Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rita Niemi-Manninen julkaisi videon kerrostalon rappukäytävästä talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onn

Vierailija
03.11.2025 |

Niemi-Manninen julkaisi sunnuntaina Instagramiin videon, jossa näkyy kuinka hän vie Donna-tyttärensä vierailemaan kerrostalorakennukseen, jossa Niemi-Manninen asui nuoruudessaan. Talo sijaitsee Porin Koivulassa.

Videolla Niemi-Manninen osoittaa yhden asunnon ovea ja kertoo lapselleen asuneensa aikoinaan siinä. Hän myös kysyy lapseltaan, haluaisiko hän asua siellä.

Donna oli hämillään ja ihmeissään, et oon hänen ikäisenään asunut täällä. Käytävät näyttivät kuulemma kellarilta, Niemi-Manninen kirjoittaa julkaisussa.

Halusin näyttää, mistä oon lähtenyt ja opettaa, ettei hänen lapsuutensa iso kivitalo, uima-altaat, autot, veneet yms oo itsestäänselvyys ja että tuolla tälläkin hetkellä asuu hänen ikäisiään lapsia.

Niemi-Mannisen mukaan hän oli myös todennut tyttärelleen, että talossa asuu varmasti onnellisia lapsia, eikä raha tai hieno talo tee onnelliseksi.

Tarinan opetus on myös se, että huonommat tai vaatimattomammat lähtökohdat eivät määrittele tulevaisuutta. Unelmat rakennetaan tekemällä töitä niiden eteen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011600691.html

Ärsyttää tällaiset oletukset, että kerrostalossa asuvat ihmiset ja lapset olisi huonompia kuin muut. 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateus on paha sairaus.

Vierailija
62/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kateus on paha sairaus.

Mistä pitäisi olla kateellinen? Unohdit vallan kertoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama missä kukin asuu vaan miksi hitossa kaikki elämä täytyy levittää Someen ja lehtiin? Ihaninta on kun kukaan ulkopuolinen ei tiedä sinusta ja perheestäni yhtään mitään.

Ihmiset on pilattu, kaikki pitää oksentaa johonkin, miksi?

Vierailija
64/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos toi Donna saa kutsun kerrostalossa asuvan luokkakaverin synttäreille? Meneekö nyrpistelemään vai päästääkö Rita, vuoden kasvattaja,  lapsensa sinne.  Rita hyvä,  kaikkien elämän tärkein tavoite ei ole kivitalo, uima-allas jne. Sitä henkistä pääomaa itse pidän tärkeämpänä eikä tulisi mieleenkään arvostella erilaisia tapoja asua. Vähän käy sääliksi lapsi. Minkälaista arvomaailmaa hänelle syötetään pienestä. 

Vierailija
65/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta tuo on kuin olemme parempia ihmisiä, käydään osoittelemassa sormella niitä huonompia ihmisiä jotka asuvat kerrostaloissa.

Voin jo kuvitella minkälaista se kasvatus on noin muutenkin. Tämä vain pieni otanta.

Vierailija
66/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä nousukkaan käytöstä.

Vierailija
67/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena kiva näyttää missä vanhemmat ovat lapsuuden viettäneet, mutta miksi ihmeessä tehdä siitä numero lapselle? 

Haluaisitko asua täällä. Jestas mitä touhua. Veikkaan että tuossa talossa asuu onnellisempia ihmisiä kun kyseisen Mannisten vanhemmat yhteensä. Sitä aitoa onnellisuutta mitä et ostettua saa.

Vierailija
68/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe asuu Helsingin Lauttasaaressa uudessa kerrostaloasunnossa. Ei tunnu lapset täällä ihan kovin paljoa kärsivän. 

Vierailija
69/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä koko hommasta tuli sellanen deja vu itelle. Asuimme kouluikäisten lasten kanssa ihan siistissä tavallisessa kerrostalossa. Lapsen koulukaveri (joka asui perheineen ok talossa kalliilla postinumero alueella) tuli meillä käymään. Jo eteisessä tää lapsi katsoi halveksuen ympäriinsä ja sanoi kai mun täytyy tottua tähän. Voisivat siellä paremmissa perheissä opettaa edes käytöstapoja lapsillensa. 

Vierailija
70/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi huutelemassa köyhille...

Vierailija
71/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teki :D

Vierailija
72/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa me asuttiin omakotitalossa alueella, jossa kaikissa lähistön taloissa asui vanhoja ihmisiä. Ihan selvää oli, että olin yksinäinen. Kerran kaupunkireissulla me käveltiin kerrostalon ohi ja näin, miten siellä oli lapsille leikkivälineitä. Kysyin äidiltä "pääsenkö muuttamaan tuonne kun sinä kuolet". Se ei toteutunut, mutta omat lapset ovat saaneet asua taloyhtiössä, jossa on ollut leikkikavereita ihan omassa pihassa. Heillä on ollut hyvä lapsuus, itse ovat sanoneet. Lapset tarvitsevat kavereita.

Vierailija
73/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi huutelemassa köyhille...

Vaikka ovat itse köyhiä ja asuvat pikku mökeissä, joissa remppa kesken..

Vierailija
74/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy Ritaki Oy:n tilinpäätös 2024? Onko bisnekset vähän notkahtaneet. 😁

Vierailija
75/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin asua siellä missä vanhemmat asui aikoinaan! Isä asui Roballa ja äiti Kruununhaassa. Ne on silloin ollut köyhiä asuinalueita, mutta nyt ne pikku kämpät missä vanhemmat aikoinaan asui on arvokkaampia kuin joku talo metsässä, en tiedä missä nuo Manniset asuu, mutta mielummin komeron kokoinen yksiö keskellä Helsinkiä kuin joku iso talo keskellä ei mitään. Sekä äiti että isä vei aikoinaan katsomaan niitä kotitaloja, mutta me ei kyllä menty rappuun asti pällistelemään.

Vierailija
76/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä viipyy Ritaki Oy:n tilinpäätös 2024? Onko bisnekset vähän notkahtaneet. 😁

Varmaan samassa paikassa Martinan tilinpäätöksen kanssa.

Vierailija
77/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani halusi lapsena kerrostaloon kun on hissikin. Myös halusi kaksi isää. Asutaan ihanassa rivarissa ja poika halusi että muutetaan. No me ei koskaan puhuttu tuollaisia juttuja kuin Rita.

Mitä tulee tähän Porin asuntoon niin kyllä on ihana paikka. Kelpaisi mulle. Mikä löytö. Ei se hienous ole se juttu mulle vaan ympäristö. Meillä järvi ja heillä meri. Ihan paras nyt tää viimeisin.

Vierailija
78/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin asua siellä missä vanhemmat asui aikoinaan! Isä asui Roballa ja äiti Kruununhaassa. Ne on silloin ollut köyhiä asuinalueita, mutta nyt ne pikku kämpät missä vanhemmat aikoinaan asui on arvokkaampia kuin joku talo metsässä, en tiedä missä nuo Manniset asuu, mutta mielummin komeron kokoinen yksiö keskellä Helsinkiä kuin joku iso talo keskellä ei mitään. Sekä äiti että isä vei aikoinaan katsomaan niitä kotitaloja, mutta me ei kyllä menty rappuun asti pällistelemään.

No mun makuun keskellä ei mitään eikä ikinä niin kuin sinä tykkäät. Makuja on monia.

Vierailija
79/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa inhottavan ylimielistä käydä kuvaamassa ja halveksimassa muiden asumista.