Suomi tänään: maisterit työskentelevät siivoojina ja varastohommissa
https://www.ts.fi/ihmisetjailmiot/6786184
Kielitieteilijä pakkaa palapelilaatikoita
Biokemisti tiskaa henkilöstöravintolassa
Oikeustieteilijä on vartijana
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi ensimmäistä ymmrrän, mutta tuo viimeinen ihmetyttää.
Tekoäly korvaa juuri lakialan tietotyöläiset ensimmäisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömäksi jäänyt kielitieteilijä voisi alkaa vaikka luomaan nettikurssia kieltenopiskeluun tai antaa kieltenopetusta netissä tai livenä? Kyllähän moni kaipaa apua kielten oppimisessa, ja kielitieteilijän osaaminen voisi tuoda kurssille ihan eri tason syvyyttä.
Kielitieteilijä eli lingvisti ei ole mikään kielten opettaja. Eri kieliä voi opiskella yliopistossa ja kielten opiskeluun saattaa sisältyä kielitieteen kursseja, mutta tieteenalana se on aivan omansa.
Onko olemassa jokin hyvä syy, miksi ei voisi hakea ulkomailta töitä? Uskon suomalaisen korkeakoulutettujien olevan kovaa valuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jokin hyvä syy, miksi ei voisi hakea ulkomailta töitä? Uskon suomalaisen korkeakoulutettujien olevan kovaa valuuttaa.
Niin että ulkomaille vaan, tuosta noin. Juu juu....pysyttelen itse ihan Suomessa, täällä on koti ja läheiset.
Ihan hyvä,niin muistavat mitä se on kun seuraavaksi kyykyttävät duunareita.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisen on usein luotava uransa itse. Uskoisin että heidän kaltaisensa tulevat lisääntymään samassa suhteessa kuin luovuuden ja oma-aloitteisuuden puute nuoremmissa sukupolvissa kasvaa. Jopa mesimäyrä, hulluaho ja keskikalja ovat onnistuneet luomaan itselleen uran paskanjauhajina arvottomasta koulutuksesta huolimatta.
Hassua, mutta ajattelen nykyisin ihan samoin. Korkeasti koulutettu luo itse oman työpaikkansa eikä odottele pääsevänsä jonkun toisen firmaan palkansaajaksi.
Voitte olla oikeassa. Minä loin oman työpaikkani 2006 perustamalla oman yrityksen. Ei muita työntekijöitä, mutta itse tulen ihan ok toimeen.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Meillä aloitti tänään logistiikassa pari rillipäätä. Ilmeisesti joku it-firma menny taas nurin
IT-firma, eli yritys, joka valmistaa tuotteita ilmatorjunta-alalle. Ovatko he kaikki rillipäitä?
Kyllä minun maisterilapseni on koulutusta vastaavissa töissä. Älkää yleistäkö !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että ulkomaille vaan, tuosta noin. Juu juu....pysyttelen itse ihan Suomessa, täällä on koti ja läheiset.
Kyllä. Tuosta vain. Mikä estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömäksi jäänyt kielitieteilijä voisi alkaa vaikka luomaan nettikurssia kieltenopiskeluun tai antaa kieltenopetusta netissä tai livenä? Kyllähän moni kaipaa apua kielten oppimisessa, ja kielitieteilijän osaaminen voisi tuoda kurssille ihan eri tason syvyyttä.
Suomessa puuttuu jokaiselta koulutusasteelta johdatus yrittäjyyteen-kurssi. Se olisi hyvin perusteltu sillä, että työttömyyttä pyritään torjumaan jo etukäteen.Tuo olisi kyllä todellakin hyvä, että kaikille kerrottaisiin, miten pääsee tässä alkuun, mutta siltikin ihmetyttää, että joillain akateemisilla ei ole yhtään oma-aloitteisuutta tämän asian suhteen, eikä oteta selvää, mitä muuta voi tehdä työllistääkseen itsensä kuin lähettää niitä hakemuksia. Yleen
Kaikista ei vain yksinkertaisesti ole yrittäjiksi. Eikä näin tarvitsekaan olla, mutta heille joita se kiinnostaa, pitäisi olla enemmän tukea. Nimenomaan sitä rahallistakin. Starttiraha on liian pieni.
Riippuu toki tietysti alasta, mutta yrittäjyys on nykyään helpompaa kuin koskaan ja yrityksen voi laittaa pystyyn melkeinpä nettisivujen kustannuksen hinnalla, jolloin se riski siitä että menestyykö yritys ei ole rahallisesti niin pelottava. Mutta toisaalta ehkä tosiaan jos kannustettaisiin ja tuettaisiin yrittämisen aloittamista jo siellä koulussa niin suurempi joukko uskaltaisi lähteä kokeilemaan.
