Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rita Niemi-Manninen julkaisi videon kerrostalon rappukäytävästä talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onn

Vierailija
03.11.2025 |

Niemi-Manninen julkaisi sunnuntaina Instagramiin videon, jossa näkyy kuinka hän vie Donna-tyttärensä vierailemaan kerrostalorakennukseen, jossa Niemi-Manninen asui nuoruudessaan. Talo sijaitsee Porin Koivulassa.

Videolla Niemi-Manninen osoittaa yhden asunnon ovea ja kertoo lapselleen asuneensa aikoinaan siinä. Hän myös kysyy lapseltaan, haluaisiko hän asua siellä.

Donna oli hämillään ja ihmeissään, et oon hänen ikäisenään asunut täällä. Käytävät näyttivät kuulemma kellarilta, Niemi-Manninen kirjoittaa julkaisussa.

Halusin näyttää, mistä oon lähtenyt ja opettaa, ettei hänen lapsuutensa iso kivitalo, uima-altaat, autot, veneet yms oo itsestäänselvyys ja että tuolla tälläkin hetkellä asuu hänen ikäisiään lapsia.

Niemi-Mannisen mukaan hän oli myös todennut tyttärelleen, että talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onnelliseksi.

Tarinan opetus on myös se, että huonommat tai vaatimattomammat lähtökohdat eivät määrittele tulevaisuutta. Unelmat rakennetaan tekemällä töitä niiden eteen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011600691.html

Ärsyttää tällaiset oletukset, että kerrostalossa asuvat ihmiset ja lapset olisi huonompia kuin muut. 

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että eikö Donna ole koskaan aiemmin käynyt sisällä kerrostalossa, vaikka asuvat Porissa. Ja kyllä, Porissakin on paljon kerrostaloja.

Niinpä. Varmaan asuu jompikumpi mummo vähintään kerrostalossa. Kyllä on taas ihme trollausta näitten touhu. Onko tarkotuskin vaan "kohahduttaa", vai onko edes niin pljon älliä, ei taida olla. 

Terveiset täältä Porin Väinölästä KERROSTALOSTA Ritalle. Lupaan hävetä koko päivän, kun olen tämmönen huonompi ja köyhempi ihminen kuin sinä siellä paratiisisaarella kahelin ukkosi kanssa. Kuka hullu muuttaisi aki mömmö mannisen kanssa saareen, ei kukaan täyspäinen. 

Mitä väliä sillä on, mikä on kenenkin asumismuoto? Ei kaikki tykkää samanlaisesta. En minä halua ties mitä lääkkeitä Singaporesta. Pitäisikö niitä vielä syödä?

Vierailija
102/177 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että eikö Donna ole koskaan aiemmin käynyt sisällä kerrostalossa, vaikka asuvat Porissa. Ja kyllä, Porissakin on paljon kerrostaloja.

Niinpä. Varmaan asuu jompikumpi mummo vähintään kerrostalossa. Kyllä on taas ihme trollausta näitten touhu. Onko tarkotuskin vaan "kohahduttaa", vai onko edes niin pljon älliä, ei taida olla. 

Terveiset täältä Porin Väinölästä KERROSTALOSTA Ritalle. Lupaan hävetä koko päivän, kun olen tämmönen huonompi ja köyhempi ihminen kuin sinä siellä paratiisisaarella kahelin ukkosi kanssa. Kuka hullu muuttaisi aki mömmö mannisen kanssa saareen, ei kukaan täyspäinen. 

Mitä väliä sillä on, mikä on kenenkin asumismuoto? Ei kaikki tykkää samanlaisesta. En minä halua ties mitä lääkkeitä Singaporesta. Pitäisikö niitä vielä syödä?

No ei normaalin ihmisen mielestä olekaan väliä. Ja Rita ei tunnu ymmärtävän että yhtä monet suomalaiset HALUAVAT asua kerrostalossa, kuin ok-talo on joidenkin unelma. Minä en muuttaisi ikinä rivitaloon, se on minusta paskin asumismuoto. Enkä haluaisi asua myöskään ok-talossa, edes vuokralla. Minusta kerrostaloasuminen on kodikkainta ja viihtyisää, olen kuin lintu pesäpuussa. Naapureita ei koskaan näe, mutta silti tietää että ne ovat siellä ympörillä, ja on turvallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kun kyyditän lapsiani uuden sähköautoni kyydissä, koukkaan monesti ihan opetusmielessö vähäosaisten lähiön, neukkukuutioisen kaupunginosan läpi (ovet autossa lukittuna luonnollisesti), opetan lapsilleni että on olemassa myös vaihtoehtoinen tapa elää.

Sen jälkeen kurvaamme takaisin uudelle omakotitaloalueellemme ja wolttaamme ruokaa.

Siinä on lapsilleni toinen opetus, myös vähäosainen voi päästä paremmalle asuinalueelle kovalla työllä. Toki wolttikuski on täällä vain hetken käymässä, mutta aistii varmasti sen tunnelman missä maailmassa me elämme. Siunattu, kiitollinen, onnellinen. M43

Surullinen teksti. Raha ei tuo lapsille onnea, kunhan riittävä elintaso on turvattu. Kun on ruokaa ja koti. Kerrostalossa on itseasiassa paljon kavereita, se on hyvä puoli. Ja jää vanhemmille aikaa olla enemmän lasten kanssa, kun ei tarvi huolehtia talosta.

Eiköhän liene ironiaa?

Vierailija
104/177 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin aikanaan rivarissa Espoossa ja isovanhemmat ja sukulaiset omakotitaloissa landella. No lapsi meni päiväkotiin ja sai kutsun kaverisynttäreille. Mentiin paikalle ja se oli ihan tavallinen kerrostalo niin lapsi kovaan ääneen hämmästeli että mikä tämä tämmöinen talo on niin että muut vanhemmat jotka tulivat samaan aikaan kuulivat sen. Vähän hävetti, mutta enhän minä sille mitään voinut että se oli ensimmäinen kerta kun lapsi näki kerrostalon rappukäytävän ja hissin.

Meidän lapsenlapsi puoletaan ihali kovasti sitä, että kaveri asui kerrostalossa, jonka pihalla on leikkipaikka. Hänestä se oli hieno juttu - hissistä puhumattakaan. Lapset näkevät monet asiat ihan eri tavalla kuin aikuiset, jotka arvottavat esim. asumismuotoja. 

Vierailija
105/177 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita esti meikäläisen instagramissa kun hän ei ymmärrä miksi kerrostalon rappukäytävässä kekkalointi turhanpäiten on kotirauhan häirintää. 

Asun itsekin kerrostalossa ja koen, että elämä on paljon rennompaa juuri näin. 

Vierailija
106/177 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaren paroni, se kellä on Napoleon-vaivoja, alkoi kommentoimaan...

Vierailija
107/177 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manninen on kovana ja lyhyenä

Vierailija
108/177 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki Manninen puolustaa Ritaa ja sanoo, eträ he eivät arvota ihmisiä varallisuuden perusteella. Ja sitten seuraavaksi jo toteaa:

" Pelkäsin siellä pienenä poikana kulkea hiekkalaatikolle, mulla oli hedelmäveitsi taskussa, kun mä pelkäsin niin paljon. Siellä oli niin paljon semmoista pohjasakkaa, jotka olivat syrjäytyneitä. 80-luku oli ihan järkyttävää, Manninen sanoo videolla."

Ei arvota ihmisiä, mutta kutsuu huono-osaisia pohjasakaksi. Akin ja Ritan asenteet tulee esiin kuitenkin heidän puheissaan. 

Vierailija
109/177 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki Manninen puolustaa Ritaa ja sanoo, eträ he eivät arvota ihmisiä varallisuuden perusteella. Ja sitten seuraavaksi jo toteaa:

" Pelkäsin siellä pienenä poikana kulkea hiekkalaatikolle, mulla oli hedelmäveitsi taskussa, kun mä pelkäsin niin paljon. Siellä oli niin paljon semmoista pohjasakkaa, jotka olivat syrjäytyneitä. 80-luku oli ihan järkyttävää, Manninen sanoo videolla."

Ei arvota ihmisiä, mutta kutsuu huono-osaisia pohjasakaksi. Akin ja Ritan asenteet tulee esiin kuitenkin heidän puheissaan. 

Akilla joku klikki päässä, jos pitää puukko taskussa kulkea

Vierailija
110/177 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki rukka yrittää työntää paskaa takaisin hevoseen ja kertoa kuinka he ovat oikeastaan köyhien ystäviä, eivätkä arvota ihmisiä rahan perusteella. Säälittävää.

Vierailija
111/177 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannisen pariskuntaa ei kyllä ole älyllä pilattu 🤦

Vierailija
112/177 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että näyttää lapsille vaikkapa syntymäkotinsa ja asunnon missä asuttu on minusta ihan ok. Itsekin olen näyttänyt. Silloin lapsena on asuttu ja synnytty jopa samassa huoneessa. Ei missään naistenklinikalla. Ja se on tosiasia. Lapsista se on ihan mielenkiintoista, kun kertoo tarinoita elävästä elämästä. Itsekin kuuntelin lapsena korvat höröllä miesten sotajuttuja ja vanhempien tarinoita koulumatkoista. Ei taksi tuonut eikä vienyt vaan piti hiihdellä hankia hiljakseen tai kävellä. Ne olivat hyviä juttuja ja sitten kun samat ihmiset porskuttivat menemään jopa paremminkin pärjäten kuin helpommalla nkutsutusti päässeet kaupunkilaiset sitkeytensä ansiosta niin se on ihailtavaa. Aina ei tietysti näin. MUTTA miksi ei voisi näyttää lapsille muitakin olosuhteita ja kertoa niistä. Sehän on suurinta rikkautta kuten kirjojenkin lukeminen. Ja totuushan on, että kerrostaloissa joissakin paikoissa aivan kuten nykyäänkin tuppaa olemaan vaikka minkämoista sortin sakkia. Aikoinaan on ollut se parempi väki eli omistava luokka, mutta nykyään siis rairai ja rallatirallaa joka paikassa sattuu ja tapahtuu, kun on huumeet niin kovasti esillä. Ja tottakai kerrostaloissa on ollut ja tulee olemaan aina eroja. On rauhallisia ja rauhattomampia. Toiset selviää niistä maailmalle kuivin jaloin, mutta toiset ei. Ja aina se ei riipu ympäristöstä.

Mielestäni asiassa ei mistään kukkoilusta ole kysymys, jos lapsille kertoo ja näyttää totuuksia ja hiukka varoittaakin vaaroista.

Vierailija
113/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vaihtavat itselleen Ruotsinkieliset sukunimet, koska ovathan he bättrefolkia

Vierailija
114/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten von-lisäosalla.

Aki Von saarenparoni Manninen

Vierailija
115/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän meriiteillä tämä turhista turhin pariskunta patsastelee julkisuudessa.

Vierailija
116/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan he puhuvat monessakin asiassa ihan kuin kuka tahansa. Ei kannata edes olla kateellinen jos pitää toista niin arvottomana, mutta jostakin ne syntyy ikävät ajatukset toisesta. Enempi pitäisi ehkä miettiä sitä. Puuttuuko itseltä jotakin ja voisiko sen eteen tehdä jotakin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat aika samanlaisia, olivat varakkaita tai köyhempiä siis rahan ja omaisuuden suhteen. Sitten jokainen taaplaa tyylillään, joka on erilainen itse kullakin ja jopas se osaakin ärsyttää, kun joku poikkeaa nk normaalista eli isoimmasta joukosta. Se, että uskaltaa sanoa epäkohdista on vissiin suomalaiselle se kauhein asia. Helppo täällä palstalla on sanoa ihan mitä päähän pälkähtää, mutta jos pitäisi sanoa livenä niin miten kävisi.

Vierailija
117/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että näyttää lapsille vaikkapa syntymäkotinsa ja asunnon missä asuttu on minusta ihan ok. Itsekin olen näyttänyt. Silloin lapsena on asuttu ja synnytty jopa samassa huoneessa. Ei missään naistenklinikalla. Ja se on tosiasia. Lapsista se on ihan mielenkiintoista, kun kertoo tarinoita elävästä elämästä. Itsekin kuuntelin lapsena korvat höröllä miesten sotajuttuja ja vanhempien tarinoita koulumatkoista. Ei taksi tuonut eikä vienyt vaan piti hiihdellä hankia hiljakseen tai kävellä. Ne olivat hyviä juttuja ja sitten kun samat ihmiset porskuttivat menemään jopa paremminkin pärjäten kuin helpommalla nkutsutusti päässeet kaupunkilaiset sitkeytensä ansiosta niin se on ihailtavaa. Aina ei tietysti näin. MUTTA miksi ei voisi näyttää lapsille muitakin olosuhteita ja kertoa niistä. Sehän on suurinta rikkautta kuten kirjojenkin lukeminen. Ja totuushan on, että kerrostaloissa joissakin paikoissa aivan kuten nykyäänkin tuppaa olemaan vaikka minkämoista

Mutta pitikö se laittaa someen? 

Vierailija
118/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minunkin kertoa lapsille, että osa on isin firmassa töissä, koska he eivät pääsisi muualle töihin koskaan? 

Vierailija
119/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita ja Aki todella white trash porukkaa. Kumpikaan kallu tehnyt elämässään mitään. Äijä vielä tyhmä kuin saapas, tilaa steroideja netistä. Kassit luultavasti täysin surkastuneet.

Vierailija
120/177 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että näyttää lapsille vaikkapa syntymäkotinsa ja asunnon missä asuttu on minusta ihan ok. Itsekin olen näyttänyt. Silloin lapsena on asuttu ja synnytty jopa samassa huoneessa. Ei missään naistenklinikalla. Ja se on tosiasia. Lapsista se on ihan mielenkiintoista, kun kertoo tarinoita elävästä elämästä. Itsekin kuuntelin lapsena korvat höröllä miesten sotajuttuja ja vanhempien tarinoita koulumatkoista. Ei taksi tuonut eikä vienyt vaan piti hiihdellä hankia hiljakseen tai kävellä. Ne olivat hyviä juttuja ja sitten kun samat ihmiset porskuttivat menemään jopa paremminkin pärjäten kuin helpommalla nkutsutusti päässeet kaupunkilaiset sitkeytensä ansiosta niin se on ihailtavaa. Aina ei tietysti näin. MUTTA miksi ei voisi näyttää lapsille muitakin olosuhteita ja kertoa niistä. Sehän on suurinta rikkautta kuten kirjojenkin lukeminen. Ja totuushan on, että kerrostaloissa joissakin paikoissa aivan kuten nykyäänkin tuppaa olemaan vaikka minkämoista

Moi Aki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi