Työllistymissuunnitelmaa ei ole päivitetty moneen kuukauteen. Miten teillä muilla?
Taisi olla viimeksi joskus tämän vuoden tammikuussa kun asiantuntija otti yhteyttä. En siis pääse itse ilmoittamaan hakemistani työpaikoista te-palvelujen sivuille. Mitä teen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun käyn töissä.
Helvetin nokkelaa ja omaperäistä. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vielä.
Jos ei ole voimassa olevaa suunnitelmaa, niitä haettuja työpaikkoja ei ilmoiteta mihinkään. Jälkeen päin niitä ei voi ilmoittaa. Eli kun ei ole voimassa olevaa työnhakusuunnitelmaa, ei tarvitse hakea muita töitä kuin niitä joihin oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

Aloittajalle: sen kuin olet vaan ja nautit olostasi! Mulle soitettiin viime viikolla ja laitettiin työnhakua voimaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen, yksi työnhaku koko aikana. 
Huomenna taas nukun pitkään ja sitten kirjastoon hakemaan uutta ajanvietettä. 
Luen, ulkoilen, käyn eri kulttuuritapahtumissa, kahviloissa. 
Mukavaa elämäähän tämä on. 
Miten joillakin käy tommonen tuuri että unohtuu työkkärin kirjoille, ettei sieltä kukaan ääliö ota yhteyttä ja tuputa jotain paska"palveluita"
Vierailija kirjoitti:
Miten joillakin käy tommonen tuuri että unohtuu työkkärin kirjoille, ettei sieltä kukaan ääliö ota yhteyttä ja tuputa jotain paska"palveluita"
En tiedä. Olen hakenut valmistumisesta saakka töitä noin vuoden ajan ja ensimmäisen kasvotusten käydyn keskustelun(ilmeisesti pakollinen kun työkkärin asiakkaaksi joutuu) jälkeen sieltä ei varmaan kertaakaan olisi oltu yhteydessä jos en olisi itse laitellut yhteydenottopyyntöjä. Viimeksi toukokuussa soitettu ja päivitetty, ei ole kuulunut sen jälkeen mitään. 

Resurssipula tuossa painaa. Kunnat ovat ihan nesteessä työttömien määrän kanssa ja ei kaikkiin pystytä olemaan yhteydessä.
Sanottiin 2024 tammikuussa että ovat "pian" yhteydessä.
No kohta on vuoden 2025 loppu ja yhtään missään yhteydessä ei ole oltu. Ei ole edes kyselty niiden 4 työhakemuksen perään vaan ihan tuuliajolla odotellut.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuoden ja neljä kuukautta työttömänä. Kukaan ei ottanut mitään yhteyttä työkkäristä. Onneksi löysin duunia. Aloitin tänään.
Mulla ei tapahtunut mitään 11 kuukauteen mutta nyt t uli kutsu työhaastatteluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuoden ja neljä kuukautta työttömänä. Kukaan ei ottanut mitään yhteyttä työkkäristä. Onneksi löysin duunia. Aloitin tänään.
Löytäisinpä duunia. Perkele.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa niitä firmoja joiden palvelua voidaan tarjota.
Mitään ei ole päivitelty eikä oltu yhteydessä yli vuoteen. Hyvä uudistus oli mielestäni.
Toukokuussa viimeksi on oltu yhteydessä.
T. Pitkäaikaistyötön
Oletteko minkä ikäisiä? Itse jouduin hirveää prässiin vaikka olin pitkälti yli 50 v. Kaiken maailman kursseja ja palveluja tyrkytettiin.
Tuttu joutui myös jollekin pajalle vaikka eläkkeelle oli vajaa 2 vuotta jäljellä. Huvittavinta oli että kurssi oli *työelämän valmiuksien parantaminen* tai joku vastaava.
Pääseekö Tampereella johonkin paja-toimintaan jos jää yli 60 v työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sairas ja näkevät että teet kaikkesi, mutta työelämään ei mitään asiaa sairauksien takia (tätä ennen olet suostunut toimittamaan parin vuoden ajan läjän B-lausuntoja ja aloittamaan orjatyökokeiluja jotka johtavat sairaalaosastolle koska kivut pahenevat niin paljon.) Tietävät ettei eläkkeelle nykyään päästetä ja jättävät lopulta armosta rauhaan, keskittävät työkykyisiin vähät resurssinsa.
Täytän ensi vuonna 60. Ei ole työkkäristä kukaan ottanut yhteyttä vuoteen.
Hyvä niin. Turhaa olisi. :)
Viime viikolla soitti joku teiniltä kuulostava poika sieltä. Hieman yllätyin, koska edellisestä yhteydenotosta oli kulunut jo puolitoista vuotta. Sovittiin, että haen 4 työpaikkaa kauukaudessa.
Ei tarvitse tehdä mitään. Muhun otettiin yhteyttä huhtikuussa.