Rita Niemi-Manninen julkaisi videon kerrostalon rappukäytävästä talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onn
Niemi-Manninen julkaisi sunnuntaina Instagramiin videon, jossa näkyy kuinka hän vie Donna-tyttärensä vierailemaan kerrostalorakennukseen, jossa Niemi-Manninen asui nuoruudessaan. Talo sijaitsee Porin Koivulassa.
Videolla Niemi-Manninen osoittaa yhden asunnon ovea ja kertoo lapselleen asuneensa aikoinaan siinä. Hän myös kysyy lapseltaan, haluaisiko hän asua siellä.
Donna oli hämillään ja ihmeissään, et oon hänen ikäisenään asunut täällä. Käytävät näyttivät kuulemma kellarilta, Niemi-Manninen kirjoittaa julkaisussa.
Halusin näyttää, mistä oon lähtenyt ja opettaa, ettei hänen lapsuutensa iso kivitalo, uima-altaat, autot, veneet yms oo itsestäänselvyys ja että tuolla tälläkin hetkellä asuu hänen ikäisiään lapsia.
Niemi-Mannisen mukaan hän oli myös todennut tyttärelleen, että talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onnelliseksi.
Tarinan opetus on myös se, että huonommat tai vaatimattomammat lähtökohdat eivät määrittele tulevaisuutta. Unelmat rakennetaan tekemällä töitä niiden eteen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011600691.html
Ärsyttää tällaiset oletukset, että kerrostalossa asuvat ihmiset ja lapset olisi huonompia kuin muut.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi Rita tekee työkseen? Kun kehuu että kovalla työnteolla on saanut asioita?
Itse olen lähihoitaja vanhustyössä ja asun kerrostalossa lapseni kanssa. Ei ole varaa muuhun.
Mietin enkö tee tarpeeksi kovasti töitä?
Ei niillä mitään työtä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minunkin kertoa lapsille, että osa on isin firmassa töissä, koska he eivät pääsisi muualle töihin koskaan?
Kyllä olet tyhmä. Olet se se Vanhapiika joka kauksissaan ja ilkettään haukkuu kaikki. Kukaan ei noteeraa sun paska mouruamista.🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Kukas se siellä. Itse hiuslakka-einstein.
Rauhotu Aki, ota vaikka muutama naukku, onhan jo torstai.
Siellä taas tötterö tutisten lauotaan asiattomuuksia. Eikö näillä ole mitään suodattimia. Sydäntähän niillä ei ole.
Tulee tunne että "ritakeilla" lähtee tuo rehvastelu häpeästä.
Myötähäpeä tulee kun seuraa näiden touhuja.
Mutta nyt on touhu mennyt jo kunnianloukkauksen ja pilkkaamisen puolelle.
Tuon podwayn myötä tullut esiin "uus karva", ja ihan itse vetävät "maineensa" ja "uransa" pytystä alas.
Akihan se just niin kauniisti puhui ystävistä ja sukulaisista.
Kun ei niitä sometykkäyksiä tule.
Heidän tavalla tai ei ollenkaan.
Kovin tulee yksinäinen elämä heille.
Hyväksikäyttäjiä ja katkeria ovat.
Kuinka feikata luxuselämä somessa.
Mutku mikään ei onnistu. 😂
Niin aletaanpa haukkumaan köyhiä ja syrjäytyneitä.
Hävetkää Manniset!
Vierailija kirjoitti:
Lapsi raukka,
Näytti niin kauhistuneelta.
missä pumpulissa eletään jos tavallinen kerrostalo aiheuttaa tota?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on yksityisyyttä enemmän kuin esim. rivarissa, jossa naapuri on seinän ja piha-aidan takana. En keksi huonoja puolia kerrostalossa asumisessa. Yhteisöllisyys on mukavaa.
Niin kerrostalossahan ei naapuri ole seinän takana vai kuinka?
Kannattaa lapsia tosiaan välillä viedä katsomaan kuinka köyhät asuvat. Ehkäpä opiskelu houkuttelee paremmin.
