Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisikymppisenä kokeilemaan - miten ja missä?

Vierailija
03.11.2025 |

Olen viisikymppinen nainen, elellyt sinkkuna muutaman vuoden ja lapset muuttaneet pois kotoa.

Olen koko ikäni saanut sellaista tavallista seksiä, ei koskaan mitään tajunnan räjäyttävää, ei nuorenakaan. Nyt kun ikää on tullut niin yhtäkkiä sitä huomaa, että mä en oo ehtinyt kokea yhtään mitään seksin saralla. Haaveissa tietenkin "tehnyt" vaikka mitä. Nyt koen aivan paniikinomaisesti tunnetta siitä, että en koskaan edes saa tietää miltä tuntuisi estoton seksi. Haluaisin kokeilla kaikkea, miesten ja naisten kanssa. Mutta miten? Missä näistä asioista voi edes puhua, saati toteuttaa? 

Onko jollain ollut tällaisia samanlaisia ajatuksia? Oletteko lähteneet toteuttamaan niitä? Kertokaa kokemuksianne!

Terv. Ei vielä kiire hautaan

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuta, kun nokka kohti sitä seksipositiivisten kommuunia. Sieltä sitä kuulemma saa ja ihan helpolla.

Vierailija
22/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi keskittyy tämä keskustelu ap:n haukkumiseen. Seksuaalisuus on sen verran monitahoinen juttu, ettei se ole aina suoraviivaista. Kumppaneitakin on moneksi. Joillekin vieraan kanssa on helpompi puhua muista kuin kaikkein yleisimmistä haluista. Hyvä seksikumppani auttaa myös vapautumaan estoista. Tuollaisella haukkumisella on päinvastainen vaikutus. Mutta se että ihmiset haluavat olla ilkeitä, ei liene mitään uutta. 

N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi keskittyy tämä keskustelu ap:n haukkumiseen. Seksuaalisuus on sen verran monitahoinen juttu, ettei se ole aina suoraviivaista. Kumppaneitakin on moneksi. Joillekin vieraan kanssa on helpompi puhua muista kuin kaikkein yleisimmistä haluista. Hyvä seksikumppani auttaa myös vapautumaan estoista. Tuollaisella haukkumisella on päinvastainen vaikutus. Mutta se että ihmiset haluavat olla ilkeitä, ei liene mitään uutta. 

N52

Joo, kumppaneita on monenlaisia. Mutta ne on AINA itse valittuja.

Mä olen kävellyt ovesta ulos, jos ei kemiat natsaa. Miksi elää jotain munan lämpöista suhdetta, kun parempaakin on tarjolla?

Usko tai älä, mutta ap:llä on oma osansa onnettomuuteensa.

Vierailija
24/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdekin on huomattavasti monimutkaisempi asia kuin että mikä on ihmisten välinen seksuaalinen kemia. Toisille ehkä ei, mutta monille on. En ymmärrä, mikä ilo on ap:n syyttelemisessä. Ei siinä ole mitään väärää, jos haluaa viisikymppisenä kokea jotain seksuaalisesti uutta. Halutkin muuttuvat elämän eri vaiheissa, eikä siinäkään ole mitään väärää. Jos nyt yhtään halusi ymmärtää, mitä ap haki aloituksellaan, niin lähestyisi tilannetta kannustavasti ja empaattisesti.

Koska tämä keskustelu täällä on mitä on, kannatankin sitä kahdenkeskistä ajatustenvaihtoa. Mutta ap ei taida enää olla keskustelussa mukana.

N52

Vierailija
25/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdekin on huomattavasti monimutkaisempi asia kuin että mikä on ihmisten välinen seksuaalinen kemia. Toisille ehkä ei, mutta monille on. En ymmärrä, mikä ilo on ap:n syyttelemisessä. Ei siinä ole mitään väärää, jos haluaa viisikymppisenä kokea jotain seksuaalisesti uutta. Halutkin muuttuvat elämän eri vaiheissa, eikä siinäkään ole mitään väärää. Jos nyt yhtään halusi ymmärtää, mitä ap haki aloituksellaan, niin lähestyisi tilannetta kannustavasti ja empaattisesti.

Koska tämä keskustelu täällä on mitä on, kannatankin sitä kahdenkeskistä ajatustenvaihtoa. Mutta ap ei taida enää olla keskustelussa mukana.

N52

Mutta siinä on jotain väärää, jos on alkanut tuollaiseen suhteeseen ja jatkanut sitä tähän asti. Siinä on jotain hyvin väärää.

Miksi ei ole halunnut kokeilla miehensä kanssa? Miksi valinnut miehen, jota seksi ei oikein kiinnosta?

Silittele sinä vaan ap:n päätä, niin minä kertoilen vähän faktoja.

Vierailija
26/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argumentointisi on puutteellista ja aukollista. Mutta eipä siinä mitään. Meidän ei kannata keskustella enempää, mutta ap:lle keskustelutarjous on voimassa.

N52

Vierailija
27/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Mutta siinä on jotain väärää, jos on alkanut tuollaiseen suhteeseen ja jatkanut sitä tähän asti. Siinä on jotain hyvin väärää.

Miksi ei ole halunnut kokeilla miehensä kanssa? Miksi valinnut miehen, jota seksi ei o

Ettekö te osaa lukea. Elellyt sinkkuna muutaman vuoden.

Vierailija
28/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvin osaan lukea, ei ongelmaa siinä. Ap vain kertoi tuossa myös parisuhteestaankin. Siksi kommentoin, ettei parisuhdekaan ole niin yksioikoinen asia. 

Mutta varsin oikeassa oli ap kysyessään, missä tällaisista ajatuksista voi edes puhua. Täällä ei ainakaan kannata. 

N52

Vierailija
29/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin hyvin osaan lukea, ei ongelmaa siinä. Ap vain kertoi tuossa myös parisuhteestaankin. Siksi kommentoin, ettei parisuhdekaan ole niin yksioikoinen asia. 

Mutta varsin oikeassa oli ap kysyessään, missä tällaisista ajatuksista voi edes puhua. Täällä ei ainakaan kannata. 

N52

Sinä olet aika fiksun tuntunen nainen 👍

Vierailija
30/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Mä olen kävellyt ovesta ulos, jos ei kemiat natsaa. Miksi elää jotain munan lämpöista suhdetta, kun parempaakin on tarjolla?

Olet tyhmä. 

Voin ollakin. Mutta omasta suhteestani olen pitänyt huolta jo 25 vuotta. Niin tyhmä en kuitenkaan ole ollut, että olisin antanut sen mennä perseelleen.

Se on vaan niin s..tanan helppoa laittaa aina kaikki muiden syyksi ja selittää olevansa itse syytakeeton tapahtuneeseen.

Vierailija
31/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos luet ap:n aloituksen ja omat tekstisi, huomaat, kuka tässä syyttelee ketään yhtään mistään.

Vierailija
32/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne Laphiin,  niin kyllä me sulle  revontulet näythetään. 

Vierailija
33/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tälläinen ketju, jossa haetaan vertaistukea. 

Ennen tällaista aloitusta olisi hyvä pohtia miksi tilanne on sellainen kun on. Jotta ei toista samoja virheitä uudestaan.

Vierailija
34/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ja muillekin kaltaisilleen ehdotus; lähtekää esim. Saksaan, jossa on monenlaisia Swingers-klubeja yms. Naisena sinne voi hyvin osallistua, ja nuo paikat ovat yleensä aika hienoja klubeja, joissa voi alku-ujostelua lievitellä vain seurailemalla muiden puuhailuja.

Niissä on ihan turvallista ja kokemustenme mukaan varsin luontevaa ja mukavaa. Jos sitten intoutuu, niin on hyvin valittavana monenmoista leikkikaveria :=)

Vierailija
35/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle ja muillekin kaltaisilleen ehdotus; lähtekää esim. Saksaan, jossa on monenlaisia Swingers-klubeja yms. Naisena sinne voi hyvin osallistua, ja nuo paikat ovat yleensä aika hienoja klubeja, joissa voi alku-ujostelua lievitellä vain seurailemalla muiden puuhailuja.

Niissä on ihan turvallista ja kokemustenme mukaan varsin luontevaa ja mukavaa. Jos sitten intoutuu, niin on hyvin valittavana monenmoista leikkikaveria :=)

Nyt ap saksan kielen kursseille!

Vierailija
36/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Olet tyhmä. 

Voin ollaki

Pojot puolisollesi, jokainen ristinsä kantakoon.

Vierailija
37/37 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Ole

Joo, ja ylpeänä kantaakin. On saanut sen, minkä on halunnutkin. Kyllä kainalossa kehräävä tyytyväinen puoliso on upea asia.

Mutta tähän onkin tarvittu puhumista ja huomioimista. Mikään ei ole syntynyt tyhjästä. Ymmärrän, että sua asia v.tuttaa.