Viisikymppisenä kokeilemaan - miten ja missä?
Olen viisikymppinen nainen, elellyt sinkkuna muutaman vuoden ja lapset muuttaneet pois kotoa.
Olen koko ikäni saanut sellaista tavallista seksiä, ei koskaan mitään tajunnan räjäyttävää, ei nuorenakaan. Nyt kun ikää on tullut niin yhtäkkiä sitä huomaa, että mä en oo ehtinyt kokea yhtään mitään seksin saralla. Haaveissa tietenkin "tehnyt" vaikka mitä. Nyt koen aivan paniikinomaisesti tunnetta siitä, että en koskaan edes saa tietää miltä tuntuisi estoton seksi. Haluaisin kokeilla kaikkea, miesten ja naisten kanssa. Mutta miten? Missä näistä asioista voi edes puhua, saati toteuttaa?
Onko jollain ollut tällaisia samanlaisia ajatuksia? Oletteko lähteneet toteuttamaan niitä? Kertokaa kokemuksianne!
Terv. Ei vielä kiire hautaan
Kommentit (76)
Tinderiin vaan profiili "hupia vähäksi aikaa", seksikkäät kuvat (pikku mustaa, stay-up sukkia jne....) niin saat satoja matchejä viikossa.
Täytyy kyllä alkuun sanoa, että itseä ärsyttää äärettömästi nuo ap:n lyttääjät. Kun niitä syitä voi olla vaikka kuinka monta, miksi aiemmin ei ole päässyt kunnolla vapautumaan seksuaalisesti, niin on ihan naurettavaa tulla mollaamaan toista. Keskittykää vaan omaan erinomaisuuteenne, ja olkaa iloisia siitä että teillä on sitä täydellistä seksiä, missä pääsette toteuttamaan itseänne kaikenlaisilla tavoilla.
Ja tuo ärsyttää siinäkin mielessä, että olen itse pian viiskymppinen mies, jolla on samankaltainen ongelma. Olen naimisissa naisen kanssa, jolla vaihdevuodet on vienyt halut lähes kokonaan, ja itsellä halut kovat ja seksuaalisuus on noussut ihan uudelle tasolle tärkeissä asioissa.
Aikaisemmassa suhteessa olen ollut hieman varautunut, eikä todellisista haluista ja toiveista ole tullut puhuttua. Nykyisessä suhteessa on sitten toisen haluttomuus johtanut siihen, että mahdollisuudet kaikkeen uudenlaiseen ja edes vähän erilaiseen seksiin on koko lailla olemattomat, ja ainoa seksi on semmoista "velvollisuus"seksiä, mistä on kiihkeys ja todellinen intohimo kaukana. Kipuilen sen suhteen, että tähänkö on tyydyttävä, vai erotako ja vielä koittaa kokea jotain uutta...
Niin, mollaamisella ainoastaan estää avoimen keskustelun ja sen, että ihmiset uskaltaisivat sanoa, mitä aidosti haluavat. Omasta mielestäni hyvän seksikumppanin ominaisuus on ehdottomasti se, että hän osaa puhua seksistä toisten ihmisten haluja, kokemuksia ja kokemattomuuttakin kunnioittaen.
Oma kokemukseni on, että jos haluaisi pidempiaikaisen seksuaalisen suhteen (ei välttämättä parisuhdetta), sen löytäminen on vaikeaa juuri siitä syystä, että eniten olisi saatavilla ihmisiä, jotka haluavat seksiä nyt heti eivätkä varmaan ole erityisen kiinnostuneita siitä, tuleeko toista kertaa. Pitäisi olla estoton ja villi ja antavainen heti kättelyssä, muuten on seksuaalisesti naurettava. Tosiasiassa en usko, että näiden ihmisten seksielämä on lopulta tyydyttävämpi kuin niiden, jotka hieman valikoivemmin ja hitaammin etsivät jonkun, jonka kanssa rauhassa puhua haluista ja kokeilla ajan kanssa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa. Rohkeudella ja estottomuudella on aikaa kasvaa samalla kun luottamus kasvaa.
N52
Vierailija kirjoitti:
Niin, mollaamisella ainoastaan estää avoimen keskustelun ja sen, että ihmiset uskaltaisivat sanoa, mitä aidosti haluavat. Omasta mielestäni hyvän seksikumppanin ominaisuus on ehdottomasti se, että hän osaa puhua seksistä toisten ihmisten haluja, kokemuksia ja kokemattomuuttakin kunnioittaen.
Oma kokemukseni on, että jos haluaisi pidempiaikaisen seksuaalisen suhteen (ei välttämättä parisuhdetta), sen löytäminen on vaikeaa juuri siitä syystä, että eniten olisi saatavilla ihmisiä, jotka haluavat seksiä nyt heti eivätkä varmaan ole erityisen kiinnostuneita siitä, tuleeko toista kertaa. Pitäisi olla estoton ja villi ja antavainen heti kättelyssä, muuten on seksuaalisesti naurettava. Tosiasiassa en usko, että näiden ihmisten seksielämä on lopulta tyydyttävämpi kuin niiden, jotka hieman valikoivemmin ja hitaammin etsivät jonkun, jonka kanssa rauhassa puhua haluista ja kokeilla ajan kanssa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa. Rohkeudella ja est
Juuri näin..sinun kanssa olisi mielenkiintoista vaihtaa aiheesta enemmänkin ajatuksia puolin ja toisin..vaikutat sen verran järkityypiltä
Minäkin mielelläni vaihdan ajatuksia kahden keskenkin, mutta en oikein tiedä, miten täällä kannattaisi vaihtaa yhteystietoja.
N52
Omalla kohdalla seksin määrä korreloi hyvin sitä, minkälaiseen seksiin ikäänkuin tyytyy, tai minkä kokee sillä hetkellä riittäväksi. Jos saa haluihin nähden liian vähän, niin semmonen perusseksi juuri ja juuri riittää. Tai ei riitä, mutta parempi sekin, kuin ei mitään... Jos taas seksiä olisi enemmän, niin kiinnostus johonkin erilaiseen ja kokeiluihin lisääntyisi kummasti. Tämä on siis oma tilanne tällä hetkellä...
-Pian viiskymppinen mies-
Vierailija kirjoitti:
Niin, mollaamisella ainoastaan estää avoimen keskustelun ja sen, että ihmiset uskaltaisivat sanoa, mitä aidosti haluavat.
Kovasti nyt mollataan tuota ap:n kritisoijaa. Ap:llä muka ollut koko ikänsä huono mies -- mutta on kuitenkin jäänyt tavanhuonoon suhteeseen, ja ap on nyt 52v vanha vaihdevuosi-ikäinen mummo -- jolla kuitenkin on himot kuin 15 vanhalla teininaisella. Kaikilla miehillä jotka täällä kirjoittaa on näkemystä 52v vuotta vanhoista mummosta ainakin oman äitinsä osalta, me tiedämme hyvin että 52v mummo inhoaa kaikkea seksiin liittyvää -- aivan samoin kuin mummot täälläkin ketjusta toiseen tekevät, lukuun ottamatta näitä miesviha-supermummo avauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mollaamisella ainoastaan estää avoimen keskustelun ja sen, että ihmiset uskaltaisivat sanoa, mitä aidosti haluavat.
Kovasti nyt mollataan tuota ap:n kritisoijaa. Ap:llä muka ollut koko ikänsä huono mies -- mutta on kuitenkin jäänyt tavanhuonoon suhteeseen, ja ap on nyt 52v vanha vaihdevuosi-ikäinen mummo -- jolla kuitenkin on himot kuin 15 vanhalla teininaisella. Kaikilla miehillä jotka täällä kirjoittaa on näkemystä 52v vuotta vanhoista mummosta ainakin oman äitinsä osalta, me tiedämme hyvin että 52v mummo inhoaa kaikkea seksiin liittyvää -- aivan samoin kuin mummot täälläkin ketjusta toiseen tekevät, lukuun ottamatta näitä miesviha-supermummo avauksia.
Hyvin sanottu!
Miksi ap on roikkunut paskassa suhteessaan eikä tehnyt asialle mitään. Se on vaan niin helppoa hakea sitä vikaa siitä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla seksin määrä korreloi hyvin sitä, minkälaiseen seksiin ikäänkuin tyytyy, tai minkä kokee sillä hetkellä riittäväksi. Jos saa haluihin nähden liian vähän, niin semmonen perusseksi juuri ja juuri riittää. Tai ei riitä, mutta parempi sekin, kuin ei mitään... Jos taas seksiä olisi enemmän, niin kiinnostus johonkin erilaiseen ja kokeiluihin lisääntyisi kummasti. Tämä on siis oma tilanne tällä hetkellä...
Tämä on mielenkiintoinen ajatus ja varmasti helpostikin se menee noin, jos seksiin ei ole yhteistä halua. Itse olen kokenut, että jos yhteinen halu on, vähälläkin määrällä voi haluta kokeilla monenlaista (siis esim. jos ei ole mahdollista tavata usein vaikkapa etäisyyden vuoksi, mutta molemmilla on kovasti halua). Kaikkinensa uskon, että hyvä seksi saa haluamaan lisää seksiä, se, että saa haluta ja olla haluttu ja kumpikin ottaa toisen tarpeet huomioon. Uskon myös, että hyvä seksielämä vaatii kahden ihmisen suhteessa molemmilta kommunikaatiokykyä ja tahtoa tehdä asioita sen eteen, että seksi toimii. Se, että näitä asioita on molemmilla, ei ole mitenkään itsestäänselvyys, ja ongelmia on monesti vaikea ratkaista, koska ollaan hyvin herkällä elämänalueella. Ratkaisut eivät minusta ole myöskään yksioikoisia, koska harvoin seksi on ainut asia, joka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ajatus ja varmasti helpostikin se menee noin, jos seksiin ei ole yhteistä halua. Itse olen kokenut, että jos yhteinen halu on, vähälläkin määrällä voi haluta kokeilla monenlaista (siis esim. jos ei ole mahdollista tavata usein vaikkapa etäisyyden vuoksi, mutta molemmilla on kovasti halua). Kaikkinensa uskon, että hyvä seksi saa haluamaan lisää seksiä, se, että saa haluta ja olla halut
Edelleen N52
Ja muutoin, Ap ei ole kertonut tarkkaa ikäänsä. Minä en ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ajatus ja varmasti helpostikin se menee noin, jos seksiin ei ole yhteistä halua. Itse olen kokenut, että jos yhteinen halu on, vähälläkin määrällä voi haluta kokeilla monenlaista (siis esim. jos ei ole mahdollista tavata usein vaikkapa etäisyyden vuoksi, mutta molemmilla on kovasti halua). Kaikkinensa uskon, että hyvä seksi saa haluamaan lisää seksiä, se, että saa haluta ja olla halut
Tämä on juuri se juttu kun molemmat kokee olevansa haluttu ja näyttävät sen toisilleen..silloin sitä haluaa vaan lisää ja luottamuksen kasvaessa halu kokeilla jotain enemmän kuin perusseksiä kasvaa sitä mukaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ajatus ja varmasti helpostikin se menee noin, jos seksiin ei ole yhteistä halua. Itse olen kokenut, että jos yhteinen halu on, vähälläkin määrällä voi haluta kokeilla monenlaista (siis esim. jos ei ole mahdollista tavata usein vaikkapa etäisyyden vuoksi, mutta molemmilla on kovasti halua). Kaikkinensa uskon, että hyvä seksi saa haluamaan
Juu, tätä olen joskus miettinyt, että kokevatko monet kuitenkaan kovin monipuolista seksiä, jos hakevat vain kertakäyttöjuttuja ollakseen villejä. Luulisi, että monien on vaikea luottaa vieraaseen ihmiseen. Siksi onkin aika surullista, että nähtävästi monet eivät kykene käsittelemään toisen ihmisen haluja eivätkä kaikki pysty kertomaan niistä pitkäaikaisille kumppaneilleen. Jokaisen on tietysti pidettävä huoli omista rajoistaan, mutta sekin on jo paljon, että kumppani hyväksyy ne halut, mitä toisella on. Kaikkea ei välttämättä pystytä toteuttamaan, mutta tuntuu pahalta, että läheiseltä ihmiseltä pitäisi salata seksuaalisia mieltymyksiä tai kokeilunhaluja siinä pelossa, että hän suhtautuu niihin esim. halveksuvasti.
N52
Juu, tätä olen joskus miettinyt, että kokevatko monet kuitenkaan kovin monipuolista seksiä, jos hakevat vain kertakäyttöjuttuja ollakseen villejä. Luulisi, että monien on vaikea luottaa vieraaseen ihmiseen. Siksi onkin aika surullista, että nähtävästi monet eivät kykene käsittelemään toisen ihmisen haluja eivätkä kaikki pysty kertomaan niistä pitkäaikaisille kumppaneilleen. Jokaisen on tietysti pidettävä huoli omista rajoistaan, mutta sekin on jo paljon, että kumppani hyväksyy ne halut, mitä toisella on. Kaikkea ei välttämättä pystytä toteuttamaan, mutta tuntuu pahalta, että läheiseltä ihmiseltä pitäisi salata seksuaalisia mieltymyksiä tai kokeilunhaluja siinä pelossa, että hän suhtautuu niihin esim. halveksuvasti.
N52
Ei varmasti pysty kertapanoissa täysin nauttimaan koska toista ei tunne vielä yhtään..eikä tiedä toistensa mieltymyksistä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän ap huonoa miestään valittanut, tai että suhde olisi ollut huono. Se on ollut mitä on ollut, ja nyt jälkeenpäin on vasta herännyt todellisuuteen, että haluaisi kokea seksin saralla vielä jotain uutta. Ja pointti on, että nyt haluaisi vihdoin tehdä asialle jotain.
Toivottavasti ap löytää keinon päästä kokeilemaan asioita, ja jos vaikka itsellekin löytyisi ratkaisu asiaan.
-pian viiskymppinen mies-
Oi tietäisitpä vaan millaisia seksisessioita on tullut satunnaisesti löytämieni kullia, kieltä ja käsikivaa kaipaavien naisten kanssa pidettyä. Parin tunnin monipuolisten seksileikkien jälkee jälkeen on ihmetelleet kun vielä kovettuu kulli suussaan ja kohta pääsee ratsaille ottamaan päälläni orkun tai pari itselleen. Aika väsyneitä ja tyytyväisiä daameja on ollut silloin kun alan itse olla täysin tyydytetty. Kaikki miehet ei taida olla tällaisia seksihulluja kuin itse olen.
Totta kai myös satunnaisessa seksissä voi olla hyviä, ikimuistoisia kokemuksia. Jotkut voivat varmasti vapautua esimerkiksi sen vuoksi, että yhdenyönkumppanin kanssa ei ole pelkoa siitä, että tulisi jonkin mieltymyksen vuoksi jätetyksi, koska ideana ei ole jatkaa yhdessä muutenkaan. Mutta ainakin oma itsesuojeluvaistoni sanoo, ettei tuntemattoman kanssa ole hyvä idea lähteä kokeilemaan ihan kaikkea. Jos on mieltymyksiä, jotka vaativat erityisen paljon luottamusta, voi olla, ettei yhdenillanjutuista voi saada sitä, mitä tarvitsee. Kokonaisuutena uskon, että monille luottamus ja toisen tunteminen lisää myös rentoutta ja heittäytymistä.
N52
Tuossakin olet täysin oikeassa, eli ei nyt ihan kaikkea kivaa tarvitse eikä kannata kerralla kokea. Siinä mielessä pidemmän ajan tuttavuus on paljon turvallisempi tapa kokea kaikenlaista jännää ja silloinkin tietenkin omat rajat ilmaisten.
Joillakin naisilla alkaa nimenomaan viiskymppisenä seksuaalinen kukoistuskausi.
Jos haluat ap seksiä naisen kanssa niin etsi naisten kanssa kokenut nainen. Muuten et saa tietää mistä siinä on oikeasti kyse.
Tässä tarinassa wanharouva Tyhjäpää esittää olevansa kahden tai useamman lapsen wanha äiti, joka on jätetty pari vuotta sitten, ja koko kuvitteellisen elämänsä aikana hän ei ole kokenut kuin "tavallista seksiä". Nyt 52v wanhana häntä tarinansa mukaan lesbottaa sekä haluaisi useita puuhastella usean miehen kanssa.