Jos kukaan ei puhuisi näistä niin ne asuis vieläkin kerrostalossa
Rita Manninen ei siis koskaan sanonut rumilla sanoin millaisia ihmisiä asuu kerrostaloissa, ei pukenut sanoiksi vaikka tarkoitti, hänestä ne ovat pahoja sanoja ja voisi vaurioittaa lapsensa mieltä, aiheuttaisi painajaisia mutta kyllä lapsi onneksi oppii rivien välistä tajuamaan. Äidit eivät sälytä sellaista taakkaa lapselleen. He kävivät seikkailulla, vähän synkässä, haisevassa, meluisessa ja vaarallisessa paikassa, äiti oli koko ajan turvallisena aikuisena pienen viattoman tyttärensä vierellä, ettei tämän tarvitsisi pelätä. Olisihan vaara että rumat sanat imaisisivat pienen ylellisesti vanhempiensa kanssa elävän lapsensakin, etenkin jos ei osaa olla kiitollinen vanhemmilleen. Rita käyttäytyi juuri sillä tavoin kuin otsikot tekevät kun ne irroitetaan asiayhteyksistä mutta viesti meni ehkä perille, älä koskaan jättäydy tähän tilanteeseen. Mikä oli opetus, kertoiko hän tyttärelleen että silikoonitissit, tekoripset, tosi tv-julkisuus, niillä pääsee rumasta ympäristöstä kun oikein yrittää, oikean miehen iskettyään nauttimaan rahasta ja tavarasta. Opettiko että tavaralla on kysyntää ja aina kun sitä myös tarjoaa niin ylellinen elämä on saavutettavissa. Ei hän sanonut mutta tyttö oppii kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lapsia tosiaan välillä viedä katsomaan kuinka köyhät asuvat. Ehkäpä opiskelu houkuttelee paremmin.
Manniset eivät ole tunnettuja opiskeluistaan. Kyllä viidakko on heidät kasvattanut ja nyt rehvastellaan. Moukat, eivät saa eliitiltä hyväksyntää, ovat aina jotain liian vähän.
Lapsuudessani asuin vauraassa nukkumalähiössä rivitalossa. Ikätovereistani leijonaosa asui hienoissa omakotitaloissa ja ei varmaan tarvi sanoa, että olin kiusattu. Haukuttiin köyhäksi ja vihjailtiin, että vanhemmillani on alkoholiongelma, kun "slummissa" pitää asua. Eräs luokkakaveri ei suostunut tulemaan kaverisynttäreilleni tämän takia ja epäilen, että se kielto oli oikeasti tullut hänen vanhemmiltaan. Todellisuudessa olimme ihan hyvätuloisia, mutta rivariasuminen oli vanhemmilleni arvovalinta.
Monella kaverilla ainakin toinen vanhemmista tienasi ansiotuloja yli 150 000 € vuodessa. Lapsilla oli huoneissaan tv:t ja monet pelokonsolit, muutamalla perheellä oli uima-allaskin. Tuntui, että lapset pompottelivat vanhempiaan kun saivat ihan kaiken haluamansa. Naapureina näillä oli vain toisia rikkaita lapsiperheitä ja pystyin näkemään kavereissani sellaista kilpailuasennetta: "Meillä on isompi talo kuin teillä" "Meidän isillä ja äidillä on hienommat autot kuin teidän isillä ja äidillä" Mun perheessä oli vain yksi auto ja sekin oli yksi syy mun kiusaamiseen. Vanhempani olivat fiksuja rahankäytössä ja ikinä en saanut kaikkea hullutuksia mitä halusin, vaikka niihin olisi ollut oikeasti rahaa.
Itse olin erittäin tyytyväinen rivarielämään. Jo senkin vuoksi, että siinä tuli paremmin ihmisten kirjo tutuksi: oli pienituloisia vuokralla asuvia perheitä, eläkeläisiä, pari alkkista ja myös hyvätuloisia työssäkäyviä pariskuntia. Joitain kavereita järkytti se, että meidän taloyhtiössä tuntui käyvän jatkuvasti ambulansseja. Se johtui tietysti siitä, että siellä asui vanhuksia... Päätin kuitenkin, että aikuisena muutan kerrostaloon korkealle ja niin tein. Alue on pahamaineinen, mutta talo hiljainen kuin huopatossutehdas. Keskustaan ei ole matkaa kuin kilometri ja parvekkeelta näkyvät upeat puistot ja meri.
Seli seli miksi siellä kerrostalossa pyörinyt..jos on lusikalla annettu ei kauhalla voi ammentaa..moukat..
Kertokaahan, miten menestys mitataan? Jos asun tuossa videon kerrostalossa töiden takia ja omistan neljännesmillin kesämökin ja tilillä on vielä 200 k, niin olenko köyhä enkä ole elämässäni yrittänyt tarpeeksi? Jos taas asun ok talossa omalla uima-altaalla, mutta se on vielä 90 prossaa velaksi, niin olenko rikas ja hyvä malli lapsilleni? sivuhuomautuksena vielä, perheen sisällä sitä nyt voi puhua mitä vain, mutta kannattaako kaikkea videoida koko maailmalle?
Kukas se siellä. Itse hiuslakka-einstein.