Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rita Niemi-Manninen julkaisi videon kerrostalon rappukäytävästä talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onn

Vierailija
03.11.2025 |

Niemi-Manninen julkaisi sunnuntaina Instagramiin videon, jossa näkyy kuinka hän vie Donna-tyttärensä vierailemaan kerrostalorakennukseen, jossa Niemi-Manninen asui nuoruudessaan. Talo sijaitsee Porin Koivulassa.

Videolla Niemi-Manninen osoittaa yhden asunnon ovea ja kertoo lapselleen asuneensa aikoinaan siinä. Hän myös kysyy lapseltaan, haluaisiko hän asua siellä.

Donna oli hämillään ja ihmeissään, et oon hänen ikäisenään asunut täällä. Käytävät näyttivät kuulemma kellarilta, Niemi-Manninen kirjoittaa julkaisussa.

Halusin näyttää, mistä oon lähtenyt ja opettaa, ettei hänen lapsuutensa iso kivitalo, uima-altaat, autot, veneet yms oo itsestäänselvyys ja että tuolla tälläkin hetkellä asuu hänen ikäisiään lapsia.

Niemi-Mannisen mukaan hän oli myös todennut tyttärelleen, että talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onnelliseksi.

Tarinan opetus on myös se, että huonommat tai vaatimattomammat lähtökohdat eivät määrittele tulevaisuutta. Unelmat rakennetaan tekemällä töitä niiden eteen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011600691.html

Ärsyttää tällaiset oletukset, että kerrostalossa asuvat ihmiset ja lapset olisi huonompia kuin muut. 

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että eikö Donna ole koskaan aiemmin käynyt sisällä kerrostalossa, vaikka asuvat Porissa. Ja kyllä, Porissakin on paljon kerrostaloja.

Niinpä. Varmaan asuu jompikumpi mummo vähintään kerrostalossa. Kyllä on taas ihme trollausta näitten touhu. Onko tarkotuskin vaan "kohahduttaa", vai onko edes niin pljon älliä, ei taida olla. 

Terveiset täältä Porin Väinölästä KERROSTALOSTA Ritalle. Lupaan hävetä koko päivän, kun olen tämmönen huonompi ja köyhempi ihminen kuin sinä siellä paratiisisaarella kahelin ukkosi kanssa. Kuka hullu muuttaisi aki mömmö mannisen kanssa saareen, ei kukaan täyspäinen. 

Vierailija
102/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että eikö Donna ole koskaan aiemmin käynyt sisällä kerrostalossa, vaikka asuvat Porissa. Ja kyllä, Porissakin on paljon kerrostaloja.

Niinpä. Varmaan asuu jompikumpi mummo vähintään kerrostalossa. Kyllä on taas ihme trollausta näitten touhu. Onko tarkotuskin vaan "kohahduttaa", vai onko edes niin pljon älliä, ei taida olla. 

Terveiset täältä Porin Väinölästä KERROSTALOSTA Ritalle. Lupaan hävetä koko päivän, kun olen tämmönen huonompi ja köyhempi ihminen kuin sinä siellä paratiisisaarella kahelin ukkosi kanssa. Kuka hullu muuttaisi aki mömmö mannisen kanssa saareen, ei kukaan täyspäinen. 

Mitä väliä sillä on, mikä on kenenkin asumismuoto? Ei kaikki tykkää samanlaisesta. En minä halua ties mitä lääkkeitä Singaporesta. Pitäisikö niitä vielä syödä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mikä on kenenkin asumismuoto? Ei kaikki tykkää samanlaisesta. En minä halua ties mitä lääkkeitä Singaporesta. Pitäisikö niitä vielä syödä?

No ei normaalin ihmisen mielestä olekaan väliä. Ja Rita ei tunnu ymmärtävän että yhtä monet suomalaiset HALUAVAT asua kerrostalossa, kuin ok-talo on joidenkin unelma. Minä en muuttaisi ikinä rivitaloon, se on minusta paskin asumismuoto. Enkä haluaisi asua myöskään ok-talossa, edes vuokralla. Minusta kerrostaloasuminen on kodikkainta ja viihtyisää, olen kuin lintu pesäpuussa. Naapureita ei koskaan näe, mutta silti tietää että ne ovat siellä ympörillä, ja on turvallista. 

Vierailija
104/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kun kyyditän lapsiani uuden sähköautoni kyydissä, koukkaan monesti ihan opetusmielessö vähäosaisten lähiön, neukkukuutioisen kaupunginosan läpi (ovet autossa lukittuna luonnollisesti), opetan lapsilleni että on olemassa myös vaihtoehtoinen tapa elää.

Sen jälkeen kurvaamme takaisin uudelle omakotitaloalueellemme ja wolttaamme ruokaa.

Siinä on lapsilleni toinen opetus, myös vähäosainen voi päästä paremmalle asuinalueelle kovalla työllä. Toki wolttikuski on täällä vain hetken käymässä, mutta aistii varmasti sen tunnelman missä maailmassa me elämme. Siunattu, kiitollinen, onnellinen. M43

Surullinen teksti. Raha ei tuo lapsille onnea, kunhan riittävä elintaso on turvattu. Kun on ruokaa ja koti. Kerrostalossa on itseasiassa paljon kavereita, se on hyvä puoli. Ja jää vanhemmille aikaa olla enemmän lasten kanssa, kun ei tarvi huolehtia talosta.

Eiköhän liene ironiaa?

Vierailija
105/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin aikanaan rivarissa Espoossa ja isovanhemmat ja sukulaiset omakotitaloissa landella. No lapsi meni päiväkotiin ja sai kutsun kaverisynttäreille. Mentiin paikalle ja se oli ihan tavallinen kerrostalo niin lapsi kovaan ääneen hämmästeli että mikä tämä tämmöinen talo on niin että muut vanhemmat jotka tulivat samaan aikaan kuulivat sen. Vähän hävetti, mutta enhän minä sille mitään voinut että se oli ensimmäinen kerta kun lapsi näki kerrostalon rappukäytävän ja hissin.

Meidän lapsenlapsi puoletaan ihali kovasti sitä, että kaveri asui kerrostalossa, jonka pihalla on leikkipaikka. Hänestä se oli hieno juttu - hissistä puhumattakaan. Lapset näkevät monet asiat ihan eri tavalla kuin aikuiset, jotka arvottavat esim. asumismuotoja. 

Vierailija
106/106 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita esti meikäläisen instagramissa kun hän ei ymmärrä miksi kerrostalon rappukäytävässä kekkalointi turhanpäiten on kotirauhan häirintää. 

Asun itsekin kerrostalossa ja koen, että elämä on paljon rennompaa juuri näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan