Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllistymissuunnitelmaa ei ole päivitetty moneen kuukauteen. Miten teillä muilla?

Vierailija
03.11.2025 |

Taisi olla viimeksi joskus tämän vuoden tammikuussa kun asiantuntija otti yhteyttä. En siis pääse itse ilmoittamaan hakemistani työpaikoista te-palvelujen sivuille. Mitä teen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työllistymissuunnitelmat 2013. Köyhänä pysyy näinkin, mutta vähemmällä vaivalla. Eikä tarvitse elättää kuin itseään, ei kapitalistejä pappeineen.

Vierailija
22/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kuulunut mitään yli puoleen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun käyn töissä. 

Vanha sanonta: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

Aloittajalle: sen kuin olet vaan ja nautit olostasi! Mulle soitettiin viime viikolla ja laitettiin työnhakua voimaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen, yksi työnhaku koko aikana. 

Huomenna taas nukun pitkään ja sitten kirjastoon hakemaan uutta ajanvietettä. 

Luen, ulkoilen, käyn eri kulttuuritapahtumissa, kahviloissa. 

Mukavaa elämäähän tämä on. 

Mulle laittoivat kuukausi sitten suunnitelman tammikuun loppuun saakka ja sinä aikana pitäis hakea yhtä työpaikkaa. Ihan fiksu ihminen on ainakin mun asioita käsittelevä nainen. Ymmärretään kumpikin, että tämmöstä kuuskolmosta kehäraakkia on ihan turha kiusata turhilla hakemusten lähettelemisillä.

Vierailija
24/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillakin käy tommonen tuuri että unohtuu työkkärin kirjoille, ettei sieltä kukaan ääliö ota yhteyttä ja tuputa jotain paska"palveluita"

Ehkä noiden työkkärin virkailijoiden välillä on eroja ? Joku on virkaintoisempi kuin toinen. Paska nakki jos omalle kohdalle on sattunut tiukkistäti.

Vierailija
25/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun käyn töissä. 

Vanha sanonta: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

Aloittajalle: sen kuin olet vaan ja nautit olostasi! Mulle soitettiin viime viikolla ja laitettiin työnhakua voimaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen, yksi työnhaku koko aikana. 

Huomenna taas nukun pitkään ja sitten kirjastoon hakemaan uutta ajanvietettä. 

Luen, ulkoilen, käyn eri kulttuuritapahtumissa, kahviloissa. 

Mukavaa elämäähän tämä on. 

Mulle laittoivat kuukausi sitten suunnitelman tammikuun loppuun saakka ja sinä aikana pitäis hakea yhtä työpaikkaa. Ihan fiksu ihminen on ainakin mun asioita käsittelevä nainen. Ymmärretään kumpikin, että tämmöstä kuuskolmosta kehäraakkia on ihan turha kiusata turhilla hakemusten lähette

Sama juttu joo, positiivinen yllätys että ovat ihan fiksuja olleet, ja voi jopa keskustella asioista. Suostuvat miettimään asiakkaan kannalta, jos heille sanoo, että mahtaako jostain kurssista tms. olla hyötyä jollekin toiselle enemmän. 

En ole joutunut minkään turhan työllistystoimen kohteeksi pitkään aikaan, kun on niin asiakaslähtöistä nykyisin. Nuorempana kyykyttivät ihan kiusalla. 

Vierailija
26/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillakin käy tommonen tuuri että unohtuu työkkärin kirjoille, ettei sieltä kukaan ääliö ota yhteyttä ja tuputa jotain paska"palveluita"

Ehkä noiden työkkärin virkailijoiden välillä on eroja ? Joku on virkaintoisempi kuin toinen. Paska nakki jos omalle kohdalle on sattunut tiukkistäti.

Mun aiempi virkailija sai hermoromahduksen puhelimessa: alkoi huutamaan täyttä kurkkua miten kehtaan olla työtön ja miten hän on tehnyt 13-vuotiaasta asti töitä ja kasvattanut yksin monta monta lasta jne jne. Nykyinen kertoo "henkilökohtaisia mielipiteitään" ihan pyytämättä. Kaipa ne puhelut nauhoitetaan vielä?

Vierailija
27/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan ainakaan mee kyselemään mitään. Ei pidä herättää nukkuvaa karhua.

Vierailija
28/28 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuoden ja neljä kuukautta työttömänä. Kukaan ei ottanut mitään yhteyttä työkkäristä. Onneksi löysin duunia. Aloitin tänään.

Onnea!!! Millä alalla lykästi?