Kuvaile yksi onnistunut markettivaateostoksesi!
Varmasti melkein kaikilla on ollut markettivaate, joka on ollut salaa ihan mieleinen. Kuvaile omasi!
Itse palasin ostamaan (kympillä alesta) lisää 100% puuvillaa olevia täydellisiä, simppeleitä collegepaitatyyppisiä paitoja ja käytin niitä tosi kauan. Pitivät kutinsa, vaikka käytin kuivuria. Sen jälkeen en ole tainnut puuvillaa Cittarista löytääkään...
Entä te?
Kommentit (49)
Cittarista ostan aina, nytkin viime viikolla, Emma puuvillaisia yöpaitoja. Viimeksi viisi ; 5 :- kpl. Joskus saa kolmellakin eurolla. Kestäviä, kauniin värisiä ja reilut koot aina XXL:n asti. Itse oon kokoa 54-56 ja hyvin mahtuu tuo XXL.
Ostan kaikki vaatteeni ja kenkäni marketeista. Citymarket, Prisma ja HalpaHalli. Ainoastaan osan ulkoiluvaatteista ja -kengistä ostan Luhdasta tai XXL:stä milloin siellä on mojovat alennukset. En tarvitse rekkikaupalla juhla- ja bilevaatteita, en seuraa orjallisesti muotia, enkä ole shoppailijatyyppi joka rakastaa käydä erikoisliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta marketkrääsää.
Minä en osta krääsää mistään.
Ainoa mihin ole pettynyt on MyWear-merkin kengät.
Tokmannin sisäänostaja saisi miettiä tarkemmin mitä vaatteita tilaa, sillä siellä tyyli on liikaa "luokanopettaja" ja kengät heikkolaatuisia lukuunottamatta yhtä ulkoilukenkämerkkiä.
Prsiman vaatevalikoima on hyvä esim. farkkuja saa halvalla ja ne kestää melkein "äidiltä tyttärelle".
B. Young merkiltä on löytynyt kivoja paitoja ja housuja ja yksi jakkukin
Janina F -mekko 10-15 vuotta sitten Cittarista. Pidän vieläkin ja kehuja tulee jatkuvasti. On ihana, joustava ja kaunis arkimekko.
Parhaat talvikengät mitä minulla on koskaan ollut ostin tavallisesta marketista. Vastaavia en ole enää koskaan löytänyt.
Anttilasta ostin aikoinaan ihanan neuletakin, olikohan se puuvillaa. Oli käytössä varmaan kymmenenkin vuotta, kunnes meni niin rikki, ettei siitä kalua enää saanut. En oo enää samanlaatuista neuletakkia mistään löytänyt, harmi. Oli kyllä ihan mun suosikki. 🥰
Vierailija kirjoitti:
No tämähän selittää sen miksi suomalaiset naiset näyttää rumilta tantoilta. Sen lisäksi että ollaan läskejä, pukeudutaan rumimpiin vaatteisiin mitä löytyy. Ja marketit myy just niitä rumimpia vaatteita ihan tarkoituksella koska tantat tykkää. Esim. vaaleansininen on niin rumaväri ettei sovi kenellekään. Neule, voivoi. On kyllä niin tanttaa. Miestä ette saa. Ja jos teillä sattuu olemaan mies, niin se käy taatusti vieraissa kun tolta näytätte.
MIstä ostat "kauniita vaatteitasi"?
Meillä ostarissa on Marimekon ja Nanson myymälät jotka kierrän hyvin kaukaa (🤮), muutamia lähinnä nuorisovaatteita myyviä ja Lindex josta olen vuosien varrella löytänyt vain pari neulepuseroa. Mitään luxusmerkkien myymälöitä ei ole, enkä viitsisi tuhlata vaatteeseen vain sen nimen takia. Sokos ja Kekäle ovat ylihinnoiteltuja. Siispä vaatteet on on ostettava marketeista.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän selittää sen miksi suomalaiset naiset näyttää rumilta tantoilta. Sen lisäksi että ollaan läskejä, pukeudutaan rumimpiin vaatteisiin mitä löytyy. Ja marketit myy just niitä rumimpia vaatteita ihan tarkoituksella koska tantat tykkää. Esim. vaaleansininen on niin rumaväri ettei sovi kenellekään. Neule, voivoi. On kyllä niin tanttaa. Miestä ette saa. Ja jos teillä sattuu olemaan mies, niin se käy taatusti vieraissa kun tolta näytätte.
Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta aika moni nainen a) ei kaipaa miestä, b) ostaa vaatteita omaan makuun ja c) kelpuuttaa ainoastaan miehen, joka arvostaa muutakin kuin pelkkää ulkonäköä.
Yksi parhaista on kotimainen Neulomon trikoomeko Prismasta vuonna 2020. On pitänyt muotonsa ja värinsä ja edelleen käytössä.
Prismasta olen ostanut farkkuja ja alusvaatteita, Tokmannilta perusmallin raidallisia T-paitoja. Taitavat olla tuotemerkkiä nimeltään Pola. Muut vaateostokset teen verkkokaupoissa, kun on ale tai jokin kampanja. Viimeksi kesällä kevyttä sadetta pitävän syystakin puoleen hintaan. Vaatteiden kauneus ei ole pääasia minulle, vaan käyttömukavuus ja sopivuus Suomen säihin. Juhlavaatteet ovat sitten asia erikseen, mutta ei niitä useita tarvita.
Uusin koko sukka, alusvaate ja t-paita varastoni markettituotteilla.
Ostin kokeiluun muutamia tuotteita ja kun löytyi hyvät, niin ostin kyseistä tuotetta kymmeniä. Vanhat lähti kiertoon.
Nyt on kaapissa riittävästi mieleisiä alusvaatteita. Onnea on esimerkiksi pino juuri oikean kokoisia kulutusta kestäviä t-paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ihanan Nanson 4XL-koon tunikan Prismasta 😍
Laihduta
12v sitten kotelomekko silkkimäistä kangasta. Väreinä lilaa, vihreää ja mustaa kuin revontulen kaltaisena kuviona. Samaa lilaa ohut pidempi vinoonleikattu neulostakki.
Prismassa aletangolta yht 21e.
Noilla menty varmaan 20 yritystilaisuutta, omia juhlia jne. Aina joku tulee hypistelemään ja kysymään mistä olen asuni tilannut:)
Molemmat yhä käytössä, neulostakkia käytän kesät talvet joka viikko 1-2 ei ole vanunut eikä nyppyyntynyt.
Varmaan paras vaateostos ikinä hinta-laatusuhteeltaan
Marketissa on nykyään ihan hyviäkin merkkejä. Niin kengissä kuin paidoissakin. Eriasia onkin sitten marketin omat halpamerkit.