikkaa, jota on ' haettava' ettei ainakaan myöhemmin harmita ettei tullut edes yritettyä (vaikka en työtä saisikaan). Haluaisin takaisin aikuisten ja ' ihmisten' pariin. Rakastan lapsiani yli kaiken ja olen nauttinut myös kotonaolosta. Nyt olisi kuitenkin aika tehdä jo jotain muuta...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain muutamilla sanoilla ajattelin mainita mitä olen viime vuodet tehnyt ja mitä ne ovat minulle antaneet.

ap

Vierailija
22/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vuoden masennuksesta toipumisen aikana opin vaikka mitä, mutta en kirjoittanut oppimaani hakemukseen.

Esim. sen, että suosta noustaa aina kuten vieteriukko ja että en anna vastoinkäymisten musertaa itseäni.

Hae työtä, mutta keskity TYÖN kannalta tärkeisiin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaiset hermot, hyvän stressin-ja paineesietokyvyn, mainion organisointikyvyn ja taidon pitää kymmenen palloa ilmassa samanaikaisesti. Ja nyt palat halusta päästä soveltamaan näitä taitoja työelämässä.

Vierailija
24/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kai nyt ap mitään romaania ollutkaan kirjoittamassa kotiäitiysvuosistaan. Esim. tuossa yhdessä ehdotuksessa, olisko ollut se kolmonen, kuitataan kahdella lauseella viiden vuoden kotiäitiys! Mun mielestä siinä ei ole yhtään liikaa, jos ei hakemukseen muuta laita! Eri asia, jos joka paikassa muuten alkaa korostaa kotiäitiyttään, mutta ei kai ntässä nyt siitä ollutkaan kyse.

Vierailija
25/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikki:

Eri asia, jos joka paikassa muuten alkaa korostaa kotiäitiyttään, mutta ei kai ntässä nyt siitä ollutkaan kyse.

ap

Vierailija
26/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleen. Olen saanut jokaisen haluamani paikan. Haastattelussa asiasta on kyselty jonkin verran ja silloin lyhyet maininnat ovat riittäneet.

Työpaikkaa haetaan ennen kaikkea koulutuksella ja työkokemuksella, ei eläömäntilanteella ellei kyseessä ole työ, jossa nimenomaan lastenhoitokokemuksesta on hyötyä (esim päiväkotiin hakiessa).

Vierailija
27/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työpaikkaa haetaan ennen kaikkea koulutuksella ja työkokemuksella.

Akateeminen koulutus, ja vain ns. hanttihommia opiskelun ohella + 4 vuotta kotona lasten kanssa. Millä minä " erotun" hakijoiden joukosta? Miten ihmeessä saan töitä!!??

-ei ap-

Vierailija
28/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan sulla koulutus. Ja ole valmis ottamaan lisää hanttihommia näin alkuun, etenkin jos on sellainen työnantaja, jolla on etenemismahdollisuuksia. Kun pääset taloon sisään, voi vakuuttaa työnantajan eri tavalla kuin ulkopuolelta tulemalla.

Vierailija
29/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaatimattomampikin homma vastaan alkuun, et saa heti johtajanpaikkaa vai välttämättä edes koulutustasi vastaavaa hommaa. Ole aktiivinen, yritteliäs ja sinnikäs.

Vierailija
30/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vakityön tällä lauseella:

Lapsenhoitovapaat olen omalta osaltani pitänyt.

Mielestäni äitiysvuosien aikana hankitut taidot kannattaa kuitata sivulauseella. Sen sijaan työnantajaa kiinnostanee se tosiasia, että nää lapsenhoitovapaat ovat nyt kohdaltasi ohi.

Vierailija
31/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kannattaa kysyä ettei vaikuta " typerykseltä joka kyselee itsestäänselvyyksiä" ?

Vierailija
32/32 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse sain vakityön tällä lauseella:

Lapsenhoitovapaat olen omalta osaltani pitänyt.

ap