Mikä ihme tuo. Filppareilla maisterisnaiset myyvät kadulla pyllyä. Toivoton maa: korkea koulutus ihmisillä mutta ei koulutusta vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi? No kun siitä tehdasduunista saa enemmän kuin nettikielikursseista.
Yksityisopetuksen hinta vaihtelee noin 20100 euron välillä tunnilta.
Ryhmätunneilla hinta on yleensä alhaisempi per henkilö, koska opettaja jakaa aikansa useammalle oppilaalle. Ryhmäopetuksen hinta voi olla noin 1030 euroa per henkilö tunnilta, riippuen ryhmän koosta ja opettajan tasosta. Jos opetuksessa on useita henkilöitä, hintaa voidaan laskea per oppilas, mutta silti tuotto pysyy hyv
Näin juuri. Tämäkin täysin toteutettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa puuttuu jokaiselta koulutusasteelta johdatus yrittäjyyteen-kurssi. Se olisi hyvin perusteltu sillä, että työttömyyttä pyritään torjumaan jo etukäteen.Tuo olisi kyllä todellakin hyvä, että kaikille kerrottaisiin, miten pääsee tässä alkuun, mutta siltikin ihmetyttää, että joillain akateemisilla ei ole yhtään oma-aloitteisuutta tämän asian suhteen, eikä oteta selvää, mitä muuta voi tehdä työllistääksee
Riippuu toki tietysti alasta, mutta yrittäjyys on nykyään helpompaa kuin koskaan ja yrityksen voi laittaa pystyyn melkeinpä nettisivujen kustannuksen hinnalla, jolloin se riski siitä että menestyykö yritys ei ole rahallisesti niin pelottava. Mutta toisaalta ehkä tosiaan jos kannustettaisiin ja tuettaisiin yrittämisen aloittamista jo siellä koulussa niin suurempi joukko uskaltaisi lähteä kokeilemaan.
Toki riippuu ihan alasta ja mitä myy. Ei se kaikilla noin yksinkertaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se nyt edellinen hallitus joka linjasi että puolet suomalaisista pitäisi suorittaa korkeakoulututkinto. Mistä näille kaikille riittää koulutusta vastaava työpaikka?
Työpaikka löytyy, jos yritykset vaan lopettavat sen ajattelun, että osinkojen maksu on tärkeintä, eli on joka vuosi maksettava osinkoa voitosta yli 50%. Luin melko äskettäin, että Suomessa yritykset maksavat tuloksestaan keskimäärin 40-60% osinkoa, muualla Euroopassa vain 20-40%. Muutenkin sellainen ajattelu on lopetettava, että mitä pienemmät menot yrityksellä, sitä suuremmat voitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea?
Osaan lukea. Siitä vaan, perhe mukaan ja paremmille vesille. Ei se sen ihmeellisempää ole.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisen on usein luotava uransa itse. Uskoisin että heidän kaltaisensa tulevat lisääntymään samassa suhteessa kuin luovuuden ja oma-aloitteisuuden puute nuoremmissa sukupolvissa kasvaa. Jopa mesimäyrä, hulluaho ja keskikalja ovat onnistuneet luomaan itselleen uran paskanjauhajina arvottomasta koulutuksesta huolimatta.
Hassua, mutta ajattelen nykyisin ihan samoin. Korkeasti koulutettu luo itse oman työpaikkansa eikä odottele pääsevänsä jonkun toisen firmaan palkansaajaksi.
Voitte olla oikeassa. Minä loin oman työpaikkani 2006 perustamalla oman yrityksen. Ei muita työntekijöitä, mutta itse tulen ihan ok toimeen.
asianajaja
Ja kateelliset laittaa alapeukkua. Arvostan yrittäjyyttä, niin minäkin teen. Työttömänä haistatan kakat työkkärinakoille ja paan puljun pystyyn. Tein tänään alustavan sopimuksen pääurakoitsijan kanssa. Jos joskus luoja suo ja onnistun niin haluaisin työllistää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko tehdä työsi täysin etänä? Jos tuo on mahdollista niin sun työnantaja voi olla vaikka toisella puolella maailmaa ja sinä teet työsi kotisohvalta.
En ymmärrä. Aloituksen työläiset kuitenkin vapaaehtoisesti hakivat töihin ja pääsivät vai missä nyt on ongelma?
Varastohenkilö on varastohenkilö. Pallo on pyöreä. AP olisi voinut kysyä jotain, mutta idiootti kun on, niin ei voi. AP ON IDIOOTTI KETJU POISTOON, JA AP:LLE SYÖPÄ.